Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har holdt på med dette de siste 2 årene, og har funnet utrolig mye kult.

 

Eksempler er:

 

Flere Dell Latitude C640 laptops (2 Ghz pentium M)

Flere Dell stasjonære (2 - 3,4 ghz)

Projektorer

Mobiltelefoner

Harddisker

Ram

Laptopladere

Servere

LCD-skjermer (15" 17" 19" 21")

Ett komplett DJ-stereoanlegg fra Pioneer (med DJ mikser, doble CD-spillere, MD opptaker ++)

+++ Alt for mye å nevne (og huske)her

 

I forrige uke ble det:

 

En Compaq Presario stasjonær med 200 GB HDD, AMD 3800+ 64 CPU og 1,5 GB RAM (Booter rett i XP)

 

Ett nesten ubrukt skrueløst kabinett med ett MSI K9N Neo HK, AMD K2 3800+ og 460W PSU (Ikke testet enda)

 

En Dell Inspiron laptop av nyere type (husker ikke modellnr), denne trengte en fiks på inverteren og ett nytt tastatur. Virker perfekt nå. Den er 2Ghz Pentium M, og det er DVDbrenner og minnekortleser i den)

 

En IBM Thinkpad R31, 1,2Ghz Celeron 768MB RAM. Booter rett inn i XP også.

 

En Dell PowerEdge 800 Server, 3,2Ghz 64bit Intel CPU. Mangler disker, ellers helt fin. Det er S-ATA raid kontroller i den.

 

Noe annet småtteri; en oppladbar drill med batteri og lader, noen routere, en Dell 486/25 med Soundblaster 16, Microsoft Sidewinder Ratt/Pedaler for USB og en 400 Mhz Celeron laptop (Som har desktop CPU faktisk)

 

Dette har vært litt rundt omkring på åpne returplasser, og i ett næringsbygg jeg har tilgang til.

 

Alltid allright med gratis utstyr :-D

Endret av QuantumII
Lenke til kommentar

Heisann

 

Da tror jeg att jeg har skutt gullfuglen eller hva det nå heter... jeg har kontakten en av de høye herrene i den lokale data sjappa her jeg bor, og han sa att jeg kunne få av det dem kastet :)

 

De får ganske mye stasj, i og med att det ikke er så mangen andre data butikker i nærheten her, foruten om de vanlige el butikkene.

 

Da har jeg faktisk lov av sjefen å hente ting der :)

 

m

Lenke til kommentar
En Dell PowerEdge 800 Server, 3,2Ghz 64bit Intel CPU. Mangler disker, ellers helt fin. Det er S-ATA raid kontroller i den.

 

har kjøpt en dell 850 for 1 år siden og den er gull ;) så hvis 800 ikke er så langt unna 850 så har du et greit funn. en av fordelene at den bråker faktisk betraktelig mindre enn andre servere.

planen min er å stappe 4 små 2.5 disker inni den med raid5 ;) du får kjøpt 3.5 brønn til 2x2.5

Lenke til kommentar
En Dell PowerEdge 800 Server, 3,2Ghz 64bit Intel CPU. Mangler disker, ellers helt fin. Det er S-ATA raid kontroller i den.

 

har kjøpt en dell 850 for 1 år siden og den er gull ;) så hvis 800 ikke er så langt unna 850 så har du et greit funn. en av fordelene at den bråker faktisk betraktelig mindre enn andre servere.

planen min er å stappe 4 små 2.5 disker inni den med raid5 ;) du får kjøpt 3.5 brønn til 2x2.5

 

Den er relativt stille ja, bråker bare jævlig i det den startes. Grunnen til at denne maskinen er kassert er 99% sikkert fordi den ikke har noen serviceavtale lenger.

 

Hadde vært fint å sette inn en kraftigere CPU her , så blir det Cubase-maskin av den :-) Får la den stå "på lager" så får jeg se hva som skjer.

 

EDIT: I dag morges så jeg at en Dell-lader jeg hadde kastet i El-returen på jobben i går var plukket. Det er tydeligvis flere plukkere her, og det er bra. Da går tingene jeg hiver ut til noe nyttig også.

Her om dagen fant jeg noe annet festlig også, nemlig en liten bensinmotor til modellfly :-)

Endret av QuantumII
Lenke til kommentar

Fant idag en Peavey BackStage 30 gitar forsterker.. den mangler 10" bass element, men ser ganske grei ut ellers..

Har en venn som spiller i band, og han har bruk for denne.. men jeg har ikke tatt sjangsen på å teste den, for bakpå så står det 120VAC..

Og da regner jeg med at den er lagd for 120V, men merkelignok har den EU kontakt som vi bruker i norge..

 

Så, jeg lurer på.. Er det noen måte å finne ut om den er lagd for 220V uten å plugge den i og evt vente på en smell? :p

Ser det sitter en slags trafo/omformer under på forsterkeren, på denne står det:

705 16743

Basler Electric

Lenke til kommentar

Har kuttet mye ned på skattejakten min det siste året, mye pga stor konkuranse fra andre homeboys ;)

 

Men da jeg uansett skulle på elkjøpen i dag tok jeg selvfølgelig turen på baksiden når jeg først var der. Og noe ble det jo..

 

Fant en Cooler Master Realpower 550W, blåste den ren med trykkluft før jeg koblet til PSU-testeren min (som også ble funnet på elretur) og den startet velvillig opp :) Alle verdiene var normale!

post-15715-1250686424_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå er den en del lab-utstyr på miljøstasjonen her, men gidder ikke pelle med meg noe av det. (labutstyr for biologi ser det ut som)

 

En gang fant jeg en Seagate ST-225 Harddisk (20 MB MFM) og den virket helt fint. Den bodde en god stund i min IBM PC XT. Harddisken er fra 80-tallet.

 

st225.jpg

Endret av QuantumII
Lenke til kommentar
steike so heldige du er ArcticOC. Sakna å reise til bergen på søppeldynga m onkel ^^ va no steikje arti.

Noen som er heldige, ja. Miljøstasjonen her forbyr at man tar med seg noe. Folk som rota så sykt. De tok ting ut av bilene til folk som skulle kaste ting! ting som ikke skulle kastes! er så typisk at noen idioter skal ødelegge for alle. Har sett mye fint der nede :(

Lenke til kommentar

øverste er nå skrotet for den luktet brent elektronikk, tok vare på minne, cpu, kortleser og dvdbrenner

midterste er enda ikke testet.

nederste hadde jeg posta feil bilde på men rettet nå. den blir det win7 på

 

1: fujitsu siemens scaleo 600: 3ghz s478, 2x 160 sata disker

2: fujitsu siemens esprimo E: 3ghz s775, singlecore, 512mb ddr2, 80gb sata

3 fujitsu siemens esprimo P5905: 3,6ghz s775 singlecore, 2gb ddr2, 160gb sata disk

 

278119-9437.jpg

EsprimoE.jpg

fujitsu-siemens-esprimo-p5905-508.jpg

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...