Gå til innhold

Blir metal diskriminert?


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musikken en hører på har også litt med identitet å gjøre (ikke hip-hop, da det ikke finnes en hip-hop kultur i Norge, og trender og det sosialt akseptable (kan variere). Når en vokser av seg trance og hip-hop, så blir studentmusikk (som f.eks. Big Bang og Turboneger som er like ille) det en hører på. Alt dette er hjernedød musikk, og der kommer metallen inn som en forfriskende bris. Ikke kjedelig rock eller hard-rock, men metall. Og litt electronica.

Endret av Superior
Lenke til kommentar

Eg hører kun på musikk som metallica, iron maiden og ja.. den typen. Når eg hører på metall så bryr eg meg ikke så mye om hva de synger om, digger riffa på gitaren og den slags, det trøkket metal musikk gir deg. Eg gidder sjeldent og høre skikkli etter hva de synger om.

Og satanist er eg ikke..

Lenke til kommentar
Og å komme her på forumet å si at metal blir diskriminert er bare bogus. Her er det de som hører på metal som diskriminerer.  :roll:

5897725[/snapback]

'

Nå må du huske på at ikke alle metallfans er slik.... men desverre, skremmende mange er slik. Irriterende for det stiller oss i helt vanvittig dårlig lys. =/

Lenke til kommentar
Og å komme her på forumet å si at metal blir diskriminert er bare bogus. Her er det de som hører på metal som diskriminerer.  :roll:

5897725[/snapback]

'

Nå må du huske på at ikke alle metallfans er slik.... men desverre, skremmende mange er slik. Irriterende for det stiller oss i helt vanvittig dårlig lys. =/

5898282[/snapback]

Men vi snakker heller ikke om dette forumet, gjør vi vel? Vi snakker om i det vanlige samfunnet. Og der er det ingen tvil om at metal og metallere blir diskriminert og stemplet mest.

Lenke til kommentar
Og å komme her på forumet å si at metal blir diskriminert er bare bogus. Her er det de som hører på metal som diskriminerer.  :roll:

5897725[/snapback]

'

Nå må du huske på at ikke alle metallfans er slik.... men desverre, skremmende mange er slik. Irriterende for det stiller oss i helt vanvittig dårlig lys. =/

5898282[/snapback]

Men vi snakker heller ikke om dette forumet, gjør vi vel? Vi snakker om i det vanlige samfunnet. Og der er det ingen tvil om at metal og metallere blir diskriminert og stemplet mest.

5899235[/snapback]

 

 

Det er da stor tvil om det. ;)

Lenke til kommentar
Musikken en hører på har også litt med identitet å gjøre (ikke hip-hop, da det ikke finnes en hip-hop kultur i Norge, og trender og det sosialt akseptable (kan variere). Når en vokser av seg trance og hip-hop, så blir studentmusikk (som f.eks. Big Bang og Turboneger som er like ille) det en hører på. Alt dette er hjernedød musikk, og der kommer metallen inn som en forfriskende bris. Ikke kjedelig rock eller hard-rock, men metall. Og litt electronica.

5897767[/snapback]

 

hvorfor sier du det? at man gjør ditt og datt?

 

alle kan høre på hva de vil uten å bli mobbet for det..

 

forresten hvorfor er all msikk utenom metall hjernedød? det er noe av det mest ubrukelige jeg har hørt.. all musikk er musikk.. all musikk er like bra og like dårlig.. det kommer bare ann på hvem som hører på den.

 

for deg kan en grease sang være det styggeste du vet, men for en annen person kan det være den fineste sangen han/hun vet om.. kanskje fordi maken fridde til han/hun mens den sangen ble spilt eller noe....

 

du burde tenke deg om. bare fordi du mener og gjør en ting betyr det ikke at alle må gjøre det..

 

det du mener er at de som ikke hører på metall er hjernedøde.. nei off.. :hrm:

Lenke til kommentar
Musikken en hører på har også litt med identitet å gjøre (ikke hip-hop, da det ikke finnes en hip-hop kultur i Norge, og trender og det sosialt akseptable (kan variere). Når en vokser av seg trance og hip-hop, så blir studentmusikk (som f.eks. Big Bang og Turboneger som er like ille) det en hører på. Alt dette er hjernedød musikk, og der kommer metallen inn som en forfriskende bris. Ikke kjedelig rock eller hard-rock, men metall. Og litt electronica.

5897767[/snapback]

 

hvorfor sier du det? at man gjør ditt og datt?

 

alle kan høre på hva de vil uten å bli mobbet for det..

