Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe! Fy f..n! Jeg har nettopp satt inn mitt nye Sapphire Radeon X1900XTX og fått kjørt 3DMark05. Må si at jeg er ganske imponert over ytelsen på kortet. Uten å ha tweaket noe på kortet kom jeg frem til disse resultatene:

 

1024x768@stock: 10395 3DMark05

1280X960@stock: 10418 3DMark05

 

Skal teste mere senere, nå må jeg spille litt! :dribble:

5877515[/snapback]

 

 

Slo deg, he he. :)

11286

 

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1940266

Lenke til kommentar
Vifta som sitter på XT korta til Ati om dagen bråker noe jævli når den går på fullt.. Men eneste gangen den gjør det er 2 sekunder under oppstart..

Jeg har satt den på 100% i Atitool en gang bare for å se hvor mye den blåste, og la oss si det sånn, jeg satte hånda bak og skvatt.. Uhyre effektiv den vifta.. Kjølte ned skjermkortet til ambient chassi temp (ned 15 grader på få sekunder) og deretter kjølte den ned hele kassa mi noen grader.. hehe

 

Har aldri opplevd at vifta har gått over 31% under spilling dog.. Så her er det muligheter..

 

Jeg har et Powercolor X1800XT 512 btw..

5505783[/snapback]

 

 

går det and å bruke ATI tray tools for å sette viftapå fullt? isåfall hvordan?

Lenke til kommentar
går det and å bruke ATI tray tools for å sette viftapå fullt? isåfall hvordan?

5887350[/snapback]

 

Du kan i hvert fall gjøre det i Rivatuner :)

5887362[/snapback]

 

jeg har intstalert rivatuner. hvordan setter jeg skkjermkort vifta på fullt?

jeg X1800XT

5887392[/snapback]

 

Nå går vi litt OT her, men la gå siden det samme sikkert gjelder x1900 også.

 

Jeg tror bildet forklarer alt:

post-45232-1144492419_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nå byttet fra 7800GT til 1900XT. Var meningen å gå for ett 7900GT, men etter å ha solgt kortet mitt så var det ingen som hadde nVidia på lager så da måtte jeg gå for ATi. :ermm:

 

Jeg er helt ATi N00b, alltid hatt nVidia så det var litt overgang kan man si.

Må si jeg ikke akkurat er imponert så langt... Greit nok at kortet sparker rumpe i resultater, men jeg må si at ATi driverene / Catalyst er det mest bedritne opplegget jeg har sett. Iallefall sammenlighet med nVidia som jeg har brukt i alle år. :cool:

 

1. ATi Tray Tool funker ikke overhodet; BIOS not recognised eller .no. ATi Tool crasher hele maskinen, rebooter. OC i Catalyst er jo heller ikke mulig tydeligvis, jeg får ikke endret på noe der selv om jeg har "unlocka". Eneste måten å OC på for meg er via ett program som fulgte med kortet, men da må jeg også installere ASUS drivene.... :nei:

 

2. Av en eller annen grunn så nekter kortet å vise 1600x1200 skikkelig. Det blir store svarte striper på høyre og venste side, og så må jeg scrolle opp/ned for å se hele bildet... Alle andre oppløsninger er OK. :nei:

 

3. Å vise bilde på PC og TV samtidig er jo ett kapittel det og. Greit at det GÅR, men for ett strev! Må endre oppløsninger i hytt og pine, og så må jeg inn å forstørre bildet i Catalyst da det ikke fyller ut hele TV skjermen... :nei:

 

4. Jeg har også en 1080P LCD TV, som akkurat nå er på service, så da får jeg kke testet, men... Kan man sende 1080 progressivt ut via DVI? De valgene som er i Catalyst er 720P/1080I. På nVidia kunne jeg det, og hvis ikke det går på ATi så er det rimelig kjipt... :ermm:

 

Noen som har noen lure tips til en ATi fersking? Er redd for at kortet går tilbake på angrefristen. :roll:

Lenke til kommentar

Oblivion med hdr + aa (4x) - merker ikke forkjell på ytelsen - spillbart . Det ser helt fantastiskt ut, rettn å slettn

 

Hvordan FPS har du når du feks slåss med mange? + Når jeg slåss med mange ligger jeg på 10-17 FPS :hmm:

 

Jeg spiller på 1280X1024, HDR på og alt annet på fult. Jeg er ikke imponert over FPS når det skjer mye på skjermen.

Lenke til kommentar
Hei!

1. ATi Tray Tool funker ikke overhodet; BIOS not recognised eller .no. ATi Tool crasher hele maskinen, rebooter. OC i Catalyst er jo heller ikke mulig tydeligvis, jeg får ikke endret på noe der selv om jeg har "unlocka". Eneste måten å OC på for meg er via ett program som fulgte med kortet, men da må jeg også installere ASUS drivene....  :nei:

 

2. Av en eller annen grunn så nekter kortet å vise 1600x1200 skikkelig. Det blir store svarte striper på høyre og venste side, og så må jeg scrolle opp/ned for å se hele bildet... Alle andre oppløsninger er OK.  :nei:

 

3. Å vise bilde på PC og TV samtidig er jo ett kapittel det og. Greit at det GÅR, men for ett strev! Må endre oppløsninger i hytt og pine, og så må jeg inn å forstørre bildet i Catalyst da det ikke fyller ut hele TV skjermen...  :nei:

 

4. Jeg har også en 1080P LCD TV, som akkurat nå er på service, så da får jeg kke testet, men... Kan man sende 1080 progressivt ut via DVI? De valgene som er i Catalyst er 720P/1080I. På nVidia kunne jeg det, og hvis ikke det går på ATi så er det rimelig kjipt...  :ermm:

 

Noen som har noen lure tips til en ATi fersking? Er redd for at kortet går tilbake på angrefristen.  :roll:

5894014[/snapback]

 

PSUen din kan vel kanskje lage noen problemer for deg. Eventuelt så er det noen gamle driverfiler som lager krøll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...