Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er foresten et bildet.

 

som dere ser - om jeg skulle trenge pci slottene er det fint plass til å montere den under med litt modding

 

 

10021209pe.th.jpg

6205963[/snapback]

 

er det slik at du MÅ ha den i eller over en PCI slot? jeg fikk veldig lyst på den til mitt GTX men jeg har mer lyst på X-fi :(

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

Har nå klokket mitt X1900XT til 680/800Mhz @ 1.475/2.165v

 

Cluet er at når jeg starter opp et spill, og spiller littegrann, så klokker kortet seg ned til veldig lave innstillinger ca 399/499) elns, husker ikke.

 

Bruker AtiTool, og har vifte inntillinger på 100 når kortet passerer 60grader, ellers står den på 40.

Noen som vet hva som ergalt, og hvordan eventulet skrur jeg av at det klokker seg ned?

Lenke til kommentar
er det jeg lurer på. fikk litt inntrykk av at den skulle stå i PCI sloten :S virket litt rart

 

Du kan plassere den hvor du vill (Men tidewater har spor slik at den passer godt i pci slotten å blåser den varme luften ut bak), og om du ser på bildet mitt så er det også god plass under pci slottene der jeg kan plasserre vannkjølingen om jeg skulle trenge pci slotter. Men ikke så mange kabinetter som har så god plass.

 

T

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg har nå installert vannkjøling i PC-en, jeg har pumpe, tank og radiatorer fra TT BigWater 745, samt Mace4 på GPU og MCW6000 på CPU. Tempen på skjermkortet sank fra mellom 85 og 90 grader under load @ 670/1494 stock vCore til max 45 grader @ 722/1494 vCore 1,45 :D

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

som et lite experiment dro jeg på datakjeden i tromsø og kjøpte en Arctic Cooling Accelero X-2 for og se om ting ble bedre. og ikke minst hva som skjer når man slipper all varmen inn i kabinettet. X-2 er etter reviews den beste kjøleren på markedet. men har ikke sett den opp mot simalarion sin kjøler.....

 

ser ut til at det er fine muligheter til og sette ei 12 cm vifte på, har ei 11 dB silenX vifte liggegende, skal prøve det også. hadde vært fint med lydløst kort....

 

skal komme med rapport i helga når jeg kommer meg ned til syd europa igjenn

 

 

 

vet ikke helt hva jeg skal si..... den er helt fantastisk. den tok ti minutt og montere, det som tok tid var og få ramkjølerene til og feste seg på ramen og ikke fingrene. med viften på 100% hører jeg at den er der slik som jeg hører min 11 db silenX vifte, kanskje litt høyere. på 50% er det lydløst.

 

har kjørt den hardt med ATItool ei stund. så her er noen load temps med forskjellige vifte hastigheter.

 

100% : 58 grader

50% : 62 grader

25% : 72 grader

 

merker heller ingen temp forskjell i kabinettet. vill anbefale denne :yes:

 

best av allt den koster 150 kr hos komplett

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...