Gå til innhold

Vis fram anlegget ditt her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:mrgreen: Blir nok ikke helt gratis da nei.

 

 

Lil-H: Har ikke plassert sub-en rikitg enda. Den bruker å stå inni hjørne til venstre men er midlertidig satt der den står nå ;P

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
:mrgreen: Blir nok ikke helt gratis da nei.

7303911[/snapback]

 

Du burde seriøst putte dvd-spillern din under forsterkern!

og hvorfor har du forresten bassen nesten ved siden av center'n? gjør seg å putte den i et hjørne. evnt kjøpe radioshack samt en FBQ sånn at du kan ordne på frekvenskurven.

 

ellers, pent anlegg ^^,

Lenke til kommentar

Sanyo DCA-303:

* 2x33W effekt

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

dic016minka1.jpg

 

 

2x Canton Xi-270:

8"-elementer

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

dic015minzv3.jpg

 

Svært lite pent, rent utseendemessig, men grei lyd, spesielt med tanke på at høyttalere og forsterker er ca. tredve år gamle. Forsterkeren har også en fæl varmeutvikling, selv når det ikke spilles musikk. Trass i nærmest latterlig utgangseffekt spiller den høyere enn man skulle tro.

 

Sulamitten er koblet til PCen.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar

Slenger meg med jeg og, her er anlegget mitt

 

2.1 anlegg, Dali 808 høytalere, hjemmebygd 12" sub med et Dynabel D12 element, gammel tandberg TR200 forsterker (2*20W :p) og en hjemmelagt monoforsterker til subben. Målte den i helga til 200 kvalitetswatt i 4 ohm ^^

 

Oversikt, med sofaen min som jeg sitter i til vanlig

post-31491-1164006999_thumb.jpg

 

Dali'ene

post-31491-1164007212_thumb.jpg

 

Dali'ene igjen ^^

post-31491-1164007256_thumb.jpg

 

Subben

post-31491-1164007291_thumb.jpg

 

Forsterkerne mine

post-31491-1164007327_thumb.jpg

 

Close up av den hjemmelagde

post-31491-1164007371_thumb.jpg

 

 

Planene videre er å få byttet ut tandberg forsterkeren, den blir liten til dali'ene, men den har god lyd. Kanskje bygge noe selv om jeg får tak i deler billig :p

Videre så blir det å få tak i/bygge en senter og bakhøytalere :)

Lenke til kommentar

990f6f33db3092bbb7ae725b4a4368b0.JPG

 

4acea408b3581184d7c1f493df96744e.JPG

 

posta anlegget med link, tenkte kanskje noen ville se bilder også ^^,

 

EDIT: Sh4d3y: har du kassetegninger på subben din, evnt hvilket element du har brukt =)

 

du burde prøve deg på elteks "Brontes", den spiller som bare det.. min spiller faktisk ned til 14Hz :o

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Takk takk ^^

 

Subben bygde jeg for et år siden, og desverre så hadde jeg ikke så mye peiling på bygging av høytalere da, så jeg bygde kun et "firkanta" kammer uten avstivere på 65 liter. Burde hatt et par avstivere, det blir en del resonanser i den når jeg spiller veldig høyt, men den gir god bass for det :)

 

Elementet er et Dynabel DB12, Link

 

Har lyst til å bygge en ny sub med et Peerless XXLS 12" element, XXLS308SWRDVC. Tåler 350W RMS, men en sinnsyk slaglengde på 25 mm og følsomhet på 92 dB ^^

Det er forresten nesten samme elementet som Eltek bruker i Brontos ;)

 

 

I en kasse på 100 liter så vil den klare ett lydtrykk på ca 110dB ved 20 hz, og 118dB ved 35 hz ;)

 

Stilig opsett Lil-H :D

 

Edit: Skrivefeil :p

Endret av Sh4d3y
Lenke til kommentar

er brontes jeg bruker, med det elemtentet. det spiller faens meg helt fantastisk.

Har 4 avstivere i min, pluss rockwool som dempemateriale, og man hører virkelig forskjell fra demping og ikke demping.

Brukte en rotel Rb981 effektforsterker 1*360W, men da jeg bytta til en Hypex DS4,0 ble forandringene helt griseråe...! Så det er noe å tenke på

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg har råd til en Hypex DS4.0, så om det blir no nygging så blir det nok en passiv sub, med mindre jeg får meg jobb da, da blir det andre boller :p

 

Forsterkeren jeg har er ganske kraftig i grunn, dynamisk effekt i 4 ohm på 550W ca. Rms'en målte jeg til 200W, og kjørte det kontinuerlig i 5 minutter. Kjøleribba blei ganske varm da :p

 

Får aldri nok av anlegg! :cool:

 

Subben min har jeg forresten stappa med Acousto-Q dempeull.

