Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp heller t10 chesten du. Bedre innvestering på lang sikt.

Ikke mas for mye om expertice heller. Jeg er ikke capa selv og har null problem med 8 til 10k dps single target i icc 25.

 

Hadde kanskje vært 11-12k om du hadde vært exp capped, ganske surt når bossen dodger.

 

Kjørte selv 8k dps på single target i 10man, og jeg er exp cap, har nok enn del å si... er nok noe man burde prioritere nr1.

Er dessverre for mange som prioriterer item level framfor stats, ikke rart mange suger med høy ilvl gear.

Lenke til kommentar

Forklar hvorfor det er så viktig med expertice er du snill. Med talents har jeg aldri hatt problemer med parry og dodge. Som kjent kan ikke en mob eller boss blocke eller parry bakfra. Det er andre rogues i guilden og som har hatt cap, og testa med null expertice. Hans dps gikk ikke merkbart ned pga vi aldri står foran en boss uansett.

Lenke til kommentar

Mye synsing om expertise ja, fakta er at bosser kan også dodge selv om du står bak. Du trenger 26 expertise i tooltip for å cappe, combat har det noe lettere da de får 10 gjennom talent (tooltip skal fortsatt si 26). Du MÅ ikke cappe, men som oftest er dette den stat'en som gir mest dps frem til cap, så prioriter expertise gems.

 

Det går selvfølgelig an å gjøre god dps uten expertise cap, men en annen fordel er at dette gir mer flow i cycles. Spesielt viktig for mutilate da en dodga envenom kan gi et stort dps-loss og i verste fall føre til at SnD dropper. I combat spec kan ikke finishing moves dodges pga. talent.

Lenke til kommentar
Forklar hvorfor det er så viktig med expertice er du snill. Med talents har jeg aldri hatt problemer med parry og dodge. Som kjent kan ikke en mob eller boss blocke eller parry bakfra. Det er andre rogues i guilden og som har hatt cap, og testa med null expertice. Hans dps gikk ikke merkbart ned pga vi aldri står foran en boss uansett.

 

Det kan definitivt være både flaks og uflaks som avgjører hvor mange dodges man får i en fight med 0 expertise - har du en combat log med tusenvis av autoattacks testet? Tviler.

Problemet med å ikke være expertise capped som rogue er at om man eksempelvis får en kjip dodge, så har man mistet en Sinister Strike -> et combo point -> fantastisk mye potensiell damage.

Jeg tror det er veldig få seriøse melee DPS-spillere som ignorerer Expertise.

Lenke til kommentar
Season 8 har ikke begynt enda, nei. Vet ikke hva du mener med tier 1 weapons, men om du vil ha enkle og greie våpen til en rogue anbefaler jeg de nye ICC5-heroicsene som dropper rimelig greie ilvl 232-våpen.

 

Jeg mente arena tier 1 våpenene, husker ikke helt men var vel rundt 200dps eller noe? Fikk de den andre uken og da var de jo übre, men nå er vel de kanskje utdatert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...