Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

695 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en til to (ikke sikker enda :D) søppelsekker med datautstyr. Hvis noen gidder å hente det I DAG SÅ SNART SOM MULIG gies det bort med kos og klem som takk. Det er mye random ting, men av litt mere interessante saker kan nevnes hk s939 med 4000+ enkeltkjerne og am2 med 4600+, noe tilhørende minne (usikker på hvor mye) en gammel og grå 19" lcd-skjerm, sennheiser og koss headset, trådløs mus, en del batterier som ikke er brukt, masse støv raedon 1900xt x800xl 9800pro diverse kjølere noen kabler en printer som kanskje virker (;)) Alt jeg har nevnt virket før men har samlet støv (bokstavelig talt) en god stund nå. Litt søppel må påregnes og ansvaret for at dette havner på rett sted tilfaller selvsagt dere. Komplett gammel men kurrant "ministereo" følger også med :) Hiver med en komplett p4 fra dell uten HD. Med xp-lisens så vidt jeg kan se. Aner ikke specs. Dette blir mer enn en søppelsekk ser jeg... :p Blender, gammel mobil med lader, og en usbdrevet tastaturstøvsuger følger også med hvis dere trenger det eller evt. vil leke "does it blend"...

 

Dette befinner seg på majorstuen. Ring 92096228 for detaljer. Det er viktig at dette blir hentet asap zulu. Ikke senere enn 17. Hvis ingen henter det går det til nærmeste expert eller noe.

 

NB IKKE NOE SELVPLUKK, ALT HENTES I EN OMGANG. Det du ikke har lyst på gir du videre eller leverer til retur.

Endret av boglito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, jeg er ny i denne tråden.. men har tidligere vært litt "skrotnisse" selv!

Tingen er at jeg har haugevis av gammelt datautstyr som står og støver ned, og som jeg nå vil kvitte meg med. Det går nok på dyngen i sommer, men jeg tenkte å poste her først sånn tilfelle noen ville komme og hente! Jeg bor like utenfor Bergen sentrum.

Foretrekker at folk tar med seg alt, eller iallefall det meste, om man kommer og henter!

 

Her er en liste over det jeg kommer på i farten:

 

1 komplett mini-pc fra Acer (PII 300MHz, 384mb RAM..). Denne kjører fint med XP! (Testet senest igår!)

2 eldre kabinetter i ok stand

3-4 diverse CD-ROM/brennere etc

3-4 diverse skjermkort (stort sett AGP, tror jeg)

1 lydkort

2 nettverkskort, tror de er 10mb

1 nettverkskort med coax

1 hovedkort for P4

1 hovedkort med CPU AMD 850mhz (testet nylig)

1 hovedkort med CPU AMD 750MHz

1 trådløst nettverkskort (testet nylig)

1 hovedkort/cpu med cyrix-prosessor (ca 3-400 MHz)

2 17" CRT-skjermer (ser ikke så pene ut, den ene er full av klistremerker.. men funker fint)

2 RAM brikker på 256mb (PC2100?)

1 RAM brikke 64mb (EDO?)

1 par eldre høyttalere i mørk tre-finish (fra 60-tallet, bokhyllestørrelse)

1 "forsterker", hvit plastboks som har stått under en pc-skjerm

 

Det er nok mer enn dette også, men dette var det jeg kom på.

Har også kassevis med kabler, vifter, brytere etc.

 

Jeg tror det meste skal virke, uten at jeg er 100% sikker da noe ikke har vært i bruk på lenge.

 

Send en pm dersom det er interesse :thumbup:

Endret av Acey
Lenke til kommentar

Etter en tur på returstasjonen hvor jeg bor, kom jeg hjem med denne..

Eneste reparasjon som var nødvendig, liten lodde jobb på power/usb pcb kortet

 

Packard Bell EasyNote MV51-120D

Battery Life 3

Data Link Protocol 802.11a/b/g

Dimensions 360 X 257 X 41

Display Resolution 1280 x 800

Display Standard WXGA

Display Type TFT

HDD Capacity (GB) 100

Installed RAM (MB) 1024

Laptop Display Size 15.4

Modem Yes

No. of USB Ports 4

Notebooks & Tablet PCs Display Size 15.4

Operating System Windows XP Home

Processor Speed (GHz) 1.7

Processor Type AMD Turion 64x2

post-666-1247769782_thumb.jpg

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Så at min lokale miljøstatsjon hadde satt ut 10 - 15 fulle kurver med elektroknikk klar til å sendes vekk i dag, synd det ikke er lov til å plukke der :(

