Gå til innhold

Den store 7800GT tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg køpte et PoV 7800GT kort for noen måneder siden i tanke med og køpe et til etterhvert og kjøre SLI. Men nå selges de jo ikke lenger. Funker dette sammen med sammen med andre kort i SLI ? Eller må jeg forsøke og få tak i et brukt kort eller bytte?

Lenke til kommentar

Jeg vet at man kan ta blyant trikset men jeg har aldri prøvd selv. Så jeg har ikke peiling på hvordan man gjør det. Hadde vært kult for meg å passere 1300mhz på minne. Skal ta å lodde 7800gt kortet når jeg får mitt 7900gt. Målet mitt er å ta rekorden til fosco :D

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Å fjerne IHS er i mitt syn ikke særlig gunstig. Kanskje får du litt bedre overklokkings resultater, men til gjengjeld vil du ha problemer med å selge en strippet cpu. Man må da sette en veldig lav pris for at andre skal kjøpe en naken cpu. Men hvis du vil, så kan du godt prøve.

 

Husk at kjølingen må tilpasse en naken cpu, for vanlig cpu kjøler tar for meg ihs'en og kjøler ned hele den. Mens man vil få mindre kontaktflate med kun kjernen uten ihs. For de fleste vil stripping av cpu ha lite å si.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Jeg køpte et PoV 7800GT kort for noen måneder siden i tanke med og køpe et til etterhvert og kjøre SLI. Men nå selges de jo ikke lenger. Funker dette sammen med sammen med andre kort i SLI ? Eller må jeg forsøke og få tak i et brukt kort eller bytte?

5844943[/snapback]

 

 

Litt sent svar, men ja. Det skal gå fint å bruke 7800gt kort fra to forskjellige produsenter i et SLI oppsett.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Sliter noe sinnsykt med vga korta mine, har to Pov 7800gt kort.

Den ene er på montert en Zalman VF700-Cu mens den andre har ennå stock vifta.

Har akurat skaffet ES: Oblivion (rått! :dribble: ) problemet her er at når jeg kjører allt på full guffe (nesten 1024x768) går spillet smooth, men etter ca. 10 min. kræsher maskinen og starter på nytt igjenn. Jeg har sjekket tempen på kortene hved å alt+tabbe og lagt merke til at GPU 1 ligger på rudt 73 grader etter 5 min. og gpu 2 på rundt 59-62 grader. Hadde kortet med zalman vifta nederst til å begynne med for det er kunn en pci slot mellom korta. Har prøvd å bytte om på dem, men nå er det kortet med ZM vifta som sliter.

 

Noen ideer på hva jeg kan gjøre med dette problemet?

 

Har alered vann avkjøling på cpu og northbridgen.

Så jeg kan skaffe to vannblokker til vga kortene, men de er så sinnsykt dyre til 7800gt. :( (Alphacool NexXxoS NVXP-3 637,- pr. stk.)

 

Mange takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Sliter noe sinnsykt med vga korta mine, har to Pov 7800gt kort.

Den ene er på montert en Zalman VF700-Cu mens den andre har ennå stock vifta.

Har akurat skaffet ES: Oblivion (rått! :dribble: ) problemet her er at når jeg kjører allt på full guffe (nesten 1024x768) går spillet smooth, men etter ca. 10 min. kræsher maskinen og starter på nytt igjenn. Jeg har sjekket tempen på kortene hved å alt+tabbe og lagt merke til at GPU 1 ligger på rudt 73 grader etter 5 min. og gpu 2 på rundt 59-62 grader. Hadde kortet med zalman vifta nederst til å begynne med for det er kunn en pci slot mellom korta. Har prøvd å bytte om på dem, men nå er det kortet med ZM vifta som sliter.

 

Noen ideer på hva jeg kan gjøre med dette problemet?

 

Har alered vann avkjøling på cpu og northbridgen.

Så jeg kan skaffe to vannblokker til vga kortene, men de er så sinnsykt dyre til 7800gt. :( (Alphacool NexXxoS NVXP-3 637,- pr. stk.)

 

Mange takk for hjelpen :)

5908657[/snapback]

 

Zalman sine kjølere er heller dårlige i SLi, de gjenbruker den varme lufta. Hadde disse jeg og når jeg fikk meg SLi.

Bytta til Arctic Cooling Silencer, de funka mye bedre(blåser varmlufta ut bak)!

Men ser at du har dårlig med plass mellom PCI-E slottene dine.

Har nå de vannblokkene du nevner og er veldig fornøyd med de! Ikke over 40 grader load(POV 7800gt@525/1200Mhz)!

:)

Lenke til kommentar

samye83: Synnd de blokkene ikke tar seg av rammen. :(

 

sveinbrand: Zalmanen fungerte fint når den lå nederst, det gjør faktisk begge korta, men er nok enig i at det kan være en ide å lufta fortest mulig ut. :)

 

Kong Basse: Null problem m/ strøm, har en Hiper Type-R 520w.

Pluss kabinettet har en "dør" inen for side platen med to 92mm vifter somblåser rett på Kortene pluss cpu. Så null problem der heller. :(

 

Er ellers litt beskjymret for å sette inn to silencer kjølere. Får de nokk luft?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...