Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ram har mye å si på 3dmark

har du 4 brikker ram eller 2 brikker

med 2 brikker ram og lav cl

f.eks 2-2-2-5 T1 så kan du forvente en del mer poeng i 3dmark

og ikke minst raskere cpu jo mer poeng. en del har OC på cpu ,muligens 2.7 ghz amd osv når det egentlig er en 1.8 2.0 ghz så her er det masse poeng å hente.

Lenke til kommentar
Å overklokke cpu'en har man en del å hente på 3dmark testene. Man merker stor forskjell mellom 2.2ghz og 3ghz. Men i spill med høy oppløsning og eyecandy, blir det nok vanskeligere å merke.

5689803[/snapback]

 

veeel.. merka jo litt men ikke mer enn 1k i 03.. ikke så mye p hoppe i taket for :/ 01 derrimot gikk jeg vel opp 10k elns :dribble:

 

05= 50 poeng elns.

Lenke til kommentar
Er forskjellen veldig stor mellom et 7800gt og et Gtx??

 

Jeg mener de fleste spillene som er ute nå er jo ikke så bra at det skal kreve noe så høyt som Gtx for å funke perfekt.

5708973[/snapback]

 

Ca 500 poeng i 3dmark05. 7800GTX har 4 ekstra pipelines, det vil nok hjelpe på i høyere oppløsninger. I tillegg har GTX en mer stillegående standardvifte som er viktig for noen. Om det er verdt +1000,- i pris kan vel diskuteres.

Lenke til kommentar

ikke dårlig.. er selv litt skuffet over OC egenskapene på mitt kort :( klarer ikke mer stabilt enn 430 på core og 1130 på minnet.. menmen.. enda en grunn til å kjøpe SLI det :) kortet yter mer enn godtnok uansett...

 

Samye83: kom på at du har 7800GTX også (right) hvorfor står ikke det oppført i sig? må då være betydeligbedere? så du fikk 9,5k elns i 05..

kortet har vel litt ekstra fordeler med tanke på 24 pipelines og 8 vertex shaders også.. no offence.. bare finner det litt snodig dersom du bruker ett "dårligere" kort i hovedrigen din :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at gtx score ikke er aktivisert i futuremark orb'en er på grunn av at jeg bruker 7800gt nå. Litt dumt å ha en gtx score når man bruker gt kort ikke sant. Har ikke gtx kortet lenger. Det var klokkings potensialet som fristet meg når det gjelder gt kortet mitt. Gtx kunne ikke holde følge når det gjalt % overklokking. Fikk over 9600 poeng i 3dmark05 med gtx kortet.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fitte og begrape hvorfor korta mine klokker så lusent! Nå har jeg kjørt vcore opp til 1.6V og fortsatt vil ikke core over 540MHz!

I morgen skal jeg lodde litt, få opp RAM-spenninga, se hva som skjer da. Klarte iallefall å øke fra 1189 til 1270 med BIOS-mod.

5718912[/snapback]

åssen i helvete fikk du modda rammen i bios? kødda du med timings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...