Gå til innhold

[Løst]Et eget sted for oss litt eldre?


Ønsker du en kategori som dette på forumet?  

94 stemmer

  1. 1. Ønsker du en kategori som dette på forumet?

    • Ja.
      50
    • Nei.
      33
    • Vet ikke/ingen formening.
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dere kan bare lage et underforum for min del, men jeg tror det blir en tøff jobb å bestemme hvem som skal få komme inn i "Losjen".

 

Kommer denne "gruppen" til å bli en slags klubb i så tilfelle der bare de inviterte får komme inn og lese de eksklusive emner som blir opprettet ?

 

Fin tanke, men ønskelig av de eldre ?

 

 

 

PS. strengere moderering mtp. retningslinjer og flinkere brukere kan faktisk klare å gjøre dette forumet om til en slik "gullklubb".

Lenke til kommentar

Har dere egentlig tenkt over konsekvensene for ett slikt forum ?

 

Jeg f.eks. er ikke en av de seriøse brukerne, men bruker forumet endel likevel til å få svar på spørsmål jeg måtte ha i ny og ne. Hvis "über-soldat-brukerne" ple plassert i en engen bås hvor de sitter å sikler dagen lang så hadde de andre brukerne fått mindre svar på det de lurte på. Derav en forminskning av populasjonen på forumet siden det plutselig ikke var like mange "old boys" igjen som svarte på alle de idiotiske spørsmålene "us lower beeings" måtte finne på å skrive.

 

Forumet hadde også sikkert nok lidd en del av at folk ikke hadde følt seg prviligert nok siden de hadde blitt utestengt fra en del av forumet. Jeg skjønner ærlig talt ikke vitsen i den forum biten. Hva skulle den liksom brukes til som det ikke går ann å ha med en liten sleng kommentar fra en fjortis i tider ? Diskusjoner om hvor mye dere får i uføretrygd ?

 

Som alle ideer, så er denne lik resten. Det er fordeler OG ulemper...

Lenke til kommentar
Ok, så hva skulle vi superbrukere diskutert i dette superforumet da, som er så supert at omverdenen ikke kan få vite om det? Joa, dere kan sikkert nevne en topic eller fem etter litt tenking, men er det virkelig et poeng? Trenger vi et helt eget forum for vi superfolk kan diskutere ting som vi kun vil ha supersvar på? Er det faktisk så mye superinfo vi sitter inne med?

 

Vil det ikke da faktisk hjelpe til å bidra på totalkvaliteten og totalkunnskapen til HELE forumet dersom vi hadde heller delt superinfoen med andre, ikke-super-folk?

5576354[/snapback]

Så enig, så enig!

 

Forumet er en unik plass til å finne informasjon og den bør være tilgjengelig for alle som ønsker.

Det finnes nok segregasjon i verden fra før av. Vi behøver absolutt ikke følge den linjen.

 

En kategori for oldisene kan må jo alltids opprette, så får de fjortsiene som ønsker å ta del i tråder om håravfall og 486 maskiner få lov til det :dribble:

 

Jeg synes forøvrig at moderatorne er flinke til å gi beskjed når ting blir for useriøøst. Dessuten er det jo ofte slik at man får svar som man spør; Velformulerte tråder får som regel gode svar!

Lenke til kommentar

Hm. :)

 

What to write, what to write.

 

Jeg tror enkelte brukere her henger seg opp i gamledagene, da alle kjente hverandre osv osv, at de ikke liker forumet i dag, som kanskje er litt mer mainstream? Dette er forøvrig drøftet tidligere, opptil flere ganger, opp og i mente.

 

Enkelte brukere føler seg nok litt "over" andre brukere. Det kan de gjerne føle seg i mine øyne, det kan ingen nekte dem. En del brukere føler nok at det er et hav av forskjell mellom dem og "ferskinger". De føler kanskje at en del brukere poster mindre bra, kanskje idiotisk.

 

Men dette må være et spørsmål om å takle alt, både det som er ordnet og pent, og det som er uordnet, "stygt" og useriøst. Vi lever i en verden der vi tross alt omgis av disse faktorene. Det er mange idioter i den virkelige verden, den beste måten å takle dem på er enten å overse dem, eller i ekstreme tilfeller et slag i trynet, selv om det i 90 % av tilfellene er en idiotisk handling. Før jeg ror meg for langt fra land, poenget mitt er at selv erfarne brukere som har hjulpet (bokstavelig talt) tusener av mennesker og har løst utallige problemer, må kunne leve med dette.

 

Dersom jeg klarer å lyve på meg 3 år for å leie et idrettshus skulle det ikke være noe problem å lyve på meg både tre og fire år for å få tilgang til et slikt forum.

 

Så kan man dra alvorlige tvil rundt det å bruke aldersgrense som "sil". Mange tyveåringer er idioter, ignoranter og useriøse. Det er også en del femtenåringer som er slik, men jeg kan om jeg vil navngi enkelte brukere ingen ville gjette var 15, men som står som ekselente eksempler for seriøs forumbruk og utrolig høyt kompetansenivå.

 

Antall poster ville også være omstridt, da er spamwhores en mulighet, sier ikke mer.

 

Registrert siden da og da.. Tja. Kan har vært med siden begynnelsen og fortsatt være et naut.

