Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sender databutikken.com fra Norge eller sverige? Hvis det er fra sverige blir man vel tvunget til å betale toll. Fant ingenting om det på hjemmesida deres da jeg tok en rask sjekk (kan ikke være lenge på av gangen nå om dagen pga. ødelagt skjermkort -> sitter på lånt pc)

At det går an. Dette spørsmålet blir besvart til døde hver eneste uke! Punkt 1: Det er ikke tollavgift på import av datakomponenter. Punkt 2: Det beregnes norsk mva på produkter med en verdi på over 200,-, men med fratrekk for mva i opprinnelseslandet. Punkt 3: Den eneste dette har å gjøre med "toll" er at varer må mva-deklareres hos Toll- og Avgiftsdirektoratet, mens varer solgt i Norge deklareres av selger hos Fylkesskattekontorene.

 

Når det gjelder databutikken.com så er de å regne som en norsk butikk med norske priser, og selger håndterer her mva som i siste ledd i punkt 3 over.

 

 

EDIT: Noen erfaringer med denne eller denne?

Hvordan er de i forhold til den såkalte +12v railen? Har ikke så god peiling på slikt.

Du finner all informasjon om dette, inkludert oversikt over produsenter og kvalitet, i en meget god sticky i PSU forumet.

Lenke til kommentar
Så dette vil altså si at man kan bestille komponenter fra nær sagt hvor som helst i verden det da?

USA, England, Singapore, Thailand osv, er det samme regler for alt?

5610506[/snapback]

 

Generelt så kan du bestille det du vil fra hvor som helst ja, men det er andre på HW som vet mer om dette. Toll brukes av alle land i verden som et redskap til å: beskytte egen produksjon og opprettholde egen handelsbalanse. Noen land har toll på komponenter, andre som Norge har det ikke, sånn generelt. Jeg tror Toll- og Avgiftsdirektoratet har lagt ut info om akkurat hva det er toll og ikke toll på online, om du orker å lese det.

 

Men det er stort sett ingenting å tjene på å handle i utlandet (unntatt for produkter hvor produsenten setter prisen høyt/lavt utfra kjøpekraften i hvert enkelt land). Et amerikansk nettsted som shipper internasjonalkt er http://www.excaliberpc.com - du kan nå se på prisene på 7800gt der.

Endret av substeve
Lenke til kommentar
Jo, det med strømforsyning:

 

sakset fra mpx sin side om Evga-kortet:

 

"Requirements Minimum of a 450 Watt power supply."

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61103

5599566[/snapback]

 

Fikk POV kortet mitt i går, og der sto det utenpå esken : krever min.350Watt power og 20A på +12V. I manualen står det, krever 400watt power og 26A på +12V.... jaggu om jeg veit. funka iallefall bra på min 400W NorthQ.

Lenke til kommentar

trenger litt hjelp her, en kompis skal ha seg et 7800gt nå..

 

kom over de her to, hva er egentlig forskjellen?

 

- Gainward GeForce 7800GT 512MB GDDR3,"BP7800GT-512-DD"

- Gainward GeForce 7800GT 512MB,1,4ns DDR3, "BP7800GT-512-GS-GLH-DD"

 

Og hva er egentlig det beste valget innenfor 3000,-? er XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3

et ok valg? lest mye godt om dette kortet på div tester. Men 256 vs 512 mb minne på det gainward kortet. har det noe og si? eller er det hastigheta på minne som teller osv..

 

ikke helt oppdatert på skjermkortfronten for tida.. fint hvis noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Den første du nevnte er jo fin den!

 

Med tanke på den har 512mb minne og koster 300,- mere enn XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3, så ville jeg gått for det!

 

Selv skal jeg bestille snart, og budsjettet skal ligge på maks 3000,-. Og da vil jeg se på hva jeg kan få mest for penga.

 

Eller XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 i SLi? :hmm:

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...