Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Den kjøler nok litt bedre enn stock med en 120mm til.

Stock kjøler bråker gansk jælvingt i forhold kan du si :)

 

tempaturen er ca på 1.4vgpu 690/810 klokking gi 38c idle og 65c load i bf2.Temp gikk ned 10c etter at as5 hadde sett seg litt,for den klokking her artifacs deluxe og 80c

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser load temp på cpu ligger rett under 60 grader
dette må du se litt på, du har i utgangspunktet en kald cpu, den skal ikke være så varm. dobbelsjekke om kjøler sitter skikkelig, glemt pasta? osv

 

 

fine rapporter lordsmygen, driter i temp jeg siden kortet er så glad i varme allerede

men blir det ikke varmt i kabb? eller har du avsug?

Lenke til kommentar

Har ikke hatt trøbbel med bråk fra mitt X1900XTX, verken i BF2, TMN, eller noen av de andre spillene jeg pleier å spille. Men så installerte jeg GRAW demoen, satte oppløsningen til 1600X1200@85Hz med 4AA og 8AF. Gjett om kortet begynte å hyle! Men utenom ekstra bråk opplever jeg at alt går smooth som f...! Har ingen problemer med verken FPS drops eller lagging av noe slag. Jeg er egentlig ganske overrasket! For et kort!

Lenke til kommentar
1600X1200@85Hz med 4AA og 8AF. Gjett om kortet begynte å hyle! Men utenom ekstra bråk opplever jeg at alt går smooth som f...! Har ingen problemer med verken FPS drops eller lagging av noe slag. Jeg er egentlig ganske overrasket! For et kort!

 

aha derfor jeg opplever mer bråk en mange ander, dette er jo standard instillingene mine, tenkte faktisk ikke på det hehe

Lenke til kommentar

Hei alle.

Jeg har ikke særlig greie på skjermkort, men jeg liker fin grafikk uten hakking når jeg spiller.

Så jeg kjøpte meg et Saphire X1900 XTX, alt for mye penger, men........ Maskinvare ellers er A64 [email protected] GHz - 2 x 512 MB OCZ rev-2 - Asus A8N premium Skjermkortet er uklokket

 

Kan noen kommentere om alt ser bra ut, har dårlige forutsetninger til selv å kunne vurdere om alt er OK. Temp nå 10 minutter etter testen er 69 C (varmt på rommet) og mye varmere enn mitt 7800 GT på PC-2.

Jeg installerte nettopp Omega 3.8. 231 driver og kjørte 3Dmark 05 og fikk 10653 poeng.

 

Ser det OK ut? :hmm:

Lenke til kommentar
Hei alle.

Jeg har ikke særlig greie på skjermkort, men jeg liker fin grafikk uten hakking når jeg spiller.

Så jeg kjøpte meg et Saphire X1900 XTX, alt for mye penger, men........ Maskinvare ellers er A64 [email protected] GHz - 2 x 512 MB OCZ rev-2 - Asus A8N premium Skjermkortet er uklokket

 

Kan noen kommentere om alt ser bra ut, har dårlige forutsetninger til selv å kunne vurdere om alt er OK. Temp nå 10 minutter etter testen er 69 C (varmt på rommet) og mye varmere enn mitt 7800 GT på PC-2.

Jeg installerte nettopp Omega 3.8. 231 driver og kjørte 3Dmark 05 og fikk 10653 poeng.

 

Ser det OK ut? :hmm:

6052443[/snapback]

 

Så greit ut det der, men 1gb minne er lite i nye spill. 69c er vel nesten kjølig til x1900xtx å være :p . 3dmark scoren så helt grei ut også, trolig ganske cpu-begrenset

Lenke til kommentar
Så greit ut det der, men 1gb minne er lite i nye spill. 69c er vel nesten kjølig til x1900xtx å være :p . 3dmark scoren så helt grei ut også, trolig ganske cpu-begrenset

6052479[/snapback]

Takk for tilbakemelding. :thumbup:

Jeg vet det med minne, men skjermkortet skal over på et Asus N4L-VM,en Yonah T2300 og 2 GB PC667-minne neste uke, hvis jeg klarer å klokke cpu'en tilstrekkelig opp.

