Gå til innhold

[Løst]Et eget sted for oss litt eldre?


Ønsker du en kategori som dette på forumet?  

94 stemmer

  1. 1. Ønsker du en kategori som dette på forumet?

    • Ja.
      50
    • Nei.
      33
    • Vet ikke/ingen formening.
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å bare bruke denne topic'en?

 

Kan ha en streng regel som at det er utestengelse fra hele forumet i 2 uker hvis noen under 20 år poster her.

5570434[/snapback]

:!:

 

Jada, kan dra til bibloteket og registrere ny konto, for og lese hva dere skriver. Eller, enda bedre. Broren min kan lage en konto her!

EDit: Leif.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Selv ser jeg på meg selv som en seriøs bruker.

5569196[/snapback]

Nicklas, Headcleaver, Share the Pain, LarsP, alle ser på seg selv som seriøse brukere.

5569245[/snapback]

Jeg vet at minst en av de ikke gjør det, og jeg ser ikke på meg som seriøs på dette forumet.

 

For min del har en lukket avdeling for meg lite å si, det eneste er at jeg ikke liker at brukere blir utelatt. Kunne jo likegodt gjort så en måtte betalt for å komme inn da. :p

Lenke til kommentar
Selv ser jeg på meg selv som en seriøs bruker.

5569196[/snapback]

Nicklas, Headcleaver, Share the Pain, LarsP, alle ser på seg selv som seriøse brukere.

5569245[/snapback]

Jeg vet at minst en av de ikke gjør det, og jeg ser ikke på meg som seriøs på dette forumet.

 

For min del har en lukket avdeling for meg lite å si, det eneste er at jeg ikke liker at brukere blir utelatt. Kunne jo likegodt gjort så en måtte betalt for å komme inn da. :p

5575792[/snapback]

Betale for et forum, ja. Thomasr, JoachimR og Steffy er de eneste som er med - 10 000kr i innmeldingsavgift. :w00t:

Lenke til kommentar

Ok, så hva skulle vi superbrukere diskutert i dette superforumet da, som er så supert at omverdenen ikke kan få vite om det? Joa, dere kan sikkert nevne en topic eller fem etter litt tenking, men er det virkelig et poeng? Trenger vi et helt eget forum for vi superfolk kan diskutere ting som vi kun vil ha supersvar på? Er det faktisk så mye superinfo vi sitter inne med?

 

Vil det ikke da faktisk hjelpe til å bidra på totalkvaliteten og totalkunnskapen til HELE forumet dersom vi hadde heller delt superinfoen med andre, ikke-super-folk?

 

Og ja, jeg sier "vi" her, da jeg har selv lang erfaring og stor posthistorikk. Eller skal kanskje kun de med 15000+ poster få diskutere der? Er det noe gøy å diskutere på et forum "helt alene" da? Kunne de ikke bare brukt PMs?

Lenke til kommentar
89 ja, og 17 år er vell litt fjortis mener du? tss..

5575698[/snapback]

Sa jeg det? Nei.

Jeg såg på nicket ditt og så tallene 8 og 9 sto sammen. Altså 89. Og nick + to tall er ofte kallenavn og fødselsår.

 

Hvis du er 17 år så er du født tidlig på året.

 

Mener bare at språket ditt ikke er rent. Ikke det att mitt er heller, men jeg prøver å passe på rettskrivingen min. Kan nesten ikke fordra personer som skriver dialekt/fjortis-språk.

 

Kansje det heller skulle vært noe for de mindre? tenk på ungdommen:P de er framtiden:)

Kansje=Kanskje,

tenk=Tenk (spørsmåltegn=punktum),

de=De (samme som forrige)

5577991[/snapback]

 

Nå fikk jeg plutselig lyst på et eget forum hvor Skogli ikke hadde tilgang. :dribble:

Lenke til kommentar

Tja.. tanken på et forum for erfarne frister. Dette fordi behovet mitt er et seriøst forum hvor man kan få hjelp eller diskutere data. Mitt inntrykk er at man ofte får svar som man spør.

