Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

er x1900xtx værdt pengene, ca 5000kr?

har så lyst å kjøpe :D

 

har 7800gtx 256 nå!

6058189[/snapback]

Er ikke XTX-kortene nedi 4200-4400 kr nå?

 

Ville gått for XT hadde jeg vært deg. Får de til rundt 3700 i dag. Den lille forskjellen klokker du enkelt opp.

6058222[/snapback]

 

 

Skal ikke klokke :no:

 

kjøpe xt nå da, også ett xtx kort seinere å ha i crossfire når de nye intel cpuene kommer ut :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke klokke  :no:

 

kjøpe xt nå da, også ett xtx kort seinere å ha i crossfire når de nye intel cpuene kommer ut  :yes:

6058238[/snapback]

Du kan ikke kjøre XT og XTX i crossfire, hvorfor?

1) Du trenger et Master-kort med en spesiell DVI-port for å kunne kjøre crossfire.

2) Kjører du XTX og Master-kort vil XTX-kortet klokke seg ned til XT-hastigheter pga master-kortet kjører på den hastigheten.

 

Derfor kjøper man XT.

Lenke til kommentar
linka til det på forrige side, og det ser ut som om core er på 625 :hmm:

6058314[/snapback]

 

Tipper det er psdata som roter. Har vært inne på MSI sine hjemmesider, og kortet kjører på standard xtx hastighet. Men kan ikke si noe sikkert for om noen dager ( bestillte kortet på fredag :p Også jeg oppgraderte fra 7800GTX

Lenke til kommentar
okay, så det har ikke kommet xtx master kort enda?

 

da blir det xt på meg da  ;)

 

x1900xt til under 4000? er det no bra da? :O

6059983[/snapback]

Som regel overklokk eller stor bundle som gjør at prisen blir høy, men lønner seg å kjøpe det billigste.

6061602[/snapback]

 

Finnes det overklokkede ATI-kort på markedet nå? Hørte snakk om det, men det er vel ikke lansert noen slike kort enda?

 

Men uansett, forskjellen på XT og XTX er 25 mhz på core og 100 mhz på mem, og du klokker veldig enkelt XT-kortet opp til over XTX-hastigheter. Kjørte greit 670/1600 på mitt XT med stockkjøler. (XTX er 650/1550)

Lenke til kommentar
Enestte knall nyheten jeg venter på er stillegåendet vifte som kjøler kortet hakket bedre og blåser varmen ut.

 

Forblir med drømmen virker det som.

 

har blitt så glad i ati kortet mitt nå, men det manlger dette for å bli perfekt.

6062372[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare hoppe over på vannkjøling? :)

Lenke til kommentar
Enestte knall nyheten jeg venter på er stillegåendet vifte som kjøler kortet hakket bedre og blåser varmen ut.

 

Forblir med drømmen virker det som.

 

har blitt så glad i ati kortet mitt nå, men det manlger dette for å bli perfekt.

6062372[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare hoppe over på vannkjøling? :)

6062421[/snapback]

Eller lage en slik kjøler selv... ;)

Lenke til kommentar
hold oss oppdatert på yonah prosjektet, veldig spennende

Nettopp ferdig montert og installert XP, drivere og noen få program. Jeg vil vente med klokkinga til imorgen, da får jeg ny PSU. Alt for svak den som står i nå, X1900XTX trekker litt. :whistle: Men førsteinntrykket er bra, jeg har ingen forhåpninger for noe klokking å snakke om med dette HK, VR-zone greide bare 173 MHz FSB. (takker TL1000S for link)

Jeg har bestilt et Aopen i975xA-ydg, med det greide anandtech 2.8 GHz med en [email protected]. Også kommende Merom skal kunne brukes på dette HK.

 

Asus N4L-VM

"Yonah" [email protected] ghz

2 x 1 GB A-Data DDR2-667

Saphirre X1900XTX uklokket

 

3Dmark-06 5485 marks

3Dmark-05 9198 marks

SuperPI 1M 36.375 sec

 

Oppsummering.

Nå har jeg hatt denne PC'en et par dager og den er en drøm og jobbe med, svært responsiv, selv med flere program kjørende. Og ja, jeg har hatt P4 med HT, dette er noe annet. :yes:

Må komme igang med klokkinga, har montert en MIST 500. Får ikke Aopen-kortet før 1. juni. :ermm::cry: Kanskje det blir en Merom istedet for Conroe på meg, siden den blir kjørbar på Aopen-kortet.

Nå ble det en del avsporing i forhold til topic, beklager. :blush:

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
linka til det på forrige side, og det ser ut som om core er på 625 :hmm:

6058314[/snapback]

 

Tipper det er psdata som roter. Har vært inne på MSI sine hjemmesider, og kortet kjører på standard xtx hastighet. Men kan ikke si noe sikkert for om noen dager ( bestillte kortet på fredag :p Også jeg oppgraderte fra 7800GTX

6058434[/snapback]

 

Nå er x1900xtx kortet fra psdata kommet i pc'n. Det var psdata som hadde rota med frekvensene, da det selfølgelig kjører på standard xtx hastigheter :w00t:

 

Bare MÅTTE prøve den medfølgende kjøleren før jeg satte vann på kortet, og den bråkte ikke slik jeg hadde forventet. Eneste var oppstarten da det hørtes ut som ett fly som startet opp, men det varte bare noen sekunder også roet det seg ned.

 

Over til ytelsen på kortet. GLIMERENDE :love:

Passerte 7000 i 3dmark06 igår.

Lenke til kommentar
sett spillet på 1600 * 1200 med øyegodteriet på, spill i ca 10 min. Mulig du forandrer mening da.

 

Liten støvsuger i revers det der hehe

6113864[/snapback]

 

Hadde bare kjøleren på i 10 min.. Nå sitter MCW60 vannbloken på kortet :thumbup: Visst jeg skulle kjørt med luft hadde jeg kjøpt 7900GTX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...