Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vet at 13.5k er bra for 7800gt sli, men det er så mange steder jeg kan hente poeng fra. Cpu'en er ikke maks klokket, ram er ikke maks klokket. Gfx har jeg en del å gå på også. Tar jeg biosmodd på det andre kortet, blir det sikkert enda høyere klokk. Høyeste ønske er å klatre over 15k i 3dmark05. Fikk et ganske bra pov 7800gt kort nr.2 også, så skal ikke gi opp med det samme. Jakter på rekorder...

 

Kjører ob med 1680x1050 med hdr og alt på maks, får over 30 fps i marka, og en del høyere i byer osv. Men jeg merker ramlagg... 2gb ram er kanskje ikke nok :cry:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke installert 3dmark06 på maskinen ennå da jeg formaterte disken for en måned siden. Men jeg skal teste 3dmark06 når jeg får tid til det. Så mye å gjøre så jeg bare får vondt i hodet. Pluss at jeg må trene en del for å være klar til standa, hehe. Hva fikk du i 3dmark05 med sli oysfaerg? I løpet av neste uke skal jeg nok få til å biosmodde det andre kortet, så det blir litt balanse mellom dem. Tror at det nye kortet sinker det gamle 7800gt ganske mye.

 

Edit: Skulle gjerne ha hatt en dual core som klarer nesten 3ghz. Kommer seg godt i 3dmark05 og 06. Men mest i 06, hehe. Får se hvordan scoren min blir, men i 06 blir det tøffere for meg enn for deg :tease:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Jeg kan teste 3DM05 når jeg kommer hjem fra jobb idag, så får jeg se hva jeg klarer. Hadde 7105 (tror jeg hvis jeg husker rett) i 3DM06.

 

Ser ut til at du har vært heldig med dine to kort :) Mine 7800GT-kort er ikke veldig klokkevillige :(

 

Neste uke får jeg forhåpentligvis to 7900GTX-kort, så da får vi se ;)

Lenke til kommentar

Blir sterke boller med 7900gtx i sli ja :dribble: Jeg vet ikke hvor bra det andre gt kortet er fordi jeg ikke har testet det som single card. Kom hjem fra jobben igår rundt 23.00 tida, så jeg monterte det rett inn. Først fikk jeg ikke til sli, fordi jeg hadde glemt å forandre på jumperne på dfi kortet. Så ville ikke skjermen vise noe bilde på grunn av driver feil. Måtte feilsøke og det tok sin tid, hehe. Men klarte til slutt å få til par tester. Men siden jeg klarte å ta 3dmark05 med 500/1200, så tror jeg neppe at det andre kortet er så dårlig. Krysser fingrene for at det kortet klokker bra, må bare finne det ut.

 

Dfi biosen er det noe som heter sli broadcast sak, har du satt den til auto elle disabled?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hurra! Klarte over 4600 med mitt XFX 7800GT nå! :D

 

Score

 

Klarte 4560 fra før, og hadde ikke sjangs til å gå høyere. (Hadde biosvoltmod) Så endret jeg på biosen igjen, og satte DELTA til 40. Fikk 24mhz mindre overklokk i "overklokkingen", men det resulterer i 16mhz +! :D:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...