Gå til innhold

Er du dum eller smart?


Enceladus

Anbefalte innlegg

Er du dum eller smart? Hvorfor mener du at du er dum eller smart?

 

Jeg har nå sittet og reflektert over dette spørsmålet vel og lenge og har egentlig ikke kommet frem til et svar jeg er fornøyd med.

Men om jeg måtte bedømme meg selv ville jeg sagt at jeg var utrolig smart men samtidig utrolig dum eller en av delene :hmm: Altså jeg har ikke kommet frem til et fornufig svar.

Jeg vet så mye som at jeg ikke er middelmådig fordi jeg er så utrolig annerledes enn folk flest. Så det må være enten eller eller begge deler.

 

Hva kjenneteiner en dum person og og en smart person?

 

Hva tror du at du er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"jeg er smartere enn alle andre".

 

eller?.... jeg må jo være dum for å komme med en slik uttalelse.

 

ok, vi prøver på nytt: "jeg er smartere enn de fleste"

 

hvem er de fleste?hmm

 

vi prøver igjen: "jeg er over gjennomsnittet smart"

 

gjennomsnittet?: betyr det at jeg er smartere enn halve befolkningen? gjelder det for hele verden?.

 

la oss si at jeg er like smart som verdens gjennomsnittet da.

 

trekker ikke USA ned gjennomsnittet i forhold til norge slik at jeg blir dummere enn gjennomsnittet i norge?

 

et siste forsøk: "jeg er dum"

Lenke til kommentar
"jeg er smartere enn alle andre".

 

eller?.... jeg må jo være dum for å komme med en slik uttalelse.

 

ok, vi prøver på nytt: "jeg er smartere enn de fleste"

 

hvem er de fleste?hmm

 

vi prøver igjen: "jeg er over gjennomsnittet smart"

 

gjennomsnittet?: betyr det at jeg er smartere enn halve befolkningen? gjelder det for hele verden?.

 

la oss si at jeg er like smart som verdens gjennomsnittet da.

 

trekker ikke USA ned gjennomsnittet i forhold til norge slik at jeg blir dummere enn gjennomsnittet i norge?

 

et siste forsøk: "jeg er dum"

5520206[/snapback]

 

He he, slik satt jeg å tenkte i sted intil jeg gikk meg vill i mine egne tanker og teorier.

Lenke til kommentar

Jeg og en annen har et mål på noe sånt, det går på om folk er "lure".

Det er en helt reell måte å måle folks "lurhet" på, og det er bare folk som er lure som forstår det. Vanskelig å forklare. En kan være veldig smart og veldig dyktig uten å være lur.

 

Et eksempel på lur og ikke lur kjendis, slik at dere kanskje får et inntrykk:

Ikke lur: Jessica Simpson (egentlig ikke så godt eksempel, siden hun er under gjennomsnittet uansett)

Lur, utfra hva vi har sett: Venke Knutson (xmasnaughty.gif)

 

De fleste normale mennesker må man møte for å vite sikkert om de er lure, slik som Venke Knutson. Men med noen kan man si med en gang at de ikke er lure.

 

 

:p

Lenke til kommentar

Tror jeg så en større undersøkelse av teamaet en gang og der hadde et rungene flertall svart at de tror de er smartere enn gjennomsnittet.

 

Den meningen er nok helt natulrig blandt oss mennekser. Så uten å virke overegene/skrytene/selvopptatte kan de aller fleste skrive: Jeg tror jeg er smartere enn gjennomsnittet.

 

Derfor skriver jeg nettopp det:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...