 

Gjennomtenkte spørsmål, hvor personen på forhånd har sjekket litt, og dette synes i formuleringen, har etter mitt inntrykk ihvertfall en klar tendens til å gi bedre svar og diskusjoner :)

Lenke til kommentar

Hva med motsatt? En nybegynnertråd/forum? Urettferdig hvis de seriøse og gode svarene kun skal komme i én tråd eller ett forum... HW Bedrift-forumet er for spørsmål og svar med fagelig høyt nivå. HW Barn får være for alle nye da, og så kan vi leke oss på resten av forumet og være så dønn seriøse?

Lenke til kommentar
Artig tanke, men kanskje ikke så lett å gjennomføre. En lukket avdeling vil sannsynligvis bli bare tull, da det blir oppfattet som en elitegruppe med kun "bedre mennesker". Høres brutalt ut, men mange vil nok oppfatte det slik. Jeg mener at alle kategorier skal være åpne for alle. Skal man f.eks. nekte en dedikert gamer med kun poster i gamer-forumet å ta del i hardware-delen, eller visuell kreavititet?

5570430[/snapback]

 

Riktig.

Hvis f.eks jeg ikke hadde kommet inn der(Noe jeg ikke villet gjort) da ville jeg følt meg utestengt.

Mulig at andre føler det sånn også.

 

F.eks.

- Haha, jeg er "elitebruker" og jeg er mye bedre enn deg.

 

Sier ikke at det kommer til å bli sånn, men det kan være mulig..

Ideen er god, men det er mulig at det kan bli mas og whining om å få lov til å komme inn.

Synes at det burde være et fritt forum, og at alle skulle kommet inn på den kategorien. på en betingelse, at det ikke skal være noe spam, barnslig tulling, ironisk tulling(Er ikke alle som tar ironien) osv.

Lenke til kommentar
Hva med motsatt? En nybegynnertråd/forum? Urettferdig hvis de seriøse og gode svarene kun skal komme i én tråd eller ett forum... HW Bedrift-forumet er for spørsmål og svar med fagelig høyt nivå. HW Barn får være for alle nye da, og så kan vi leke oss på resten av forumet og være så dønn seriøse?

5586764[/snapback]

 

Ja, jeg er enig med den.

Når jeg var nybegynner her, uten så mye kunnskap, da følte jeg at jeg bare fikk slike svar:

 

- Lol, vet du ikke hva det er engang? :!:

- Tråden er grådig feilpostet!! :mad:

(Jaja, nybegynnere vet ikke alt. Hvorfor ikke komme med noe hjelp, og ikke bare klage?)

jeg følte det i hvert fall sånn når jeg var nybegynner her på forumet.

 

Som sagt, hvis man ser at brukeren er ny, og uten kunnskap, hvorfor ikke hjelpe brukeren med tips om f.eks hvor han kan poste tråden?

Dette skjer i mobil-delen. arehei kommer inn og stenger tråden og sier bare: Tråden er feilpostet, tråden stenges.

 

Jeg blir så irritert over det, det har skjedd meg flere ganger når jeg var i mobil-delen.

Hvorfor ikke si hvor tråden skal postes, og kanskje flytte den?

Da hadde man sluppet å lage en ny tråd, der hvor man tror tråden skal postes.

 

Et annet eksempel (Det har skjedd meg):

Det var en gammel tråd, og jeg trengte hjelp til en sak.

Jeg tenkte "Skal jeg bumpe tråden, eller lage ny?"

Hadde jeg laget ny, hadde bare tråden blitt spammet ned og jeg hadde fått kommentarer àla "Bruk søkefunksjonen, det finnes en tråd av dette før"

og så hadde tråden blitt stengt, uten at jeg hadde fått noe særlig hjelp til saken min.

 

Men hadde jeg bumpet tråden(Noe jeg gjorde) fikk jeg kommentarer som "Ooh, pen bump" o.l

Jeg fikk advarsel for å bumpe tråden. Jeg følte dette som veldig upassende, det var derfor jeg ga opp mobil-delen pga. moderatorne og noen av brukerne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...