Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med mr. Dahle om at det er idioti med 14 ordsregel. Jeg har allerede sett de negative utslagene ved den, det er samme utslag som har skjedd på andre forum med en slik grense.

 

Det folk skriver for å fylle ut er noe ala: Ja *14ordsregel* og poster det.

 

Det er ikke alltid en post blir bedre av 14 ord,og det er ikke alt som må begrunnes, det burde bli opp til hver enkelt bruker å bestemme.

 

Det er heller ikke sikkert at det vil heve postene, som nevnt har jeg allerede sett utsag av det i form av *14ordsregel* (gidder ikke lete etter posten nå, men så det på skolen i dag).

 

Det blir som treords regelen, mange som deler opp ordene for å unngå nettopp dette, men dette er et annet emne.

Lenke til kommentar

Men det er i det hele tatt snakk om svær, svært få tråder i forhold til det totale antallet.

5032290[/snapback]

Eg har eit eksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485839&hl=

5033437[/snapback]

Som nevnt: Det er svært få tråder som faktisk vil lide av dette, men svært mange som vil ha godt av regelen. :shrug:

Enhver regel vil nesten alltid ha noen ulemper i tillegg til fordeler, men når det er slik som i dette tilfellet at fordelene overskygger ulempene da må man bare godta ulempene i de få tilfeller de gjør seg gjeldende.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
[som nevnt: Det er svært få tråder som faktisk vil lide av dette, men svært mange som vil ha godt av regelen. :shrug:

Enhver regel vil nesten alltid ha noen ulemper i tillegg til fordeler, men når det er slik som i dette tilfellet at fordelene overskygger ulempene da må man bare godta ulempene i de få tilfeller de gjør seg gjeldende.

5033456[/snapback]

 

Jo, men når det har gått en tid så vil dette fenomenet bli bare større og større. Er med i et forum som hadde nesten lik regel, den måtte vi stoppe med på grunn av for mange slike poster der man fylltew på med ord.

Lenke til kommentar
har aldri tenkt over det før jeg skulle poste i sted, skulle bare understreke det han som postet før meg skrev, dvs "word!" måtte skrive den i rødt for å få det til gitt ;) "jeg er enig med han over" høres litt døvt ut lissom.

5036702[/snapback]

Selvfølgelig slo det deg aldri at det kanskje er spam-innlegg som nettopp dette man ønsker å unngå... :roll:

Lenke til kommentar
Det som skjer er jo at folk i over halvparten av tilfellene føyer på '14 tegn', i stedet for å faktisk skrive de utfyllende, velbegrunnede postene alle snakker så varmt om. Enig med dahle, jeg. :)

5036881[/snapback]

Nettopp derfor burde det slås ned på av moderatorer. Først burde innleggene slettes, og hvis brukeren ikke tar hintet burde han/hun få advarsel.

Lenke til kommentar

Dette dreier seg ikke rundt hvorvidt forumet blir bedre eller ikke. Det dreier seg om man vil forsøke å bruke unødvendig og uhensiktsmessig tvang eller ikke, og om regelen er mulig å håndheve.

Hvis man VIL svare kort og konsist, så må man få lov til det. Denne regelen omgås uansett med "(14tegn)". Altså blir ikke forumet mer dypsindig, eller svarene mer utdypende.

Og hva er vitsen med en regel som ikke egentlig kan håndheves? Skal man innføre ENDA en regel? "Hvis du omgår 14-tegnsregelen, kan dette føre til utestengelse". Jawohl, mein führer!

Og dessuten fungerer ikke regelen etter sin hensikt.

 

Hvis man har noe å utdype et svar med, så bør man gjøre det fordi man VIL eller i det hele tatt KAN, ikke fordi man MÅ.

Endret av o-haavard
Lenke til kommentar
har aldri tenkt over det før jeg skulle poste i sted, skulle bare understreke det han som postet før meg skrev, dvs "word!" måtte skrive den i rødt for å få det til gitt ;) "jeg er enig med han over" høres litt døvt ut lissom.

5036702[/snapback]

Selvfølgelig slo det deg aldri at det kanskje er spam-innlegg som nettopp dette man ønsker å unngå... :roll:

5036846[/snapback]

 

så du kan ikke poste i en tråd med mindre du er uenig med noen? hvis du vil utrykke din støtte til en som har postet så skal du holde kjeft?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...