Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Tydeligvis har core satt en sperre for mem, da jeg kjører "Detect optimal frequency". Hvis core feiler vil den tydeligvis begrense mem-hastighet.

 

Jeg skal iallefall lodde i kveld, etter at jeg har sett om blyant-trikset fungerer for å få bort litt motstand for så å øke volten på RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette her blir spennende, du får være en prøve kanin da. Hvis alt går bra, så kan det hende at jeg kommer tuslende etter  :tease:

5719760[/snapback]

 

*ler* :p Helt i orden ;) Gleder meg litt selv jeg, skal benchmarke i kveld, 3GHz på X2'ern og forhåpentligvis noe sånt som 550/1300 på GT-korta. Burde kunne klare opp mot 8k i 3dm06 da.

Lenke til kommentar
Klarer du å presse din x2 3800+ til 3ghz? Det er jo helt rått, hehe. Hvor mye spenning bruker du da?

5720015[/snapback]

 

Jeg klarer høyere enn det, jeg klarer 3170 på den på luft og 1,5V. Jeg får riktignok ikke denne hastigheten stabil, men 3.0 på 1,45V er OCCT-stabil 12 timer - selvsagt også på luft.

Lenke til kommentar

Du har fått deg en liten monster der. Banker jo min opty 175 ned i støvlene, hehe. Sånt skjer vet du, har du flaks på cpu fronten, mens jeg har flaks på gfx fronten. Men når man ser på verdien, så er din x2 3ghz+ langt mer kostbar :tease:

 

Edit: Når du tar occt på kjerne 0, primer du den andre kjernen 1?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ser en eller to stakkarer her som sliter med overklokking av 7800GT. Join the club - jeg har vannkjølt POV 7800GT som kræsjer hele maskinen på 420. Lot det derfor være, og kjører nå "stock". Kortet er i det minste kaldt (holder seg like varmt som CPU, ~40'C LOAD).

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt POV 7800gt jeg og nå.. Bruker rivatuner for å overklokke og får det greit opp i 450core.. MEN når jeg da skal begynne å øke minnet får jeg feilmelding om at maskinen kan få problemer med å boote med økte innstillinger.. er denne advarselen noe å bry seg om? Kjører nå på 450/1050 og dette gir meg 3635p i 3Dmark 06. Har xp3700+, corsair Twinx2048-3200c2 (2-3-3-6) og Asus A8N- SLI Deluxe. Prosessor er ikke klokket enda.. Noen kommentarer/tips?

 

Syns også å merke at forbedringen i poeng i 3DMark06 har "trappetrinn" nivåer..

 

Feks ga 433/1000=3495

443/1000=3505

453/1000=3606

 

altså virker det som om man bare kommer seg over 450core vil ytelsen øke endel.. (men kanskje ikke merkbart..)

Lenke til kommentar

Jeg har et Point Of View GeForce 7800 GTX 256 MB PCIe kort. Er det lurt å klokke dette kortet?

 

Hørte tidligere at GTX ikke var like klokkevillig som den lavere GT modellen. I såfall hva skyldes dette? <løs teori>Har nVidia sperra noen ting på toppmodellene sine siden de føler at det er så bra at man ikke skal ha noe behov for å klokke mere?</løs teori>

 

Har lyst til å få litt mer ut av kortet. Men trenger bedre kjøler. Det sitter en grei kjøler på den fra Point of View. Kortet tar kun opp en slot med den kjøleren. Skaffer jeg meg en Zalman luftkjøler så går det to slotter med. Hater at HK produsentene alltid plasserer PCIe 1x slotter mellom PCIe 16x spora. Du mister jo som regel alltid disse til store kjøleløsninger. Ikke det at jeg har så mange PCIe 1x kort liggende da (= null).

 

Skal jeg lese noen moddingguides og ta loddebolten fatt eller holder bios mods i lange baner? HAr amd opteron 150 single core cpu som kjører på stock speed. Skal vel klokke den også etterhvert. Men avventer situasjonen.

 

Min pc

 

Min CPU-Z info

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...