Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gårsdagens fangst (på jobb.. kjører søppel):

Radionette Kurer radio fra 1951, så ut til å være i bra stand, men har ikke testet den enda..

Noen som aner noe om hvor mye den kan være verdt? det er jo et samlerobjekt, fargen på den er grønn.

 

Fant også en helt ny motorsykkel lås, regner med at den sikkert også er verdt noen kr? (ikke akkurat elektronikk, men er vel verdt å nevne fordet :p )

 

Og jeg har også fått testa mye av dem siste tinga jeg fant..

Det hovedkortet med med AMD Athlon 64 2800+ starta på første forsøk, og jeg har kjørt memtest på minnebrikkene, disse er ok.

Skjermkortet ser også ut til å funke, samme med PSU :)

 

Også kom jeg på at jeg hadde et socket 939 hovedkort liggende i kjeller'n, et jeg fant for lenge siden.. MSI K8N Neo4, så da fikk jeg testa AMD Athlon 64 3700+ cpu'n også!

Disse funker fint sammen, tester det med Windows 2003 server 64bit, sammen med dissa 2x 512MB brikkene fra det andre hovedkortet.

Ikke merka noe ustabilitet.

Kjører 2x 250GB IDE disker i RAID-0 som disk på oppsettet :)

 

Har også fått tørka AeroCool gatewatch'en, og den ser ut til å funke, ahr ikke prøvd den med vifter.. men både klokka og lydmåleren på den funker ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor jeg kan finne el-retur i Porsgrunn\Grenlands område?

jeg er på utkikk etter en HP laptop med Hardisk skuff og sata påkoblingsbit, gidder ikke å betale 500kr ekstra når jeg har kjøpt hardisk...

 

 

Takk for svar

 

 

Lureri av HP å ikke ha med den braketten, ble lurt jeg og, og kjøpte denne, helt ny:

 

http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=434106-001

 

pcn er dau og heva, men tok ut denne igjen først.. bytter mot en ddr2 ram brikke eller ett hvem som helst pci-e gfx kort

 

...

Endret av Atleladden
Lenke til kommentar
Jeg fikk en 19" LG lcd skjerm. Den funket greit i starten men så gikk den inn i "powersaving mode" som jeg sliter med å få den ut av. Jeg må ofte vente flere dager før den blir "normal" igjen :wallbash:

 

Noen som har vært borti lignende og kan hjelpe? :p

Nå vet jeg ikke garantert med det høres ut som det kan være en død kondensator i den. Sett om det bare er lysrørene i den som slår seg av?

Lenke til kommentar
Jeg fikk en 19" LG lcd skjerm. Den funket greit i starten men så gikk den inn i "powersaving mode" som jeg sliter med å få den ut av. Jeg må ofte vente flere dager før den blir "normal" igjen :wallbash:

 

Noen som har vært borti lignende og kan hjelpe? :p

Nå vet jeg ikke garantert med det høres ut som det kan være en død kondensator i den. Sett om det bare er lysrørene i den som slår seg av?

Kan godt være :hmm: hvordan kan jeg eventuelt fikse dette? det eneste som får den ut av powersaving mode er dagevis med venting.

Lenke til kommentar

Invertorene eller CCFL-rørene kan også være sannsynlige feilkilder. I tilfelle det er CCFL-rørene som er problemet så skal det gå an å skimte litt rødlig lys langs kantene av skjermen når det er mørkt i rommet.

 

Invertorer og CCFL kan man finne delenummer til og kjøpe kompatible erstattere. (LCDs4less.com er et godt utgangspunkt for et sånt søk)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor jeg kan finne el-retur i Porsgrunn\Grenlands område?

jeg er på utkikk etter en HP laptop med Hardisk skuff og sata påkoblingsbit, gidder ikke å betale 500kr ekstra når jeg har kjøpt hardisk...

 

 

Takk for svar

 

 

Lureri av HP å ikke ha med den braketten, ble lurt jeg og, og kjøpte denne, helt ny:

 

http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=434106-001

 

pcn er dau og heva, men tok ut denne igjen først.. bytter mot en ddr2 ram brikke eller ett hvem som helst pci-e gfx kort

 

forøvrig gir jeg bort de 2 små dell mini pcne jeg fant litt baki her, de mangla cd rom, vanlig ddr1 ram og ekstern strømforsyning, ny psu fåes billig på ebay!

holder til på skarnes eller oslo.

 

Har kjøpt på ebay for 500kr fra usa med frakt, er betalt og alt, vist ikke hadde jeg slått til! :)

 

 

minipc? gamle eller? kan man opgradere de?, bruker den samme strømplugg som dell laptop?

Endret av Roug
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor jeg kan finne el-retur i Porsgrunn\Grenlands område?

jeg er på utkikk etter en HP laptop med Hardisk skuff og sata påkoblingsbit, gidder ikke å betale 500kr ekstra når jeg har kjøpt hardisk...

 

 

Takk for svar

 

 

Lureri av HP å ikke ha med den braketten, ble lurt jeg og, og kjøpte denne, helt ny:

 

http://no.eetnordic.com/product.aspx?id=434106-001

 

pcn er dau og heva, men tok ut denne igjen først.. bytter mot en ddr2 ram brikke eller ett hvem som helst pci-e gfx kort

 

forøvrig gir jeg bort de 2 små dell mini pcne jeg fant litt baki her, de mangla cd rom, vanlig ddr1 ram og ekstern strømforsyning, ny psu fåes billig på ebay!

holder til på skarnes eller oslo.

 

Har kjøpt på ebay for 500kr fra usa med frakt, er betalt og alt, vist ikke hadde jeg slått til! :)

 

 

minipc? gamle eller? kan man opgradere de?, bruker den samme strømplugg som dell laptop?

 

de er på forrige siden her, dell optiplex sx260.. sær strøm plugg, p4, 2,5ide 20gb hdd..

Lenke til kommentar

Jeg fant en bakprojeksjons TV på 42", eneste som ikke fungerte var TV inngangen men det var "care". (Søppla til en VGS)

 

2x 32" wide-rør TV (fant bak butikk/blokk)

 

Fant også en forsterker 4x120/150w (fant i veikanten en kveld det regnet, den fungerte faktisk)

 

WHS spiller (mange år siden) (fant i veikanten, fungerte supert)

 

Og en hel haug av PC'er og PC-deler fra søppeldynga

Lenke til kommentar
forøvrig gir jeg bort de 2 små dell mini pcne jeg fant litt baki her, de mangla cd rom, vanlig ddr1 ram og ekstern strømforsyning, ny psu fåes billig på ebay!

holder til på skarnes eller oslo.

Jeg er interessert hvis du ikke har gitt dem bort ennå.

Holder til i Oslo.

 

den er grei, har fått flere henvendelser men alle ber om sending, foretrekker om folk kommer å henter. pm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...