 

Overall tror jeg ikke noen slipper unna en spesiell brukergruppa uansett hvilke kriterier man setter.

 

Dersom dere vil ha et privat forum med kun brukere dere godkjenner, phpBB. :)

 

Forøvrig syns jeg det blir for dumt å rette andre brukeres skrivefeil. Alle kan ikke perfekt rettskriving, ei heller meg, men så lenge man faktisk forstår det som er skrevet, er det pur idioti å rette på typos, i stedet for å faktisk diskutere innholdet. *wink*

 

Oh, ja, jeg er forresten sytten år, om jeg er en seriøs forumbruker vet jeg ikke, men jeg liker å tro det.

 

- Simon

Lenke til kommentar

Syntes man har godt av å omgå seg litt yngre krefter.

 

Er ikke noe automatikk i at det er de unge som må lære av de eldre, er nok av tilfeller hvor eldre brukere har litt av hvert å lære av de yngre brukerene, spesielt når det kommer til oppførsel.

 

Personlig har jeg etter jeg ble moderator opplevd nok av tilfeller av "voksne" brukere som absolutt bare må heve seg over de yngre og spesielt ta i bruk hersketeknikker. Enkelte eldre bør snart lære seg at respekt bør basere seg på gjensidighet.

 

Regner meg som både høyst voksen og seriøs bruker, men har overhodet ikke noen trang til å bli med av noe "elite" forum. Både kropp og sjel har godt av å bli "utsatt" for de yngre kreftene.

 

Det er for ordens skyld min klare oppfatning at jo eldre en bruker er, jo mindre tolleranse har man over å bli moderert. De yngre har nok mer å lære, men til gjengjeld er de også langt mer villig til å lære, kontra 25< som til tider kan oppføre seg som "verdensmester".

 

Rapporter useriøse innlegg. På et så stort forum som dette må man bare akseptere at man kommer til å lese ting som man ikke liker. Litt takhøyde må man ha.

 

Så har vi tross alt OT-Baren som trekker til seg mange av de mest useriøse, slik at resten av forumet ikke blir så sterkt offer for slike brukere.

 

Uttaler meg som privatperson, ikke på vegne av moderatorene :)

Lenke til kommentar

Synes heller ikke det skal gå på alder etc.

 

Men det jeg virkelig savner her på forumet er en filterfunksjon hvor man kan velge de deler av forumene vi ønsker/ikke ønsker og lese.

 

Når jeg går inn på forumet på HW er det fordi jeg er interessert i datarelatert stoff, ikke hvilken hånd man onanerer med eller om man pisser stående etc.

 

Det med og ignorere brukere synet jeg blir litt feil også, da de av og til poster i ”rett kategori”, og har både fornuftige spørsmål og svar på datarelaterte stoff.

 

Så en funksjon hvor jeg for eksempel kan velge bort underforum slik som World of Warcraft, Trafikk, ikke minst OT-Baren hadde vært kjempebra.

Lenke til kommentar

Forslag til dere som misliker visse innlegg :p..

 

if(bruker<18)
{
 //metode
 gjemInnlegg();
}
else
{
 //metode
 visInnlegg();
}

Gjemmer alle innlegg av brukere under 18

 

//iLikeYou er da en metode..;)

if(iLikeYou(brukernavn)==true)
{
 visInnlegg();
}
else
{
 gjemInnlegg();
}

Gjemmer innlegg fra brukere du ikke liker

:lol:

 

btw: er ingen programmerer :roll:

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Forslag til dere som misliker visse innlegg

 

Er heller ingen programerer så det du skriver her kan være seriøs, eller bare "kødd" for det jeg vet (men velger og tro på deg:yes:)

 

Kanskje en nærmere forklaring hvordan dette skal brukes ?

 

Siden du er i så god gang, hva med og filtrere vekk en katogori?, eller er det ikke mulig?

Lenke til kommentar
Forslag til dere som misliker visse innlegg

 

Er heller ingen programerer så det du skriver her kan være seriøs, eller bare "kødd" for det jeg vet (men velger og tro på deg:yes:)

 

Kanskje en nærmere forklaring hvordan dette skal brukes ?

 

Siden du er i så god gang, hva med og filtrere vekk en katogori?, eller er det ikke mulig?

5709883[/snapback]

 

Det er faktisk java-koder men er bare kødd i dette sammenhenget ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kan vi få et eget underforum kun tilgjengelig for eldre brukere.

 

Er nemmelig dritt lei å få innført regler i ulike tråder. Eks Babethreaden hvor man plutselig ikke skal få diskutere damer, men må poste bilder. Ikke nok med det, men det er plutselig krav til størrelsen på bildene etc.

 

Dette er et data forum. Om folk sitter på 800 x 600 er det deres problem, om de velger å sitte på 16,5 k modem er det også deres problem.

 

Ønsker et sperret underforum, hvor de utvalgte har fritt spillerom. Hvor vi kan manipulere hverandre, bruke stråmenn, poste det vi vil.

 

For meg er det nemmelig ikke noen stor overraskelse at damene har kjønnsorgan. Jeg ser helt klart at enkelte kristne moderatorer er overrasket over dette og skal fjerne slike bilder. Men så lenge man holder seg innenfor NORSK LOV, burde man få lov til å poste det man ønsker. Dermed bør det bli 18 års grense på lukket underforum :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...