Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9
- 4-5 17" CRT skjermer

- VHS spiller

 

Tar du vare på CRT skjermer og VHS spillere?

 

Lever du på begynnelsen av 90 tallet?

 

VHS spillere kan være kjekt å ha for å spille eldre videokassetter man kan ha liggende. CRT skjermer funker jo de også.

Lenke til kommentar
- 4-5 17" CRT skjermer

- VHS spiller

 

Tar du vare på CRT skjermer og VHS spillere?

 

Lever du på begynnelsen av 90 tallet?

Akkurat som det finnes mennesker som liker lyden av vinyl framfor CD, finnes det også mennesker som liker det myke og mere behagelige bildet VHS gir framfor DVD :love: VHS-filmer er som god vin sies det i enkelte kretser, for de gir et mer fyldigere og mykere bilde etterhvert som de blir eldre.. En skikkelig gammel og velbrukt VHS klassiker kan gå for enorme summer på auksjon til VHS kjennere..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
- 4-5 17" CRT skjermer

- VHS spiller

 

Tar du vare på CRT skjermer og VHS spillere?

 

Lever du på begynnelsen av 90 tallet?

 

Såså, ikke så overlegen her takk - No offence ment - (bare til ditt eget beste å få tilbakemelding på utsagn som kan tolkes slik - ironien kan jo virke for godt om det var bakgrunnen her...)

 

 

On-topic:

ca 30 stk skjermede cat5e patchkabler 0,5 - 3 meter lengde

ca 70 meter cat5 opptil 15m lengde

 

Da burde jeg ha nok til å kable til de tre siste rommene i huset : )

 

 

 

ha en strålende kveld : )

 

torfinn

Lenke til kommentar

42 tommer's plasma til 500kr i bodø hvist noen er interesert :p litt fargefeil i midten av skjermen og bildet blir veldig lett hengende i gjenn hvist du har ikoner eller et bilde med skarpe farger så ser du det i en liten stund etter på. tv'n har en stor glassplate forran og har meget god innsynsvinkel ;) tv'n sendes ikke :p kan også byttes i en data skjerm/tv over 19tommer.

 

btw tv'n har ikke innebygget tv-tuner men har analog hd,dvi,vga,s-video og masse mer ;)

Lenke til kommentar
Har en Amoi 28 tommer flatskjerm som jeg fikk av broder'n her en dag. TV'en er helt død, og vil ikke la seg skru på. Dette skjedde ikke når TV'en sto på i følge broder'n.

 

Har sjekket om sikringen er røket, - det er den ikke...

 

Er det noen som kan hjelpe?

 

 

Mvh

BUMP.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Har en Amoi 28 tommer flatskjerm som jeg fikk av broder'n her en dag. TV'en er helt død, og vil ikke la seg skru på. Dette skjedde ikke når TV'en sto på i følge broder'n.

 

Har sjekket om sikringen er røket, - det er den ikke...

 

Er det noen som kan hjelpe?

 

 

Mvh

 

Er bare å finne fram multimeteret og feilsøke!

PS: Bruk datablad(er)! Sjekk om strøm og spenning er korrekt på sjølve LCD-panelet. Er det korrekt, så vil eg tru at det er sjølve panelet som er gåent.

 

Cillin

Endret av Cillin
Lenke til kommentar

Nå høres dette sikkert utrolig dumt ut, men hvordan måler jeg strøm og spenning på LCD-panelet? Hva er rett strøm og spenning?

 

Og hvis panelet er gåent, er dynga neste? Hva kan det være om strøm og spenning ikke er rett?

 

En annen ting, - hvilke datablader anbefaler du?

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Nå høres dette sikkert utrolig dumt ut, men hvordan måler jeg strøm og spenning på LCD-panelet? Hva er rett strøm og spenning?

 

Og hvis panelet er gåent, er dynga neste? Hva kan det være om strøm og spenning ikke er rett?

 

En annen ting, - hvilke datablader anbefaler du?

 

 

Mvh

 

Et hint: Opprett en egen tråd. :)

Lenke til kommentar

Fant meg en ny el-retur i dag som inneholt en god del snadder:

 

Compaq Evo t20 (mangler RAM, HDD og strømmadapter) (usikker om virker)

 

PSU på 350W hvor viften var knust (byttet vifte) Har 6pins PCIE kontakt (virker som bare det) ;)

 

S775 hovedkort (finner ikke navnet) med PCIE 16port (mini ATX) og 4x sata porter...

Socket pinsa er noe bøyd, og vet ikke om jeg har klart å rette de opp skikkelig (usikker om virker)

 

PCIE ATI skjermkort (finner ikke navnet i farta) Kjøleren var ødelagt så heiv på en jeg hadde liggende. (usikker om virker)

 

Seagate barracuda 40GB IDE (virker og skal brukes i en liten server)

post-151641-1252164598_thumb.jpg

post-151641-1252164601_thumb.jpg

post-151641-1252164605_thumb.jpg

post-151641-1252164611_thumb.jpg

post-151641-1252164613_thumb.jpg

post-151641-1252164616_thumb.jpg

post-151641-1252164656_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vi vil gjøre dere oppmerksom på at kasserte EL-produkter tilhører til innsamlingspunktene og dermed er henting av disse ulovlig uten tillatelse fra de(n) som har disposisjonsrett/eiendomsrett for slike varer og ting.

 

Vi tillater heller ikke diskusjoner om hvor man kan "bryte" seg inn og hente ut kasserte EL-varer.

 

Mvh

Admin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...