Gå til innhold

Er du dum eller smart?


Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På enkelte ting kan eg være uoppmerksom og smådum av og til. Kan også være godtruande til personar, men når eg får tenkt meg om, så blir eg meir fornuftig.

 

Når det gjeld det meste av teori, så tykkjer eg at det er svært enkelt. Ihvertfall det meste av det. Det eg les, sitt, og eg forstår det. I dei fleste tilfeller.

 

Har forresten eit godt språkøre også, har lett for å lære meg språk. På den andre side er eg lite musikalsk. Var betre til det før.

 

 

 

Det er mange typar smartheit.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar

Hmm, jeg er vel over godt over gjennomsnittet smart, har bare "anminnelige" karakterer fordi jeg ikke gidder og gjøre lekser/lese til prøver (det jeg mener en anminnelige karakterer er 4/5) Dette sier lærerne hele tiden "Hvis du bare gidder og sette deg inn i stoffet hadde du nok nærmet deg 5+ ja kanskje til og med 6ere". Så jeg er nok overgjennomsnittelig akademisk smart. Forresten jeg går bare i niende, og jeg skal legge mer i arbeidet i tiende/VGS :yes:

 

Når det kommer til sosial intelligens er det nok litt lavere :whistle:

Jeg har problemer med og gi et godt førsteinntrykk på jenter (har jeg faktisk fått høre av flere jenter som ble bedre kjent med meg :wee:) Og jeg har problemer med og bli forstått

Å være verdens smarteste mann/kvinne må være ganske frustrerendes. Ingen andre som er smart nok til å forstå hva du mener ;)
Er nok litt sånn hos meg og ;) flesteparten i klassen min skjønner som regel ikke hva jeg prater om i det hele tatt :whistle:

 

mvh, Zappza 14 åring gutt med problemer med og bli forstått ;)

Lenke til kommentar
Det er smart, sant?

5522484[/snapback]

Ja, det er smart.

 

Får faktisk alltid bedre karakter på prøver enn folk som sitter med boka oppe.. :p

Det kan bety to ting:

A) De er tilbakestående

B) Læreren har sansen for deg

5522497[/snapback]

C) Han klarer å skrive mer reflekert enn de andre?

 

Er jeg smart?

5523696[/snapback]

 

A) Nope.

B) Nei, men lærere liker å diskutere med meg fordi jeg kommer med relevante innspill og informasjon :p Jentene liker det også.

C) Omtrent riktig.

 

Om jeg skulle svart selv, som er ganske vanskelig, i grunn, ville jeg svart at jeg har større selvinnsikt enn andre og klarer å fokusere og prioritere riktig/mer riktig enn andre. Men, som sagt, veldig vanskelig for meg å svare på hvorfor det er sånn. Har smarte foreldre med god utdannelse og har blitt oppdratt på en måte jeg vil være evig takknemlig for.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg er vel over godt over gjennomsnittet smart, har bare "anminnelige" karakterer fordi jeg ikke gidder og gjøre lekser/lese til prøver (det jeg mener en anminnelige karakterer er 4/5) Dette sier lærerne hele tiden "Hvis du bare gidder og sette deg inn i stoffet hadde du nok nærmet deg 5+ ja kanskje til og med 6ere". Så jeg er nok overgjennomsnittelig akademisk smart.

5526023[/snapback]

:!: 5'ere er jo lett og få egentlig.

Lenke til kommentar

I ren hoderegning er jeg ganske dårlig. I logikk som i feks iq-tester gjør jeg det vel helt normalt. I kunnskap så vet jeg ikke helt, ligger nok rundt gjennomsnittet men har kanskje min kunnskap andre steder enn hva som er vanlig. Sosialt tør jeg ikke si noe på for det blir for vanskelig for meg å bedømme.

 

Tror jeg alt i alt er ganske normalt oppegående, bare at jeg kanskje vet litt andre ting enn hva som er normalt.

Lenke til kommentar

Hjernen min funker slik: hver gang jeg ser noe på nytt eller ser noe som likner på noe jeg har sett før, så tenker jeg akkurat det samme som første gangen jeg så nettopp det. Det gjør at jeg plutselig kommer på snål informasjon jeg fikk høre om da jeg fikk se og høre om det jeg ser første gang jeg så det. Vennene mine tror jeg bare har en syk hukommelse og sitter og pugger det hjemme osv.

 

Det er kanskje mer sinnssvakt enn smart?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har nok mer talent og sykelig interesse enn det jeg er smart. Det som vipper meg over gjennomsnittet er at jeg fordyper meg i alle mine interesser. Hodet mitt er stappet med info, men det betyr ikke at jeg har høy IQ. Jeg var best i klassen på GK og på nedre halvdel på VK2, så hele dette hjernehysteriet handler mer om interesse, mener jeg.

Lenke til kommentar
Hva er greia med "I følge IQ-tester er jeg smart"? Så vidt meg bekjent er ikke IQ synonymt med intelligens.

5541283[/snapback]

Takk, IQ-tester går ut på figurlikhet, figurkombinatorikk og lignende oppgaver som er særdeles lite matnyttige og kun måler hvor flink du er på IQ-tester. :p

Lenke til kommentar
Hva er greia med "I følge IQ-tester er jeg smart"? Så vidt meg bekjent er ikke IQ synonymt med intelligens.

5541283[/snapback]

Karakterer, IQ, sosial intelligens, osv osv. Ingen av disse godkjennes som det ultimate svaret på om man er smart eller ikke, men man antar at en som klarer seg bra på en IQ-test er mer oppegående enn en som ikke klarer selv de enkleste logikkoppgavene. It's not perfect, but do you have a better way?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er greia med "I følge IQ-tester er jeg smart"? Så vidt meg bekjent er ikke IQ synonymt med intelligens.

5541283[/snapback]

Karakterer, IQ, sosial intelligens, osv osv. Ingen av disse godkjennes som det ultimate svaret på om man er smart eller ikke, men man antar at en som klarer seg bra på en IQ-test er mer oppegående enn en som ikke klarer selv de enkleste logikkoppgavene. It's not perfect, but do you have a better way?

5541490[/snapback]

 

Testen på sesjon er en ganske grei indikasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...