Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der er ikke verdt en skjiit :)

Mitt kort ble også "detektet" overklokket, da på ~465. Men realiteten var jo en helt annen (sort skjerm, system frys på 420).

5739700[/snapback]

det er nok verdt en sjit.. detect optimal frequencies.. åsså klokker du oppover etter det.. bruker det den finner som "utgangspunkt" jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg har et  Point Of View GeForce 7800 GTX 256 MB PCIe kort. Er det lurt å klokke dette kortet?

 

Hørte tidligere at GTX ikke var like klokkevillig som den lavere GT modellen. I såfall hva skyldes dette? <løs teori>Har nVidia sperra noen ting på toppmodellene sine siden de føler at det er så bra at man ikke skal ha noe behov for å klokke mere?</løs teori>

 

Har lyst til å få litt mer ut av kortet. Men trenger bedre kjøler. Det sitter en grei kjøler på den fra Point of View. Kortet tar kun opp en slot med den kjøleren. Skaffer jeg meg en Zalman luftkjøler så går det to slotter med. Hater at HK produsentene alltid plasserer PCIe 1x slotter mellom PCIe 16x spora. Du mister jo som regel alltid disse til store kjøleløsninger. Ikke det at jeg har så mange PCIe 1x kort liggende da (= null).

 

Skal jeg lese noen moddingguides og ta loddebolten fatt eller holder bios mods i lange baner? HAr amd opteron 150 single core cpu som kjører på stock speed. Skal vel klokke den også etterhvert. Men avventer situasjonen.

 

Min pc

 

Min CPU-Z info

5739701[/snapback]

GTx kortene skal visst klokke gankse bra de? uansett den cpuen du har er min gamle å den klarte jo fint 3 ghz ;)btw: dette er 7800 GT tråd.. :p

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

oysfaerg & AmdTommy:

Jeg har en Mist 500W PSU og en helt vanlig Venice 3200+, så den holder trolig. Men jeg skal forsøke å plugge til "EZ-PLUG" til Asus A8n-SLI Premium hovedkortet, og se om ikke dette hjelper. Kan selvfølgelig bare være meg og mitt kort, men "Detect optimal frequencies" er fryktelig (fatalt) på bærtur hos meg :)

Lenke til kommentar

Har nå plugget inn EZ-PLUG (molex inn på A8N-SLI Premium) hovedkortet for litt "ekstra juice". Detect optimal frequencies sier: 470MHz/ 1.14GHz, men har startet 420/1GHz og planlegger å kjøre 3DMark2005/06 med litt overklokking underveis. LOAD temperatur er 40'C, og ingen kræsj så langt.

 

Kommer tilbake med resultater iløpet av natta om EZ-PLUG virkelig hjalp. Uten EZ-PLUG kræsjet det totalt på 420, nå kjører det faktisk så det går ann å håpe på Julenissen!

 

EDIT: Resultatene var veldig interessante. Med EZ-PLUG stoppet jeg opp på ~460MHz ettersom det er sent (det får holde i første omgang - 3DMark 03/05/06). Ser ut som dere hadde rett - mer juice, problem løst :)

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Mitt kort funker faktisk på "Optimal frequencies" som er 472/1180, men får litt artifacts i WoW, men ikke i 3Dmark06. Ikke snakk om mye artifacts bare litt i form av små svarte streker av og til. Håpte å få klokka minnet mer, men må nok til med biosmod da gitt.. Tanken var at siden jeg får artifacts allerede var det ikke vits i å presse kortet lengre men håpet nå er at EZ pluggen skal gjøre kortet mer stabilt og la meg klokke det LITT videre..

 

Konge om dere legger ut flere 3Dmark06 resultater

Lenke til kommentar
ofte slik, noen som vet om det er en slik plugg elns på DFI Ultra?

 

sliter litt med mem clock på mitt kort :/ får 6900 stock og 7045 med 460/1120. syntes det var veldig lita da jeg fikk 75xx med 440/1140.

5753992[/snapback]

 

Jeg håper du snakker om 05 nå? For jeg får ca 7500 i 06 med X2 og SLI.

Lenke til kommentar

7800gt kortet kommer til å klare oblivion ganske bra så lenge du holder deg unna 1600x1200 oppløsning. 1280x1024 bør gå bra og du vil ha hdr funksjon i spillet. Det vil overraske meg hvis man ikke kan få hdr i spillet. Om du vil opp mot 1600x1200, vil nok spillet ha lav fps. Men det er avhengig av hvor mye detaljer du vil ha, og om du vil sette på aa og af. Ta en runde med fear så kan du finne ut. Oblivion kommer til å bli litt hardere kost enn fear.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
7800gt kortet kommer til å klare oblivion ganske bra så lenge du holder deg unna 1600x1200 oppløsning. 1280x1024 bør gå bra og du vil ha hdr funksjon i spillet. Det vil overraske meg hvis man ikke kan få hdr i spillet. Om du vil opp mot 1600x1200, vil nok spillet ha lav fps. Men det er avhengig av hvor mye detaljer du vil ha, og om du vil sette på aa og af. Ta en runde med fear så kan du finne ut. Oblivion kommer til å bli litt hardere kost enn fear.

5756784[/snapback]

 

har en lcd som ikke klarer mer en 1280*. Så da vil det jo kanskje gå bra :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

da har jeg kjøpt brukt Gainward GS 7800GTX til 2200,-.

 

Syntes dette var en god pris da jeg kan få solgt mitt nåværede kort til 2000,-.

 

dermed vil jeg ikke lenger holde denne tråden vedlike. ikke det at jeg har gjort det før heller da men xD

 

bare tenkte jeg skulle si ifra dersom noen drar opp denne tråden igjen etter en stund.

Lenke til kommentar
7800gt kortet kommer til å klare oblivion ganske bra så lenge du holder deg unna 1600x1200 oppløsning. 1280x1024 bør gå bra og du vil ha hdr funksjon i spillet. Det vil overraske meg hvis man ikke kan få hdr i spillet. Om du vil opp mot 1600x1200, vil nok spillet ha lav fps. Men det er avhengig av hvor mye detaljer du vil ha, og om du vil sette på aa og af. Ta en runde med fear så kan du finne ut. Oblivion kommer til å bli litt hardere kost enn fear.

5756784[/snapback]

 

har en lcd som ikke klarer mer en 1280*. Så da vil det jo kanskje gå bra :)

5756852[/snapback]

 

Jeg kjører Oblivion med XFX 7800 GT kort uten problemer på 1680x1050. Da med en AMD 64 3000+ CPU, har 2 GB minne så det er godt mulig at det hjelper på.. Alt kjøres på maks uten noen særlige tegn til hakking e.l.

Lenke til kommentar

Uten problemer? Jeg kjører med 1280x1024 og jeg sliter med fps hos meg. Har du på hdr? Eller bloom? Jeg tror ikke at du kan kjøre spillet uten ekstrem framedrops. Gjennomsnitt fps ligger på 33-38 fps ute i naturen. Har teste hva du får ute i skogene, jeg får ned til 25 fps ute med 7800gt som er klokket til 540/1200.

 

Selv x1900xt har prlblemer med fps når man spiller i 1680x1050 med hdr :roll:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...