Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

DA er tidewater instalert :thumbup: Like a glove i stacker

 

Nå idler jeg på 35 grader på low, skal nå instalere papst 120mm over Ati kortet, mulig det faller enda mer.

 

Før haddet jeg aldrig under 60 idle.

 

OG DEN BRÅKER IKKE :w00t:

 

fikk kjøpt settet på ps data for under 500kr

 

edit

 

Fikk ikke med meg passiv kjøling til minne da ingen butikker haddet det, for sette det på senere.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe fornøyd, spilt i ca 2 timer nå - brukte windows tasten for å se på temp så lå den på 50 grader :D

 

Det er drit bra, når jeg spilte på samme setting på dette spillet før giret den gammle viften opp 3 hakk etter kort tid (5 min ca) og lå på 80+.

 

edit:

nå står viften på low også, setter du den på high hører du den ganske godt men tipper den holder veldig bra unna da.

 

Ja ekstremt bra tilbud på ps data, kostet nærmere 800kr overalt ellers

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

690 - 800 med ny pers i 3dmark 05 62 grader . Gradene gikk forøvrig rett ned til 48 grader, dette gikk over all forventing.

 

Denne settingen kunne jeg ikke kjøre på før (Med grader over 90 som ofte endte med stillbildet eller krasj), nå går det uten problemer. Ser jeg mer en gjerne kan gå videre men ser null poeng i det da alle spill kjører mer en bra slik.

 

Nei jeg er ikke en ivrig overklokker, jeg klokker når det er nødvendig, men matnyttig info må det jo være for de som søker det samme som meg.

 

 

Kom over en test av SLI modellen

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
10 600 , men på så lave settings som 05 er det seff tonnvis med cpu begrensing seff. Men uansett klare tegn på at kortet nå klarer den oc, før fikk jeg artifacts og dårligere score på den settingen

6193581[/snapback]

 

 

tror helt ærlig at du har andre ting enn cpu som gir deg "lav" score? kjører du 3500+ vennice @ 2442??

 

jeg scorer 10600 på 2,3 ghz klokk og gpu@ 625/1450 muli du har litt lite power... men holder vell, ikke hørt du klage enda :p

Lenke til kommentar

Har noe svak strømmforsyning ja, har klaget på dette tidligere i tråden. Men hovedsaken er jo sammenligningen med min gammle setting.

 

cpu står på 2442 11% overclock, klokker jeg videre fryser pcen i boot pga høy minne klokk. Men setter jeg minne ned og cpu opp for jeg dårligere 3dmark score. Har brukt lang tid tildligere i denne tråden for å finne denne stabile settingen mellom minne og cpu

 

Edit

og en ting til - som feks på Stacker er det masse ledig romm under selve hovedkortet, om du har det trenger du ikke bruke ekstra pci slots i det hele tatt. Det er heller ingenting i veien for å montere den på utsiden.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Har noe svak strømmforsyning ja, har klaget på dette tidligere i tråden. Men hovedsaken er jo sammenligningen med min gammle setting.

 

cpu står på 2442 11% overclock, klokker jeg videre fryser pcen i boot pga høy minne klokk. Men setter jeg minne ned og cpu opp for jeg dårligere 3dmark score. Har brukt lang tid tildligere i denne tråden for å finne denne stabile settingen mellom minne og cpu tidligere i tråden.

6193639[/snapback]

 

Altså, du setter på en divider, klokker høyere og WOLLA, cpuen går på høyere hastighet og minnet kjører på samme hastighet :)

Lenke til kommentar
Her er foresten et bildet.

 

som dere ser - om jeg skulle trenge pci slottene er det fint plass til å montere den under med litt modding

 

 

10021209pe.th.jpg

6205963[/snapback]

 

Den tok opp alle pci-slottene ja, jeg har én ledig selv med dual radiator :tease: . Men stackeren har GOD plass til skikkelig vannkjøling... Men sikkert bra til 500kr!

 

EDIT: Jeg så litt feil, du har en pci-slot igjen ja ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Til dere som har Club3D sitt X1900XT kort, hva er det som er med i pakken, unntatt driverCD og slikt selvfølgelig. Noen spill eller småsnacks? :)

 

Skal kjøpe PC snart og velger enten ASUS EAX1900XT som kommer med Peter Jackson's King Kong, eller Club3D sitt som jeg ikke vet hva kommer med. ASUS sitt koster 200kr mer på Netshop.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...