 

Hvist de står over natten så kan man jo ta en liten tur rundt midnatt og se :whistle: Lurt og ikke ta store ting da di merker sånt. best og skru ut deler du trenger/vill ha og sette tilbake kassa :ph34r:

Endret av mc_a_person
Lenke til kommentar

Var en tur innom returstasjonen her for første gang i dag. Turde ikke luske rundt så mye, da det var en del folk der, men på seksjonen for el-retur fant jeg meg en strøken hitachi cp-x958 lcd-projector. Puttet den i en pose, og trasket ut latet som ingenting.. Finner ikke noe særlig med info om den på nettet, men tror den kan være 6-7-8år gammel. Finner dog at ny(markeds)pris var $13.000, så da kan den jo ikke være sååå ille? :grin:

Fungerer greit gjør den å, bråker en del men viftene kan kanskje skiftes ut? Oppløsning på 1024×768, og ganske godt bilde! :wee:

Lenke til kommentar
Så at min lokale miljøstatsjon hadde satt ut 10 - 15 fulle kurver med elektroknikk klar til å sendes vekk i dag, synd det ikke er lov til å plukke der :(

 

Hvist de står over natten så kan man jo ta en liten tur rundt midnatt og se :whistle: Lurt og ikke ta store ting da di merker sånt. best og skru ut deler du trenger/vill ha og sette tilbake kassa :ph34r:

 

De var borte på slutten av dagen :(

 

Men er uannsett mye gjerder og sikkerhet der, så hadde nok ikke tatt turen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Var på elretur på en elkjøpbutikk for å titte litt. Fant ingenting da.

 

Når jeg kom igjen en time senere derimot var det en HP pc med intakt hovedkort og cpu. Begynte så forhåpsfullt å løfte den ut av boksen, men da kom en mildt sagt bestemt person å jagde meg bort :thumbdown:

 

Hadde jo til og med spurt om lov i butikken... :roll:

Lenke til kommentar
Var på elretur på en elkjøpbutikk for å titte litt. Fant ingenting da.

 

Når jeg kom igjen en time senere derimot var det en HP pc med intakt hovedkort og cpu. Begynte så forhåpsfullt å løfte den ut av boksen, men da kom en mildt sagt bestemt person å jagde meg bort :thumbdown:

 

Hadde jo til og med spurt om lov i butikken... :roll:

 

Gå om natten da det ikke er noen våkne :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9
Var på elretur på en elkjøpbutikk for å titte litt. Fant ingenting da.

 

Når jeg kom igjen en time senere derimot var det en HP pc med intakt hovedkort og cpu. Begynte så forhåpsfullt å løfte den ut av boksen, men da kom en mildt sagt bestemt person å jagde meg bort :thumbdown:

 

Hadde jo til og med spurt om lov i butikken... :roll:

 

Gå om natten da det ikke er noen våkne :ph34r:

 

Fært til ninja du er da :ph34r:

Lenke til kommentar

Reiser til bulgaria i natt, og håper jeg finner noen sjhapper der nede som har noe de vil gi bort til meg ;)

Har hatt positiv erfaringer med diverse tyrkiske butikker når jeg var der forrige sommer.

Ga meg PSUer og en harddisk på 160gb som virket. Alt var levert inn til han som "elretur" så da så han ingen grunn til ikke å kunne gi det videre :)

 

Will keep you updated :thumbup:

 

BTW: Lite funn her på jæren for tida :( Virker som om alle bedriftene legger ned elretur drifta si :cry: Får se om jeg tar turen inn til Sandnes/stavanger når jeg kommer hjem.

 

 

 

Heigren

Lenke til kommentar
Var på elretur på en elkjøpbutikk for å titte litt. Fant ingenting da.

 

Når jeg kom igjen en time senere derimot var det en HP pc med intakt hovedkort og cpu. Begynte så forhåpsfullt å løfte den ut av boksen, men da kom en mildt sagt bestemt person å jagde meg bort :thumbdown:

 

Hadde jo til og med spurt om lov i butikken... :roll:

 

Gå om natten da det ikke er noen våkne :ph34r:

 

Fært til ninja du er da :ph34r:

Di hadde ingen "uteligger" smiley :p Pleier og ta på meg en gammel slitt jakke når jeg skal ut og lete også bruker jeg hette i nærheten av elkjøp siden dem har kamera ;)(vinker altids til kameraet når jeg finner noe bra da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...