Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Nei, eneste forskjell mellom 2 og 3 er at 3 har en ekstra viftekontakt (4-pins) som skal passe på GTX korta, samt medfølgende minnekjøle-plate på baksiden til GTX.

Kjøp 2 ern du, har den selv, den er perfekt for dette kortet den :)

30 kroner billigere enn 3, 2 er på lager, noe ikke 3 er, og du slipper å få med noe du ikke har bruk for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke en Zalman GPU-kjøler med to heatpipes? Koster 295,-.

 

Jeg siterer fra Zalman:

This product cannot be installed on nVIDIA GeForce 6800 GT and 6800 Ultra because they do not have 3mm heatsink installation holes. Also, this product cannot be installed on nVIDIA GeForce 6600 GT AGP, 6600 AGP, and PCX 5*** series products.

 

Dvs at 7800GT er ikke på untakslista og dermed kan du montere denne på 7800GT.

 

Jeg har selv Zalman GPU-kjøler på 9800 Pro og er kjempefornøyd! Skal skiftes med en gang jeg kjøper 7800GT :thumbup:

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Zalman GPU-kjøleren er jo en god og kraftig kjøler den?

Jeg har et Chieftec kabinett med sidevifte, så den blåser rett på skjermkortet.

 

I mine øyne så skal den gjøre jobben sin for større skjermkort, muligens derfor det ikke har blitt laget en ny en vet dere! Med tanke på et passiv-kjøle alternativ, stille og effektivt så er vel dette en av de beste. Kan ikke se noe bedre? Rett meg opp...

Lenke til kommentar

off topic, litt da...

 

Når jeg instelerte mitt POV 7800GT så brukte jeg ikke 6-pins ström pluggen men bare EZ pluggen. Maskinen sa da ifra at jeg ikke fikk utnyttet skjermortet fullt. Etter dette så sattet jeg inn 6-pins pluggen men lot EZ pluggen väre iplugget. Vill jeg nå ha full utnyttelse av kortet eller er den fortsatt i redusert ytelse?

Lenke til kommentar

Du kan på en måte ikke sammenligne 7800gt og x850xt gfx. Det er jo 1 generasjon som skiller dem. Selvom 7800gt ikke ytelser så mye bedre enn x850xt pe, så får du med mange finesser som du ikke finner hos de eldre ati kortene. Som for eksempel sm.3 og skikkelig hdr. Med et skikkelig overklokket 7800gt vil man nå over 9000 i 3dmark05. Med et x850xt pe, kan du glemme å komme over 9000. Med voltmodd, kanskje. Jeg ville ha valgt 7800gt for 2500 kr uten å tenke over det.

Lenke til kommentar

x850xt yter jo det også, men det begynner nok å bli litt gammeldags, da :roll:

7800GT har flere funksjoner, bedre kompatibilitet med diverse skjermer, yter en del bedre enn x850xt og bruker mindre strøm samt støyer mindre.

Jeg vil absolutt anbefale 7800GT, det er mer fremtidsrettet.

 

Edit: samye83 slo meg :p

Enig med deg forresten, i alt du sa :yes:

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...