Gå til innhold

Vis fram anlegget ditt her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva skjera?

 

ble dere misunelige eller no:P ? hehe

6536506[/snapback]

:shrug:

Nei. Jeg tar hvilken som helst komponent av mitt anlegg foran høyttalerne dine når som helst.

 

Med mindre de er aktive (innebygd forsterker) er ikke høyttalere "på xxxx watt", de tåler en viss belastning (og som oftest, hvis det er snakk om bare sånn kvartveis kvalitet på høyttalerne er det ikke effekt som sprenger dem, det er en forsterker som leverer forvrengt signal).

Lenke til kommentar
hva skjera?

 

ble dere misunelige eller no:P ? hehe

6536506[/snapback]

 

Er vel heller det at det er lite interessant og se på et par kornete små bilder der man kan skimte noe som ligner et par høyttalere blant alle pixlene. Få tatt et par ordentlige bilder hvis du vil vise de frem, og kom gjerne med merke, modell og litt specs hvis du har...

Lenke til kommentar

(råttent lys om kvelden så bildene er ikke særlig fine. får se om jeg får oppdatert i morgen)

 

Her er mine saker. Det er egentlig "left-overs" fra pappa, men det duger greit nok. Forsterker og CD-spiller står på ønskelisten.

 

- Sony D-NE1 discman

Brukes som CD-spiller (og PC'en som media-senter) i mangel på annet. :blush:

- Nikko NA-700II forsterker

Gammel (over 20 år) og litt slapp, og den greier å trykke ut nok desibel til et så lite rom, men jeg savner mer dynamikk. 2x57W kontinuerlig @ 8ohm over hele skalaen.

- Nikko NT-500II radio

Like gammel som forsterkeren og brukes ikke så altfor ofte.

post-30930-1153687587_thumb.jpg

 

- B&W DM603 S2

Ikke noen bassmonstre, men spiller rent og pent i tillegg til å kunne dytte litt luft hvis musikken ber om det.

post-30930-1153688332_thumb.jpg post-30930-1153688378_thumb.jpg

 

 

Godsakene står oppe i stuen.

- Musical Fidelity NuVista forforsterker

- Embla effektforsterkere (sprenger sikringen hvis fryseboksen står på samtidig som de slås på)

- Arcam Delta 270 cd-spiller

- Cambridge Audio DAC

- Gradient Revolution høyttalerer

- Musical Fidelity hodetelefonforsterker

post-30930-1153688841_thumb.jpg

 

 

Har også diverse andre greier rundt om kring i huset (uten bilde).

- Proson C120 høyttalere

- Dahlquist DQ-20 høyttalere

- Cambridge Audio C500 forforsterker

- Musical Fidelity X-AS100 effektforsterker

- Eltax DR-109 brukes som forforsterker

- Dynamic Precision effektforsterker

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
hva skjera?

 

ble dere misunelige eller no:P ? hehe

6536506[/snapback]

Omg, ya..

 

 

 

Sitter her fortsatt uten anlegg, klarer aldri å bestemme meg. Tenker litt på Electrocompaniet eller Holfi elektronikk, høgtalarar tør eg ikkje tenke på eingang.

 

Desse godklumpane var dessverre kun innom på lån.

Var som å miste eit familiemedlem når dei for. =(

 

post-26831-1153739175_thumb.jpg

Edit:Symphonic IV AMT ofcourse.

Ein høgtalar i Electra 936/946 sin prisklasse som gir Mezzo Utopia juling, heilt fantastisk. <3

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
hva skjera?

 

ble dere misunelige eller no:P ? hehe

6536506[/snapback]

Omg, ya..

 

 

 

Sitter her fortsatt uten anlegg, klarer aldri å bestemme meg. Tenker litt på Electrocompaniet eller Holfi elektronikk, høgtalarar tør eg ikkje tenke på eingang.

 

Desse godklumpane var dessverre kun innom på lån.

Var som å miste eit familiemedlem når dei for. =(

 

post-26831-1153739175_thumb.jpg

Edit:Symphonic IV AMT ofcourse.

Ein høgtalar i Electra 936/946 sin prisklasse som gir Mezzo Utopia juling, heilt fantastisk. <3

6546840[/snapback]

 

Kjenner følelsen, har hatt endel utstyr på vei gjennom her og. Mye bra utstyr å velge mellom. Om en skal ha i pose og i sekk blir det fort dyrt though :innocent:

 

Om valget står mellom Holfi og Elektrocompaniet ville nok jeg endt opp med Holfi med henhold til lyd, men er vel kanskje litt "sikrere" å gå for Elektrocompaniet (EC er _litt_ større i Norge enn Holfi...).

 

Ellers kan jo kanskje komponentene i signaturen min være av interesse. Om det er i riktig prisklasse vil jeg råde deg å ta en lytterunde. Om du lurer på hva som er min "referanse" (om en ser vekk fra live musikk) så har jeg spilt mye på dette systemet samt systemene som er vist i min hifi.

 

Nå spilles det på "hybelannlegget" som består av PC`n :blush:, Densen Beat 150 og Audiophysic Brilon II. Bilder kommer etterhvert (er midt i renovering atm).

Lenke til kommentar

Å fytti helvete, dei Audiophysic'ane var... :-| ... elzk <3.

 

Har tenkt å legge ~10.000 i ny forsterkar og cdspelar, evt kun forsterkar, 5-7.000 på eit par nye stativhøgtalarar. (alt brukt sjølvsagt, nytt har eg ikkje råd til. =P) Har elcomp ECI-1 m. kit2 på hånd, går for den om eg klarer å skrape inn eit par tusen meir enn eg fikk for gamle forsterkaren.

Rop ut om du finn eit par fine brukte stativhøgtalarar. ;)

 

Edit: Audiophysic Yara Monitor / Yara Monitor Evolution - har du høyrt dei?

 

Edit2: Yara Monitor er på tilbud på Oslo HiFi Center til 4995,- Lurer på å sjå nærare på dei sjølv om eg trur Evolution-modellen kunne ha passa meg bedre med 6.5" mellomtome/bass og bassrefleks. :hmm:

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...