Lenke til kommentar
Så greit ut det der, men 1gb minne er lite i nye spill. 69c er vel nesten kjølig til x1900xtx å være :p . 3dmark scoren så helt grei ut også, trolig ganske cpu-begrenset

6052479[/snapback]

Takk for tilbakemelding. :thumbup:

Jeg vet det med minne, men skjermkortet skal over på et Asus N4L-VM,en Yonah T2300 og 2 GB PC667-minne neste uke, hvis jeg klarer å klokke cpu'en tilstrekkelig opp.

6052562[/snapback]

 

 

last ned ATITool 0.25 Beta 14 kan manipulere vifter der..... på hvilken temp den skal gire opp osv. synet 69 grader 10 min etter er litt varmt.

 

hold oss oppdatert på yonah prosjektet, veldig spennende :yes:

Lenke til kommentar
hold oss oppdatert på yonah prosjektet, veldig spennende :yes:

6053436[/snapback]

Det skal jeg gjøre, men BIOS på det HK er begrenset når det gjelder OC-tweak og hvis jeg ikke kommer over min Athlon i spillytelse får skjermkortet lov til å stå i den PC'en inntil videre.

 

Omega har integrert ATI tray tools, men jeg finner ikke noe innstilling for vifte der. Mulig jeg avinstallerer den og installerer den beta-versjonen du pekte til.

Eller kjøpe Zalman'en. Skal sjekke tempen neste gang jeg avslutter Oblivion.

Lenke til kommentar

Hvilken oppløsning spiller du på.

 

Om du gjør som meg å spiller på 1600*1200 kommer skjermkortet til å få det meste av jobben uansett.

 

Så cpu tweak gjør store utslag i 3dmark 05 pga den lave oppløsningen - 05 standard bruker heller ikke noe form for øye godteri.

 

Så det eneste jeg haddet satt fokuset på om jeg spilte på høye oppløsninger med aa - af på haddet vært å fått mer ramm på pcen. 2 stk 1 gb brikker.

 

edit

bortsett fra driveren så er det et genialt kort. Du må bare gi det litt tid hehe. Det er ikke noe forkjell på xt og xtx (fikk dette bekreftet på e-mail fra Ati) men xtx har en tendens til å klokke bedre så de har nokk plukket ut brikkene som klarer seg best til xtx

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvilken oppløsning spiller du på.

1280 x 1024, har en Xeros XA7 17", trodde man måtte bruke native oppløsning for å få best grafikk. :blush:

Så det eneste jeg haddet satt fokuset på om jeg spilte på høye oppløsninger med aa - af på haddet vært å fått mer ramm på pcen. 2 stk 1 gb brikker.

Som sagt over har jeg bestilt 2 x 1 GB minne til det nye oppsettet. Til Athlon'en vil jeg ikke kjøpe mer DDR, nå som begge plattformene går over til DDR2. Hvis det er slik at en trenger 2 GB til spill ved høy oppløsning&eyecandy&AA-AF så blir XTX-kortet stående i Yonah'en uavhengig av hvor godt HK vil klokkes.

 

bortsett fra driveren så er det et genialt kort.

Mener du Omega-driveren spesiellt, eller ATI Catalyst? Controlpanelet ville ikke startes på Catalyst-driveren og husker jeg hadde liknende problem da jeg sist hadde et ATI-kort(R9700), så jeg prøver Omega. Har installert .NET framework.

Joda, det er et kjempekort. Kanskje jeg skulle prøve og klokke det ørlite, er litt engstelig for å ødelegge det :blush: er student og burde brukt pengene anderledes(les:mat&klær) :p

 

litt edit hist&pist.

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...