 

forresten hvorfor er all msikk utenom metall hjernedød? det er noe av det mest ubrukelige jeg har hørt.. all musikk er musikk.. all musikk er like bra og like dårlig.. det kommer bare ann på hvem som hører på den.

 

for deg kan en grease sang være det styggeste du vet, men for en annen person kan det være den fineste sangen han/hun vet om.. kanskje fordi maken fridde til han/hun mens den sangen ble spilt eller noe....

 

du burde tenke deg om. bare fordi du mener og gjør en ting betyr det ikke at alle må gjøre det..

 

det du mener er at de som ikke hører på metall er hjernedøde.. nei off.. :hrm:

5943391[/snapback]

Endelig noen som ble provosert! Det er faktisk gøy å diskriminere musikk!
Lenke til kommentar
zip

5943391[/snapback]

Hahahaha, fyfaen noen ganger slår du luften rett ut av lungene mine!

Kommer du her med den "nei fyfyfy, skal ikke diskriminere folk som hører på annen musikk enn deg" talen, etter å ha kommet med et så smart innlegg som:

jeg misliker sterkt techno, electronica, trance (og all annen elektronisk musikk), rap og rnb!

 

hvorfor? fordi det er musikk for simple-minds :yes:

 

Så kommer du med den talen der? Nei, du er en morsom fyr du.

Du er jo ikke det minste bedre enn de du prøver å kritisere med det innlegget der :lol:

 

edit:

leif

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
zip

5943391[/snapback]

Hahahaha, fyfaen noen ganger slår du luften rett ut av lungene mine!

Kommer du her med den "nei fyfyfy, skal ikke diskriminere folk som hører på annen musikk enn deg" talen, etter å ha kommet med et så smart innlegg som:

jeg misliker sterkt techno, electronica, trance (og all annen elektronisk musikk), rap og rnb!

 

hvorfor? fordi det er musikk for simple-minds :yes:

 

Så kommer du med den talen der? Nei, du er en morsom fyr du.

Du er jo ikke det minste bedre enn de du prøver å kritisere med det innlegget der :lol:

 

edit:

leif

5944677[/snapback]

 

JEG ja!

 

han sier at alle skal ditt og alle skal datt..

 

JEG har mine meninger og JEG synes alle skal få lov til å høre på hva de vil..

Lenke til kommentar
Jeg hører på metall fordi jeg liker det, jeg driter i om noen kaller meg satanist. Jeg respekterer andres musikk smak da får de respektere min.

 

Men hadde noen kalt meg satanist hadde jeg blitt irritert, ikke fordi jeg ser ned på satanister, men fordi de som sier det er så borte vekk.

5945965[/snapback]

 

good point!

Lenke til kommentar

Vil påstå at metal blir mye mer diskriminert enn andre sjangre, noe jeg egentlig synes er litt rart. For min del er det liten tvil om at norsk metal er langt bedre enn den pop-musikken viproduserer. Dimmu Borgir, Satyricon, Susperia osv er alle utrolig kjente over hele verden og det finnes folk fra alle verdens hjørner som forguder dem. Hvor mange er det egentlig fra Italia som lærer seg norsk for å forstå sangene til Gatas Parlament (Typisk Norsk på NRK)? :innocent:

 

Husker en gang på et juleball på ungdomsskolen, masse listepop ble spilt som vanlig, så var det noen som kom på at de skulle spørre DJ'en om han kunne spille Iron Maiden - Fear of the dark. DJ'en turte ikke, så utrolig tåpelig :D

 

Syns det blir feil å si at black metal høres ut som rent bråk eller noe som blir knust. De som synes det burde skaffe seg For all tid-albumet til Dimmu Borgir. Gjennom hele plata er det fantastisk gitarspill, rolige synth-soloer og en passende vokal. Vil anbefale "Under korpens vinger" eller tittelsporet "For all tid".

 

Jeg tror også at det satanistiske imaget som mange black metal band i dag har, er en hel del spill for galleriet, tror egentlig ikke det er så mange av dem som bryr seg så veldig om hele satan-kulturen... Må nesten avslutte som Satyricon gjorde i nettmøtet på VG igår: Let the pentagram burn, hehe :)

Lenke til kommentar
Husker en gang på et juleball på ungdomsskolen, masse listepop ble spilt som vanlig, så var det noen som kom på at de skulle spørre DJ'en om han kunne spille Iron Maiden - Fear of the dark. DJ'en turte ikke, så utrolig tåpelig  :D

5947326[/snapback]

På ungdomsskolen spurte jeg om de kunne spiller Dimmu Borgir m. Kings of the Carnival Creation, men neida :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...