Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Om man spør betjeningen på miljøstasjonen på en hyggelig å pen måte så får en som regel lov til å "rote" litt i elreturen..Bare en rydder etter seg..

 

Ihvertfall den erfaringen jeg har..Bedre å spørre enn å ta seg til rette..

 

Der jeg bor sier de som jobber på miljøstasjonen at de er plaget av at mange av våre nye landsmenn kommer der å tar seg til rette, og roter noe fryktelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man spør betjeningen på miljøstasjonen på en hyggelig å pen måte så får en som regel lov til å "rote" litt i elreturen..Bare en rydder etter seg..

 

Ihvertfall den erfaringen jeg har..Bedre å spørre enn å ta seg til rette..

 

Der jeg bor sier de som jobber på miljøstasjonen at de er plaget av at mange av våre nye landsmenn kommer der å tar seg til rette, og roter noe fryktelig..

Kan bekrefte dette, kommer du og spør meg så er det helt greit å lete litt, gjør det ofte selv :]

 

Så lenge man tar seg bryet med å spørre, det er det minste man kan gjøre. Er trossalt butikken sin eiendom når det blir lagt der.

Lenke til kommentar

Var ute en liten tur idag..

Fant litt småtteri, ikke av stor verdi akkurat men..

 

1x Zyxel Prestige 2000 Series (2002) VoIP Analog Telephone adapter (trodde det var et ADSL modem, men så jo at det ikke var det nå..)

1x Paradyne 6211-L1-332 ADSL2+ Bridge/router.

1x Memorex 40MAXX 1248AJ, regner med at det er en 40X CD-Brenner.

2x SD-RAM, en det ikke står noe på, den andre er 512MB

1x Realtek 10/100MBits nettverkskort.

Og til slutt, ei Logitech trådløs optisk mus, uten mottaker.. Men funker nok fint med en annen mottaker om jeg har, på media senter maskina som nå styres via VNC.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Da er jeg tilbake.. har hatt en pause som skrotnisse :)

Men om fredagen gjorde jeg et kupp på jobben.. vi hiver jo så mye der..

Om fredagen skulle de hive en målestasjon, en stasjon som var spesial laget for å måle produktet vi lager (silisium).

Denne målestasjonen ble aldri tatt i bruk, ble kjøpt inn for ca 6 mnd siden.. men det ble plutselig avgjort at vi ikke trengte den likevell..

Så da tok jeg den med meg hjem.. den kostet i innkjøp 800 000,- for 6 mnd siden :)

Men jeg får jo ikke solgt den, siden den er spesial laget for vårt formål.

Men delene inni er jo sikkert værdt noe.. blandt annet har jeg i dag tatt ut 16 stk laser målere, og de har en prislapp på £745 dvs nesten 9000,- pr stk..

Men hvor kan jeg få solgt noe sånt?

Fulgte også med strekkode leser.. (trådløs) denne har jeg også sjekket prisen på, og det 3500,- (og alt er helt nytt og ubrukt :) )

Strekkode leseren (se bilde), er av typen uten laser, men med et kamera, vi bruker dem på jobben, så jeg vet hvor gode de er..

Det er en del andre deler inne i denne stasjonen også, må bare få skrudd dem løs, og finne ut hva alt er, og kanskje få solgt dem,,

Mitt beste kupp så langt :)

 

PLEASE Svar, har du solgt strekkode leseren? - Jeg trenger en sårt nå :)

 

- Fredrik

 

EDIT: Vet posten er over et år gammel, men kan jo for all del være heldig :)

Endret av Famen
Lenke til kommentar
Ja, fant. Kom alltid i transportere ol. En av de store lagergutta løp etter dem med en svær planke - da var de borte ei stund. Men som ugrass, de kom tilbake igjen. :p

 

Rota no jævlig, var vel stort sett derfor sjefen ikke ville ha de der. Var heldigvis de på lageret som måtte rydde :p

 

Forbaska øst-europeere altså. Hva er det skal med det skrotet? Selge det i Polen? Bruke det sjøl?

Lenke til kommentar
Forbaska øst-europeere altså. Hva er det skal med det skrotet? Selge det i Polen? Bruke det sjøl?

 

Tror nok de tenker: Forbaska nordmenn. De er jo så jævla rike og kjører hele tiden rundt i de svære Mercene og BMW-ene sine. Hva skal de med det skrotet? Bruke det sjøl?

Lenke til kommentar

Det forundrer meg ikke om noen av deltagerne her i tråden er fra Øst-Europa. Men det plager meg heller ikke. De er da bare vanlige folk akkurat som oss norske skattejegere og har akkurat like mye menneskeverd. Om en konkurrerende skattejeger er fra Norge eller ikke er revnende likegyldig for meg. Det som teller er om jeg får tak i godbitene først eller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Forbaska øst-europeere altså. Hva er det skal med det skrotet? Selge det i Polen? Bruke det sjøl?

 

Tror nok de tenker: Forbaska nordmenn. De er jo så jævla rike og kjører hele tiden rundt i de svære Mercene og BMW-ene sine. Hva skal de med det skrotet? Bruke det sjøl?

 

Har du BMW kan du vel kjøpe nytt?

 

Og noe skal det vel brukes til? Synes de oppfører seg som lakselus. La heller fattige nordmenn forsyne seg med ting som virker fra disse stedene.

Lenke til kommentar
Forbaska øst-europeere altså. Hva er det skal med det skrotet? Selge det i Polen? Bruke det sjøl?

 

Tror nok de tenker: Forbaska nordmenn. De er jo så jævla rike og kjører hele tiden rundt i de svære Mercene og BMW-ene sine. Hva skal de med det skrotet? Bruke det sjøl?

 

Har du BMW kan du vel kjøpe nytt?

 

Og noe skal det vel brukes til? Synes de oppfører seg som lakselus. La heller fattige nordmenn forsyne seg med ting som virker fra disse stedene.

 

Ironi fungerer ikke på internett :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...