Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Første inntrykket av 3dConnect sin versjon var dårlig, kortet kom i en liten melkekartong og mangle det lille av bundle den skulle ha + en 6pin addapter som jeg måtte dra ut å kjøpe til 69kr på datakjenden.

 

Når jeg startet pcen bråket det noe j****, men så roet den seg og nå er det bare en slags bie lyd kontra 7800gtx 512 som ikke ga fra seg lyd.

 

Uklokket og uten å gjøre noe fikk jeg 3dmark 05 score på 9150 på oc 3500 - 2500mzh. På uklokket 7800gtx 512 lå jeg på 8600 poeng, så tror jeg lett kommer over 10.000.

 

Bildemessig har jeg ikke merket noe særlig forkjell enda bortsett fra at alt viker mindre under 3dmark 05 i fohold til 512.

post-24830-1138357883_thumb.jpg

post-24830-1138357900_thumb.jpg

post-24830-1138357941_thumb.jpg

post-24830-1138357951_thumb.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifta som sitter på XT korta til Ati om dagen bråker noe jævli når den går på fullt.. Men eneste gangen den gjør det er 2 sekunder under oppstart..

Jeg har satt den på 100% i Atitool en gang bare for å se hvor mye den blåste, og la oss si det sånn, jeg satte hånda bak og skvatt.. Uhyre effektiv den vifta.. Kjølte ned skjermkortet til ambient chassi temp (ned 15 grader på få sekunder) og deretter kjølte den ned hele kassa mi noen grader.. hehe

 

Har aldri opplevd at vifta har gått over 31% under spilling dog.. Så her er det muligheter..

 

Jeg har et Powercolor X1800XT 512 btw..

Lenke til kommentar
Første inntrykket av 3dConnect sin versjon var dårlig, kortet kom i en liten melkekartong

 

 

 

sån liten kartong får alle nå slik fikk jeg og på mitt (lillebror) x 1600 pro kortet og dog uten mangler. kunn drivere og program til grafikk kortet.

 

tror dette er smart med små papp esker.

Lenke til kommentar

Med overdriv på fikk jeg 9850, så jeg kommer nokk lett over 10.000 når jeg lærer meg Ati programmet.

 

Nå skal jeg teste 2006

 

Edit: det viser seg altså at på mitt system på lave settings\oppløsninger gjør 7800gtx 512 det like bra\nøyaktig likt så langt faktisk (90 poeng i atis favør)

post-24830-1138359008_thumb.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Med overdriv på fikk jeg 9850, så jeg kommer nokk lett over 10.000 når jeg lærer meg Ati programmet.

 

Nå skal jeg teste 2006

 

Edit: det viser seg altså at på mitt system på lave settings\oppløsninger gjør 7800gtx 512 det like bra\nøyaktig likt så langt faktisk (90 poeng i atis favør)

5505827[/snapback]

 

Hva mener du med overdriv på?

Lenke til kommentar

Takk - Legg ut tallene dine her Lordsmyggen

 

Første fårsøk fikk jeg 4850 på 06. Denne testen er så plagsom å ta, at det for holdet med denne ene gangen nå i første omgang (også her omtrent likt med 7800gtx 512, litt flere poeng atis favør)

 

Nå skal jeg teste F.e.a.r å se hva som skjer kontra 7800gtx 512

Lenke til kommentar

Nei, har du link?

 

Skal teste Farcry med aa-hdr på straks

 

Den offisielle driveren fungerer ikke til mitt kort (could not find the card on youre system).

 

Ati gjør et dårlig første intrykk (ikke hatt ati i pcen siden x800pro) så langt. 7800gtx 512 har får meg fremstått som et kort som oser av kvalitet og med drivere som funket uten kluss + at det var stille som mus.

 

F.e.a.r som skulle yte så mye bedre gjør heller ikke det. cpu begrenset tenker mange, jada - men kortet skulle holdt en jevn høy fps fordet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Ok da holder jeg en knapp på at connect3d sin driver er dårligere en driveren som er brukt på tester rundt omkring i første omgang.

5506165[/snapback]

 

Vi får håpe det eller så synes jeg at kortet er en liten skuffelse. Post flere tester, spennende å høre :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja tipper det samme. Er som regel de driverene som føger med som ikke er noe av kvalitet. Synd du fikk et slikt første inntrykk da på kortet. Men håper virkelig du får valuta for pengene om en liten stund. Det fikser seg nok.

 

Men skal innrømme at hvis jeg hadde et low end kort nå og skulle kjøpe meg et high end tror jeg ikke ville ha valgt Ati. Etter å ha lest stort sett i hele natt om review osv så får jeg følelsen dette er et produkt som ble lagd over natten for å knekke nvidia.

 

Nvidia gjorde jo det samme, men som du sier selv. Det er en litt mer kvalitets følelse over produktet når alt funker fint av drivere osv. Du har jo bet. 6000kr for kortet ca! Da skal jo alt funke fett...

 

Men men, det ordner seg sikkert simalarion

Lenke til kommentar
Ja tipper det samme. Er som regel de driverene som føger med som ikke er noe av kvalitet. Synd du fikk et slikt første inntrykk da på kortet. Men håper virkelig du får valuta for pengene om en liten stund. Det fikser seg nok.

 

Men skal innrømme at hvis jeg hadde et low end kort nå og skulle kjøpe meg et high end tror jeg ikke ville ha valgt Ati. Etter å ha lest stort sett i hele natt om review osv så får jeg følelsen dette er et produkt som ble lagd over natten for å knekke nvidia.

 

Nvidia gjorde jo det samme, men som du sier selv. Det er en litt mer kvalitets følelse over produktet når alt funker fint av drivere osv. Du har jo bet. 6000kr for kortet ca! Da skal jo alt funke fett...

 

Men men, det ordner seg sikkert simalarion

5506193[/snapback]

 

 

Vel, tror dere at driveren kan øke scoren din me eks 500 poeng siden

alle sier at driverene suger å at alt er bare et ******?

Det har jeg aldri opplevd ijallefall.....tror det snakker om småjusteringer eller

nå ahr jeg aldri hatt et ATi kort da, Nvidia har altid vært flinke me det

med driver ytelseforsjellen.

 

EDIT: Lara Croft på forsiden? hmm.....et nytt Tomb Raider spill

på vei?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...