Gå til innhold

Er du dum eller smart?


Enceladus

Anbefalte innlegg

Hmm for et år siden, ville jeg sagt at jeg er smart. Og det har jeg kanskje fortsatt mulighet til å være. Men jeg kaster det bort, jeg er fullstendig fjern inne i hodet på grunn av en små-ond sirkel. Nemlig det at jeg sover for lite. Det skjer noe som dette: Jeg sitter ved pcen, jeg vet jeg skal på skolen neste morgen og at jeg burde lagt meg nå. Men problemet er at jo lengre jeg sitter, jo mer gi-faen innstillning for jeg. Noe som igjen fører til at jeg bare blir sittende lengre. Jeg VET at dette går veldig utover konsentrasjonsevnen min, men jeg klarer ikke foreta meg noe for å stanse det. Dette har da ført til at gj. karakteren min har sunket med 0.5 på et halvt år. Ta engelsk for eksempel. Det brukte å være mitt sterkeste fag, men nå, har jeg 4 i både muntlig og skriftlig. Det er i hovedsak pga jeg ikke makter å fokusere på en oppgave i mer enn et minutt av gangen.

Sosialt har jeg også et lite problem. Jeg analyserer folk, og jeg snakker for komplisert, dvs jeg bruker ord mange i min omgangskrets ikke en gang har hørt om. Det fører til flere ting: de mener jeg er en "nerd", de forstår rett og slett ikke poenget med det jeg prøver å fortelle dem. Her er største problemet at jeg tenker for mye, mener jeg.

Ta det som står over og legg til en veldig dårlig selvdisiplin, så har du meg.

Smart? Hva er det...

6626063[/snapback]

Jeg kjenner meg igjen i skremmende mye av det du skriver. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...