Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette skjermkortet på shg.no: ASUS X1900XT

og i samtlige overklokkingsprogrammer står det GPU på 500Mhz og mem på 1200

 

Er det ikke 625 og 1450 (elns) som er standar?

6146480[/snapback]

 

 

kortet klokker seg ned til 500/1200 når man ikke spiller. og klokker seg op når man spiller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte dette skjermkortet på shg.no: ASUS X1900XT

og i samtlige overklokkingsprogrammer står det GPU på 500Mhz og mem på 1200

 

Er det ikke 625 og 1450 (elns) som er standar?

 

Hvis du har ccc instalert vil du se 2D hastighet, og 3D hastighet.

 

Nærmere forklart:

 

- Start catalyst conrol center

- gå til ATI overdrive

Der ser du Curent cpu og minne hastighet og Requested cpu/minne hastighet. Curent er da 2d og requested er 3d.

 

Som sakt i forige post, 3d slår in når du starter et spill som krever dette :)

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Noen som har installert vannkjøling på kortet her?

Hvilken blokk ville dere anbefale?

Er Danger Den Mace4, sammen med Swiftech ramsinks på minne en god kombinasjon?

Så j**la varmt det kortet er..... :p

 

Og forresten: hvor sitter voltregulatoren? trenger jeg noen ramsinks eller noe lignende på den? (Hvis jeg installerer en vannblokk)

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Noen som har installert vannkjøling på kortet her?

Hvilken blokk ville dere anbefale?

Er Danger Den Mace4, sammen med Swiftech ramsinks på minne en god kombinasjon?

Så j**la varmt det kortet er..... :p

 

Og forresten: hvor sitter voltregulatoren? trenger jeg noen ramsinks eller noe lignende på den? (Hvis jeg installerer en vannblokk)

6171774[/snapback]

 

Maze4 og swiftech ramsinks fungerer fint ja, men du kan like så greit gå for MCW60 og spare en hundrelapp elns. Den kjøler minst like bra.

 

Du trenger ikke noen ekstra kjøling på voltregulatorene, men det er alltid kjekt å ha luftstrøm over kortet. En 120mm vifte passer bra ;)

Lenke til kommentar
Noen som har installert vannkjøling på kortet her?

Hvilken blokk ville dere anbefale?

Er Danger Den Mace4, sammen med Swiftech ramsinks på minne en god kombinasjon?

Så j**la varmt det kortet er..... :p

 

Og forresten: hvor sitter voltregulatoren? trenger jeg noen ramsinks eller noe lignende på den? (Hvis jeg installerer en vannblokk)

6171774[/snapback]

 

Maze4 og swiftech ramsinks fungerer fint ja, men du kan like så greit gå for MCW60 og spare en hundrelapp elns. Den kjøler minst like bra.

 

Du trenger ikke noen ekstra kjøling på voltregulatorene, men det er alltid kjekt å ha luftstrøm over kortet. En 120mm vifte passer bra ;)

6172051[/snapback]

 

Hvor mener du jeg skal få plass til en 120mm vifte? Jeg har nemlig prøvd å se etter noen løsninger for å få festet en slik et eller annet sted nærme skjermkortet, men har ikke funnet noen festeløsning :hmm:

 

Har de MCW60 inne noe sted?

 

Takk for svar :thumbup::D

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Hvor mener du jeg skal få plass til en 120mm vifte? Jeg har nemlig prøvd å se etter noen løsninger for å få festet en slik et eller annet sted nærme skjermkortet, men har ikke funnet noen festeløsning :hmm:

 

Har de MCW60 inne noe sted?

 

Takk for svar :thumbup:  :D

6172215[/snapback]

 

For meg så blåser akkurat viftene fra radiatoren over kortet, så det passer bra :p

 

Hvis ikke så kan du feks. gjøre slik som alcoholiday har gjort, se lenger bak i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5748129

Lenke til kommentar
Hvor mener du jeg skal få plass til en 120mm vifte? Jeg har nemlig prøvd å se etter noen løsninger for å få festet en slik et eller annet sted nærme skjermkortet, men har ikke funnet noen festeløsning :hmm:

 

Har de MCW60 inne noe sted?

 

Takk for svar :thumbup:  :D

6172215[/snapback]

 

For meg så blåser akkurat viftene fra radiatoren over kortet, så det passer bra :p

 

Hvis ikke så kan du feks. gjøre slik som alcoholiday har gjort, se lenger bak i tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5748129

6172272[/snapback]

 

Takk :D

Var noe sånn jeg forestillte meg... Du vet ikke hvilken størrelse den vifta er på?

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar
Takk :D

Var noe sånn jeg forestillte meg... Du vet ikke hvilken størrelse den vifta er på?

6172309[/snapback]

 

Jeg vet bare at det er en cpu-vifte fra amd stock-kjøler. Den er litt mindre enn en vanlig 80mm vifte, så omlag 70mm? :hmm:

6172329[/snapback]

 

Tok mål nå, avstanden mellom gjengene er ca. 6,5cm.

Lenke til kommentar
Mai-oppdateringen av Catalyst-driverne for ATI-baserte skjermkort er endelig et faktum. Blant forbedringene denne gangen er mulighet for å spille av hardware-akselerert videomateriale på to skjermer (clone mode) på skjermkort med Avivo-støtte (X1000-serien).

 

Dette var en liten smak av honning, endelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...