Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Ultimate versjonen har vel alle funksjonene. Hvorfor er da Business og Enterprise dyrere?

 

Og 4000 kr er altfor mye for et operativsystem, for ikke å snakke om 6000 kr som det står at Enterprise skal koste.

 

Men jeg vet ikke om jeg skal tro på de prisene. Bare les hva folk sier i komentarene.

 

edit: Hva kosta XP home og professional da de kom ut?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Visste det var en til, men fant deg ikke når jeg bladde gjennom de første sidene. Beklager ;)

 

Nå er det å legge seg og *vente*...

6151701[/snapback]

Ikke noe problem. Venter jeg også, spent. Men det jeg er minst like spent på er neste versjon av Longhorn, når enn den måtte finne på å dukke opp. Frykter at det ikke blir før Vista er lansert. Jeg synes det begynner å bli på tide med en ny Longhorn Server nå.

Lenke til kommentar
Nå er det å legge seg og *vente*...

6151701[/snapback]

hehe. Jeg har sett nøkklene til beta2.. Mer vil jeg ikke si offentlig før den dd.mm.2006 ;)

 

Personlig synes jeg at den siste build (5381.1) er såpass bra at jeg vet ikke om jeg oppgraderer til beta2 build med en gang denne kommer. Jeg er ikke ferdig med testing av 5381.1 enda. Her finner jeg en del bugs som må rapporteres inn osv.

 

Er det noen som vet om det blir mulig å oppgradere fra denne, eller er det fortsatt clean install som gjelder?

 

Akkurat nå er jeg mest spent på Office beta :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser ut som om Vista blir dyrt:

 

http://www.msblog.org/?p=647

 

Blir dette prisen jeg må betale, kommer ikke jeg til å betale for det...

6151409[/snapback]

 

Så vidt jeg forstod var vel dette retail prisene for Vista... hvem som kjøper retail da?

 

OEM prisene regner jeg med vil være noe lavere... og upgrades må vel også være billigere...

 

Og vi har vel alle en windows som vi kan oppgradere fra?? ;)

Lenke til kommentar
Jeg hørte om en som koder vekk bugsene i Vista på en eller annen måte.. Er ikke sikker på om jeg skal tro han, men han har greie på koding og har kunnet hacket NRK (Hvis han turde). Det siste er faktisk sant.

6152903[/snapback]

Hæ?? Mange av probleme med Vista ligger i elendige drivere på HW nivå. Hvordan skal han kunne dette?

 

Etter noen år med sikkerhetsarbeid vet jeg at det finnes enkelte typer hackere. De som faktisk kan noe og de som sier de kan noe. Den første gruppen folk vil aldri påstå at de kunne hacket eks NRK.no: De gjør det uten at noen merker det. Den andre gruppen vil som regel ikke klare det, men sier de kan ;)

 

Jeg kunne ha fortalt mange hacking historier fordi jeg har hatt slike oppdrag for kunder, men jeg gjør det ikke ;) Det eneste jeg kan si, er at mitt beste verktøy er telefonen og sjarm.

 

Men men, det finnes mange lure folk der ute. Hvis det er slik at en person kan med enkelhet fjerne alle bugs i Vista, burde noe MS snakke med han. Jeg tviler STERKT på at dette er mulig.

Lenke til kommentar

Til dere som kjører vista nå. Hvordan går det med den beryktede "drm" teknologien?Er det til så mye plage som folk skal ha det til?

 

Kan hende jeg brukte feil forkortelse, er ikke sikker. Jeg mener hvertfall den innebygde sikkerhets-"tjenesten".

Lenke til kommentar

Den har blitt passordbeskyttet. Det var den ikke da den ble linket til her første gang.

 

Hvis jeg husker riktig var dette prisene, men det er ikke sikkert det er prisene som Vista kommer til å koste. Er for eksempel litt rart at Ultimate ikke er den dyreste.

 

Home Basic:.........200 € 1500 kr

Home Premium:....400 € 3100 kr

Ultimate:..............500 € 3900 kr

Enterprise:...........600 € 4700 kr (er ikke sikker på om denne er riktig)

Business:.............800 € 6200 kr

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Huff, hvis disse prisene stemmer så er det i så fall veldig dyrt.

Blir dette den endelige prisen, så laster jeg ned en ulovlig kopi i stedet.

6154873[/snapback]

Hvis prisen er for høy, bør du bruke Linux eller et annet os som MacOS X.

 

Jeg liker IKKE åpen diskusjon som nesten oppfordrer til pirat kopiering av programvare :nei:

Lenke til kommentar

Jeg kjører visst nok på en piratkopiert versjon av XP Pro Eng nå,

veit ikke hvorfor PC-en maser om at den er piratkopiert hele tiden,

men jeg får ikke en gang installert WMP11 BETA, eller IEXPLORE 7 BETA eller noe sånt :cry:

 

Kan jeg rett og slett bare bli i med i en Public BETA av Windows Vista??

Kan jeg teste disse nye tingene og sånt da??

Er det til å anbefale??

Hva er minimumskravene til BETA'en??

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Så de prisene på Windows Vista:

 

Home Basic:.........200 € 1500 kr

Home Premium:....400 € 3100 kr

Ultimate:..............500 € 3900 kr

Enterprise:...........600 € 4700 kr

Business:.............800 € 6200 kr

 

De er sikkert fullversjoner da, kommer sikkert billigere OEM utgaver og masse sånt, men jeg må si at det virka litt vel i overkanten for et operativsystem :nei:

 

Jeg har altid trudd, og etter alt jeg har hørt at Windows Ultimate skulle liksom være den Ultimate versjonen av Vista, liksom på en måte "all in one", og ha alt som de andre utgavene hadde og litt til...

Hvorfor koster da Enterprise og Business enda mer??

Eller har det kanskje noe å gjøre med at du muligens for flere lisenser ved å kjøpe Enterprise og Business eller noe sånt??

 

Så hvem er egentlig den "Ultimate", altså beste Vista versjonen??

Hva er forskjellen på dem egentlig??

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Windows Vista Ultimate:

 

If you want all of the best business features, all of the best mobility features, and all of the best home entertainment features that Windows Vista has to offer, Windows Vista Ultimate is the solution for you. With Windows Vista Ultimate you don't have to compromise.

 

hmm, dette skal da bety at "Ultimate" liksom lever opp til navnet og er Ultimate, men hvorfor koster den ikke mest da?? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...