Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
POV på netshop til 2350,- + frakt.

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14648

 

mer for penga skal du lete lenge etter!

5592503[/snapback]

 

Hmm, men ettersom jeg har tenkt å bruke 3000 kroner, burde det jo være mulig å få noe bedre? Noe som er bra for å være et 3000 kronerskort, hvis du skjønner hva jeg mener. Eller vil det ikke være hensiktsmessi å kjøpe et så dyrt kort igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest en del tester synes jeg tre kort har virket spesielt interessante.

 

- EVGA 7800Gt 256mb

 

- XFX GeForce 7800GT

 

- Asus Extreme GeForce 7800GT

 

Evga'en ser mest interessant ut, men jeg har ikke sett den sammenlignet med andre. Er det noen her som har erfaring med EVGA-kortet?

5592088[/snapback]

 

Har samme liste utenom asus som jeg har byttet mot pov.

EVGA ser også knall ut, og er for meg et "sikkerstikk" med tanke på ytelse. Har ikke hørt om EVGA før så vet ikke om det er bra, men må jo være ok med tanke på ytelsen det har.

 

Men om man får samme ytelse med å klokke pov kortet.. så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Leste at EVGA sitt kort har livstidsgaranti, og det er jo interessant. Men da blir det nok EVGA-kortet, av hva jeg har sett av tester har det gjort det veldig bra.

 

EDIT: Hmm, hvordan går disse skjermkortene sammen med min 400Watts psu? :hmm:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Leste at EVGA sitt kort har livstidsgaranti, og det er jo interessant. Men da blir det nok EVGA-kortet, av hva jeg har sett av tester har det gjort det veldig bra.

 

EDIT: Hmm, hvordan går disse skjermkortene sammen med min 400Watts psu? :hmm:

5594384[/snapback]

 

Jeg tror jeg går for pov og vannkjøling... får vel trolig samme ytelse og får 1/3 av vannkjølings settet for samme pris.

 

Håper 400w er nok ja, for det har jeg. Men det er viktig at det er et BRA power og ikke et jallaballa. Så har det vel litt med hvilken CPU du har. Jeg har en X2 og er vel i grenseland. Den trekker vel ca. 170watt eller no.. og skjermkortet trekker vel å over 100watt så...

Lenke til kommentar

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail kr 2350

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14648

 

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz kr 2895

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311801&cks=SER

 

Gainward GeForce 7800GT 512MB GDDR3, PCI-Express,"BP7800GT-512-DD" kr 3495

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317391&cks=SER

 

Jeg tror gaineward har 450/1300

 

Blir det mye forskjell fra den dyreste til den billigeste.Er det vert kr. forskjellen :hmm:

Lenke til kommentar

Bråker litt den, har jo referanse kjøleren til Nvidia, men det har vel de fleste 7800GT-korta. Bytta først til Zalman VF700-ALCu kjølere, men de funket heller dårlig i sli, men de var jo temmelig stille da.. Deretter kjøpte jeg Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 (Rev.3), denne kjøleren er like stille som Zalman sin, men sender den varme luften ut av kabinettet.. Så det er jo bare til å slenge på en av disse når du bestiller deg skjermkortet. (garantien går jo vekk da men...)

 

edit: har disse på netshop og ja... :)

Endret av sveinbrand
Lenke til kommentar
leste at de fleste 7800GT-kort krever 450W psu, minimum :( Blir nok ny psu og da..

5594926[/snapback]

 

Kjører selv AMD 64 x2 4400+ med 2 stk CLUB3D 7800GT Zalman Reserator1 Plus vannkjøling på CPU og 2xGPU. Og dette kjører på en 450W psu uten problemer.

 

kjører imidlertid ikke SLI da jeg bruker kortene til å styre 4 skjermer i stedet. Mulig SLI oppsett krever mere av PSU'n ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Et spørsmål ang Arctic cooling fans.Jeg ser at den har lim-puter som skal limes på minnebrikkene.Hvordan blir det å fjerne viften dersom den må taes av igjen?

Har hatt en dyr erfaring tidligere da minnebrikken løsnet da jeg fjernet kjølleribben som ble tapet på en gang.Fikk ikke mye glede den gangen av den dyre gainward kort jeg hadde. :cry:

Lenke til kommentar
m-lyng Postet i dag, 14:52

  Et spørsmål ang Arctic cooling fans.Jeg ser at den har lim-puter som skal limes på minnebrikkene.Hvordan blir det å fjerne viften dersom den må taes av igjen?

Har hatt en dyr erfaring tidligere da minnebrikken løsnet da jeg fjernet kjølleribben som ble tapet på en gang.Fikk ikke mye glede den gangen av den dyre gainward kort jeg hadde.

Var litt stress å få de av ja.. Må bare ikke bruke for mye krefter og ha litt tålmodighet så går d bra..

Lenke til kommentar

Jeg monterte min Silencer 5 Rev 2 på mitt 7800GT på lørdag.

Den var meget enkel å montere, det som var litt jobb var å fjerne stock-kjøleren, men det gikk greit det også.

Ahh, herlig lavere støynivå, og 6 grader lavere load-temp.

Samt at andre komponenter i PCn fikk lavere temperatur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hmm, tror jeg kjøper en ny psu anyway. Har hatt litt dårlige erfaringer med den jeg har hatt. Hadde mye rare ytelsesfeil som jeg ble forklart at hadde med psuen.

 

Raskt spørsmål om nettbutikk jeg skal kjøpe fra:

 

Sender databutikken.com fra Norge eller sverige? Hvis det er fra sverige blir man vel tvunget til å betale toll. Fant ingenting om det på hjemmesida deres da jeg tok en rask sjekk (kan ikke være lenge på av gangen nå om dagen pga. ødelagt skjermkort -> sitter på lånt pc)

 

EDIT: Noen erfaringer med denne eller denne?

Hvordan er de i forhold til den såkalte +12v railen? Har ikke så god peiling på slikt.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Jeg monterte min Silencer 5 Rev 2 på mitt 7800GT på lørdag.

Den var meget enkel å montere, det som var litt jobb var å fjerne stock-kjøleren, men det gikk greit det også.

 

Quote fra Artic.

NV Silencer 5 (Rev. 3)

Application:

AGP: Geforce 6800 Series

FX 4000

PCIe: Geforce 6800 Series

Geforce 7800 Series

Quadro FX 1400, 3400, 3450, 4400, 4500

VGA board layouts can change any time. Please check your board with the height restriction drawing.

 

Rev.2: not compatible to 7800 series

 

Jeg tror også at jeg har blitt misforstått.Jeg lurer hvordan det blir å demontere en silencer dersom jeg vil demontere den senere i og med at den bruker også lim-puter på minnebrikene. :dontgetit:

Lenke til kommentar
sveinbrand Postet i dag, 14:57

 

Et spørsmål ang Arctic cooling fans.Jeg ser at den har lim-puter som skal limes på minnebrikkene.Hvordan blir det å fjerne viften dersom den må taes av igjen?

Har hatt en dyr erfaring tidligere da minnebrikken løsnet da jeg fjernet kjølleribben som ble tapet på en gang.Fikk ikke mye glede den gangen av den dyre gainward kort jeg hadde.

 

Var litt stress å få de av ja.. Må bare ikke bruke for mye krefter og ha litt tålmodighet så går d bra..

 

Skiftet fra AC Silencer 5 til vannkjøling sist uke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...