Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet egentlig ikke hva jeg trenger den til da, men kunne ikke la den gå i søplet heller..

 

Har egentlig en media pc på gang da men.. tja, vi får se hva det blir til. Dell maskinen har jo fått 750 gb s-ata disk nå så, den skal overta for troll serveren, compaq proliant.

 

Tips trengs jo :)

Lenke til kommentar

Var ute en kjapp tur idag..

Fant et svart chieftec lignende kabinett, med div snacks av innhold :)

Ikke fått testa noe, heller ikke sett stort på det..

 

Men av det jeg har fått sett så er det:

Abit NF8 hovedkort, med en Amd Athlon 64 CPU (ukjent hastighet, da jeg ikke har hatt av kjøleren, og på fronten står det Amd Athlon 64, så jeg regner da med at det er den som sitter i).

2x 512MB DDR-Ram (400MHz).

PoV (eller noe sånt) skjermkort, 256MB med ganske stor kjøler, husker ikke modell nr.

PSU, som jeg ikke har sett på enda.

Viftekontroll, vet microplex selger/har solgt denne, er den typen som tar 2 cd-rom plasser og har noe slags display og noen knapper i fronten.. om jeg ikke husker feil er den fra aerocool, men skal ikke si noe sikkert!

 

Synes dette var et brukbart funn selv :) men spørs om det funker da, hovedkortet så litt skada ut, og ene rambrikka var tatt ut, så den lå løs på bakken..

 

Kommer med en bedre update når jeg får sett litt mer på det og testa det :)

Lenke til kommentar

Gjorde enda et funn idag :)

Enda en stasjonær pc av nyere type, og 2 laptops!

 

Den stasjonære har jeg ikke sett stort på, var ganske ribba også..

Men den er solgt av komplett, så det sto dele liste under..

Sitter i et hovedkort som er defekt, pci-express slotten er knekt av..

Men det sitter igjen CPU, kjøler og PSU :)

NorthQ 400W PSU, sikkert ikke al verdens kvalitet men..

CPU er vel en AMD Athlon 3700+ (husker ikke om det var 64-bit), men er socket 939 om jeg ikke så feil på lappen..

Også har kabinettet en XP Pro lisens, som det står komplett på, så jeg regner med at denne kanskje kan brukes?

 

Dem bærbare maskinene er en Fujitsu-Siemens, som har fått litt juling, og jeg så at harddisk + caddy er tatt ut.. ligna veldig på en jeg har fra før, så vil tippe det er pentium 4 cpu på ca 1.6GHz.

 

Den andre er en PackardBell, hvit pc, ikke sjekka modell nr..

Men denne mangler det meste.. også deksler..

 

Kommer vel med en update på alt utstyret i kveld, om jeg har fått tilbake nettet hjemme.. Linja har vært død siden fredag :(

Lenke til kommentar

Her kommer updaten som lovet, siden jeg har fått tilbake nettet hjemme :)

Fujitsu Siemens pc:

Lifebook C1110D.

Pentium M 725 CPU (1.6GHz).

1x 512MB DDR SO-Dimm.

Harddisk er tatt ut, men alt annet sitter igjen..

Skjermen ellre kablen er skadet, da det er striper over skjermen.. og maskinen har nok vært i gulvet eller noe, siden den er sprekt over alt..

Men den startet faktisk på første forsøk!

 

 

PackardBell pc:

EasyNote E3258.

Her mangler det meste, er omtrent bare cd-rw/dvd-rom og batteri som sitter igjen..

Men tilfeldigvis var det en PackardBell EasyNote E2400D som tok kvelden her idag..

Og disse bruker samme deksler, og kjøler.. men ikke samme CPU.. så jeg mangler en AMD Athlon XP-M + feste klipset til den for å teste maskina..

Merkelig nok har ikke denne maskinen mini pci slot..

 

 

Maskinen jeg nevnte igår:

Abit NF8 hovedkort.

AMD Athlon 64 2800+ CPU (Socket754).

2x 512MB Crucial DDR 400Mhz brikker.

FSP 300W PSU.

Creative SoundBlaster SB0570 lydkort.

Point Of View 6800GT 256MB AGP 8x grafikk kort.

AeroCool GateWatch vifte styring, men denne har fukt i displayet, så spørs om den funker..

 

 

 

Dagens pc:

Abit K8N Ultra (dekfek, PCI express port er knekt).

NortQ 400W Power (24 pins atx).

CoolerMaster Cavalier 3 kabinett (mangler side deksler, + skadet både her og der, desverre.. så ut som et fint og solid kabinett egentlig).

AMD Athlon 64 3700+ CPU (Socket 939).

CNet 54MBit WLAN kort.

Et par kabinett vifter.