Endret av Sh4d3y
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Blitt endel oppgraderinger iløpet av det siste året, alt er forsåvidt byttet ut. Har blant annet sett "kabel-lyset" også! Før var jeg av den tro at kabler ikke hadde den store betydning, men etter å fått sjangsen til å høre den enorme forskjellen kabler faktisk kan ha så var det ikke tvil. Her måtte det invisteres. :wee:

 

Har kostet på meg en Primare I30, Heimdal kabler på høyttaler og signal, og nyeste medlem av familien kom idag, System Audio Ranger.

 

Bor litt halvveis for tiden, men skal komme med litt bilder av anlegget etterhvert.. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg har fikset meg rack nå og kjøpt Kimber Tonik Signalkabel som går bra cdspilleren til forsterkeren :)

Har også fikset meg litt demping i rommet. Bak høyttalerene og subben. Subben står også på stikes som igjen står på hockeypucker. Dette fungerer bra!

En billig og god update ;)

Får hele anlegget trykk på minHIFI i signaturen eller her

 

BTW: grattis med nye komponenter phax, det ser virkerlig bra ut! :)

post-67076-1167783588_thumb.jpg

post-67076-1167783648_thumb.jpg

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Har 2stk Dali 7A som jeg fikk kjøpt billig.

Har en 28" Panasonic tv.

Har også Phillips forsterker cdskifter og radio i samme sett som jeg fikk kjøpt brukt. Men er ikke helt fornøyd med det. Noen forslag til en forsterker og cd spiller jeg kan kjøpe? Går mest i musikk type rock, acid jazz, electronica og Thomas Dybdahl-ish..

 

Bruker pc'n mye når jeg hører på musikk,

 

ikkenoe kamera, så får ikke lagt ut bilder.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar
Har 2stk Dali 7A som jeg fikk kjøpt billig.

Har en 28" Panasonic tv.

Har også Phillips forsterker cdskifter og radio i samme sett som jeg fikk kjøpt brukt. Men er ikke helt fornøyd med det. Noen forslag til en forsterker og cd spiller jeg kan kjøpe? Går mest i musikk type rock, acid jazz, electronica og Thomas Dybdahl-ish..

 

Bruker pc'n mye når jeg hører på musikk,

 

ikkenoe kamera, så får ikke lagt ut bilder.

7635063[/snapback]

 

 

De har er rimelig heftig tilbud på Hificenter på Harman Kardon AVR 340. http://hificenter.no/shop_item.cfm?id=1599

 

Dette er hva jeg kaller grisebillig. Jeg har 330, og er megahappy med den :] Harman Kardon HD970 cd-spiller er også bra!

Lenke til kommentar
Har 2stk Dali 7A som jeg fikk kjøpt billig.

Har en 28" Panasonic tv.

Har også Phillips forsterker cdskifter og radio i samme sett som jeg fikk kjøpt brukt. Men er ikke helt fornøyd med det. Noen forslag til en forsterker og cd spiller jeg kan kjøpe? Går mest i musikk type rock, acid jazz, electronica og Thomas Dybdahl-ish..

 

Bruker pc'n mye når jeg hører på musikk,

 

ikkenoe kamera, så får ikke lagt ut bilder.

7635063[/snapback]

 

 

Hehe tror det blir i dyreste laget gitt. Trenger ikke surround. Vi har samme forsterkeren i stua med et ganske bra høytalersett. Har bare bruk for en enkel sak som kan drive de jeg har og kanskje en sub etterhvert. Ser på film i stua.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sanyo DCA-303:

* 2x33W effekt

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

dic016minka1.jpg

 

 

2x Canton Xi-270:

8"-elementer

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

dic015minzv3.jpg

 

Svært lite pent, rent utseendemessig, men grei lyd, spesielt med tanke på at høyttalere og forsterker er ca. tredve år gamle. Forsterkeren har også en fæl varmeutvikling, selv når det ikke spilles musikk. Trass i nærmest latterlig utgangseffekt spiller den høyere enn man skulle tro.

 

Sulamitten er koblet til PCen.

 

:) Du må ikke finne på å kvitte deg med den Tandbergen.Lyden i den koster adskillige titusen i dag.Du har naturligvis rett i at det ikke er all verdens med kraft i den .(ca 2x 20 W),men de opererte ikk med skrytewatt den gangen.

Du kan jo forsøke å bruke den som forforsterker!Bare for å prøve først,så kan du forsøke det via høretelefonuttaket,da tar du ut signalet på akkurat riktig sted i signalkjeden,og blir du fornøyd,kan du jo flytte en "filial"av uttaket til baksiden.Jeg kan ikke akkurat si deg hvilken effektforsterker som er best å bruke,men en slags "regel "på Tandberg er vel at de egner seg best med en litt "varm"lyd i effekttrinnet.

Det er faktisk mange som benytter disse gamle radioene som forforsterkere,da i særdeleshet;TR 1000, Huldra 10,TR 200,selv om de egentlig er gode nok på egen hånd også.TR 1000 driver nesten hva det skal være alene med 2x70 w i 4 ohm.

Disse apparatene har en varme og fylde i lyden som du nesten ikke finner i moderne forsterkere.I alle fall ikke på den riktige siden av 50 000.- :)

Mvh Rune

7311708[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...