Gå til innhold

House, M.D - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg likte denne episoden bedre enn den forrige. Det var morsomt å se en clinic duty-scene igjen, jeg har savnet det. Det gir lett moro i en serie som ofte kan ta for seg ganske tunge og mørke temaer.

 

Ellers fikk Chase/House-scenen hvor Chase forklarer hvorfor han lappet til House meg til å tenke at dysfunkjsonelle mennesker har en slags felles forståelse. Det er vel ikke mange funksjonelle mennesker i House-universet. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har egentlig grubla litt hvorfor alle er på etternavn. Jeg syntes det er unaturlig/spesielt at spesielt House og Wilson aldri kaller hverandre Greg og James.

Det er standard innenfor arbeidslivet i USA. Og det samme kan være at det er kallenavn, på samme måte at en jeg kjenner heter Mikael Rino, men vi kaller ham bare Rino.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg..

 

Men doktorer er jo noe spesielle.. Vet at doktorer ofte ønsker å bli kalt doktor, i hvert fall offisielt, selv om andre med andre titler ikke har samme privilegium..

 

Man har jo Mr., Ms., Mrs., og Dr.

 

I militæret er det jo også slik at folk blir kalt etter etternavnet, så kanskje det er noe av den samme praksisen på sykehus, og andre slike steder, hvor man presenterer seg som regel som "Dr. House", "Dr. Cameron", osv.. ?

 

Litt gjetting, bare.. på en annen side, så har det kanskje med at House lyder litt kult også!? :D

Lenke til kommentar

Haha Taub er en flott men liten karakter, garantert den hovedkaraktern det sentreres minst rundt. Han er liksom patetisk, sånn patetisk i at jeg liker han for det. Elsker hvordan han kom tilbake til House, tiltross for at han tjener dårligere. Også brukern det bildet av blåveisen til House etter Chase for å komme på "godfot" med kona.

Lenke til kommentar

Jeg elsket denne episoden faktisk. Wilson er helt forbanna fantastisk. Skuespiller av det høyeste nivået.

 

Plagueis: Forrige uke likte ikke jeg episoden mens du likte den veldig mye. Da var jeg oppe hele natten og så den mens du var oppe denne gangen. Har kanskje noe å gjøre med det? :p

Lenke til kommentar

Jeg synes Wilson episoden var en av de bedre House episodene denne sesongen.

Var egentlig på tide å få en Wilson-centric episode nå. Har digget denne karakteren siden dag 1 for kjemien mellom House og Wilson, mens de har hatt diverse samtaler eller hardtgående diskusjoner, er bare gull HVER GANG.

 

Synes det var artig å se mannskapet til House løpe rundt med pasienter i bakgrunnen som om det er en egen House-episode bak kulissene! :)

 

Robert Sean Leonard stråler i rollen som Wilson! Snakker vi Emmy her eller? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...