 

Ikke fått testet noe mer enn den Fujitsu Siemens maskina hittil, tar dem sånn litt etter hvert som jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Her kommer updaten som lovet, siden jeg har fått tilbake nettet hjemme :)

Fujitsu Siemens pc:

Lifebook C1110D.

Pentium M 725 CPU (1.6GHz).

1x 512MB DDR SO-Dimm.

Harddisk er tatt ut, men alt annet sitter igjen..

Skjermen ellre kablen er skadet, da det er striper over skjermen.. og maskinen har nok vært i gulvet eller noe, siden den er sprekt over alt..

Men den startet faktisk på første forsøk!

Sikker på at det er skjermen eller kabelen?

Det hørtes mer ut som hovedkortet/grafikkortet.

Lenke til kommentar
Her kommer updaten som lovet, siden jeg har fått tilbake nettet hjemme :)

Fujitsu Siemens pc:

Lifebook C1110D.

Pentium M 725 CPU (1.6GHz).

1x 512MB DDR SO-Dimm.

Harddisk er tatt ut, men alt annet sitter igjen..

Skjermen ellre kablen er skadet, da det er striper over skjermen.. og maskinen har nok vært i gulvet eller noe, siden den er sprekt over alt..

Men den startet faktisk på første forsøk!

Sikker på at det er skjermen eller kabelen?

Det hørtes mer ut som hovedkortet/grafikkortet.

 

Ikke godt å si, men regner med at maskinen blir deler uansett, så har ikke titta så¨mye på det.

Opplevd noe lignende på en annen pc, av omtrent samme modell.. og der var det vel skjermpanelet.

Men om jeg gidder en dag, så kan jeg prøve skjermen på en annna maskin, har en lik modell liggende, hvor skjermen er helt fin, så får se om jeg får surra meg til å teste den på den maskina.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Ja, jeg vet egentlig ikke hva jeg trenger den til da, men kunne ikke la den gå i søplet heller..

 

Har egentlig en media pc på gang da men.. tja, vi får se hva det blir til. Dell maskinen har jo fått 750 gb s-ata disk nå så, den skal overta for troll serveren, compaq proliant.

 

Tips trengs jo :)

Hjalp en nabo med reinstallering på en helt lik. Og du trenger SATA drivere på floppy for og få sata hardisker til og fungere, tro det eller ei. Les om det på dell.com. Dersom du ikke allerede har funnet det ut.

Lenke til kommentar

@Wasters

 

Hvis du tenker på Dell Dimension 8400 så kjører den med to disker med totalt 750gb s-ata disker uten noen ekstra drivere.

 

Den kjører jo også linux da.. :) Den blir som server for meg etterhvert.

 

Acer veriton kjører nå Mandriva one 2009

 

Var litt usikker på hvilken du mente :)

Lenke til kommentar
@Wasters

 

Hvis du tenker på Dell Dimension 8400 så kjører den med to disker med totalt 750gb s-ata disker uten noen ekstra drivere.

 

Den kjører jo også linux da.. :) Den blir som server for meg etterhvert.

 

Acer veriton kjører nå Mandriva one 2009

 

Var litt usikker på hvilken du mente :)

Beklager, mente Dell'en. Såpass, da var det nok en litt eldre modell jeg holdt på med, da det var en 200gb disk i den.

Lenke til kommentar
Fant to dell optiplex sx260 minipcr.. Mangler ekstern strømforsyning.

 

"AD-1 Adapter" står det at den trenger. Sær dell patent plugg ser det ut som.

noen som har eller vet hvor jeg kan få billig ??

 

Jeg har sx270 utgaven av den der ;) Kjører XP fint, bruker min som et lite mediacenter :)

 

Trur nok den dell adapteren koster litt i norge, men du får den sikkert mye billigere på ebay ;)

Om jeg ikke husker feil så er det 12V dem går på.. men har ikke noe pinout, ellers kunne du sikkert bare modda en vanlig PSU eller noe og brukt til å teste med.

 

Om jeg ikke husker helt feil, så er forskjellen på min og dine maskiner, at du har VGA utgang, mens jeg har DVI.. Ellers skal dem være like :)

Socket 478CPU på rundt 3GHz, mulig det var så mye som 3.6GHz

2.5" Ide disk (min er 60GB)

2 minne slots, for ddr1 brikker, mener jeg har enten 2x 256 eller 2x512MB i min.

Også har jeg bytta ut dvd-rommet med en dvd brenner :)

Lenke til kommentar

Siste funnet her er 5stk ML370 G2'er.

Etter flytting av cpuer/minne sitter jeg igjen med 3 fungerende dual maskiner. 2stk dual 1.26ghz p3 og en dual 1.13ghz P3.

 

Har ikke plass til å beholde alle tre, så gir bort en dual 1.26ghz maskin og en dual 1.13ghz. Begge har 1280MB minne.

Gitt bort.

post-1626-1249567557_thumb.jpg

Endret av woohoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...