Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen


Anbefalte innlegg

Dessuten @kd: Det er da ingen som skriver KUN LOL på dette forumet vel?? Da får de jo advarsel osv!

5027542[/snapback]

Jo, det er faktisk mange som skriver "ja", "nei", "ok", "takk" eller bare poster en smiley. Slike poster ødelegger forumet, men heldigvis har det blitt inført regler mot for korte poster. Hurra for det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tru meg det er nok av innlegg med berre LOL eller ein smiliy og tilsvarande innhold.

 

Ja er ikkje alltid eit godt nok svar, då det er diverre ein del som svarer utan å ha peiling om problemstillinga.

Med å ha ei forklaring bak ja-svaret vil ein kunne luke ut folkene som ikkje har peiling mot dei som faktisk har peiling.

 

Eit eksemplet er f.eks :

Er denne skjermen bra?

Så kjem det "ja" tilbake.

Kvifor den som svarte meinte at den var bra seier svaret ingenting, og

det blir veldig vanskeleg å sjekke realibiteten på svaret.

Det kan vere alt frå ein LCD-guru til fyren som har sett skjermen 1 min hjå ein forhandler.

Så dei to ja-svara kan det vere enorm stor forskjell på.

Med eit utfyllande vil det vere lettare å skille desse to ja-svara.

 

Derfor meiner eg at 14-ordsregelen er eit hjelpande tiltak for å heve kvaliteten på innholdet i dette forumet.

Lenke til kommentar

Det ødelegger ikke forumet @kd.

 

Jeg for min del gidder ikke begrunne svaret jeg gir for n-te gang. Får masse pm om jeg kan svare i skjermkategorien.

 

Typisk spørsmål:

 

Burde jeg kjøpe NEC eller Eizo. Jeg spiller mye, bla bla.

 

På slike gir jeg et kort konkret svar. Og drar ikke ut i lange avhandlinger.

 

 

Korte presise svar er det jeg ofte selv ønsker. Har lagt merke til at det er en del irritasjon vedrørende denne regelen ute å går i forumet allerede.

 

 

Og dere som er opptatt av at dere har flest mulig innlegg (gjør forumet større og dermed vil det øke inntjening til eiere) bør straks avslutte en tåpelig ide å sette begrensninger på denne måten.

 

Ideen og intensjonen er sikkert god den, synd den er så lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Det ødelegger ikke forumet @kd.

 

Jeg for min del gidder ikke begrunne svaret jeg gir for n-te gang. Får masse pm om jeg kan svare i skjermkategorien.

 

Typisk spørsmål:

 

Burde jeg kjøpe NEC eller Eizo. Jeg spiller mye, bla bla.

 

På slike gir jeg et kort konkret svar. Og drar ikke ut i lange avhandlinger.

 

 

Korte presise svar er det jeg ofte selv ønsker. Har lagt merke til at det er en del irritasjon vedrørende denne regelen ute å går i forumet allerede.

 

No har jo du ein del velbegrunna poster også på dette området, ein link kan også gjere at 14 tegnsregelen kan bli oppfylt.

 

 

Men by the way dette er 14 tegn: 1234567890!"#¤

Lenke til kommentar

jankee-

 

Jeg er riktig nok nerd, men ikke faen om jeg har spart opp linker til egne linker på dette området. Spørsmålet er hvor grensen går for at jeg skal gidde svare på det samme spørsmålet sånn ca 1 million ganger.

Korte svar holder for meg. Og det som er morsomt er at de som spør meg er ofte så lite intressert i hvorfor ting er som det er. Dette burde du vite som journalist på hw.

 

De tester/artikler jeg skriver er det stor sett konklusjonen som leses. Er slik selv også jeg at jeg leser konklusjoner :D

 

Så brukerne her inne ønsker hovedsaklig ikke lange innlegg, der jeg drar ut i det vide og det brede. Men en som spør om han skal ha NEC 1970 GX eller Samsunt 193p, er ikke ute i begrunnelsen. Han er bare ute etter hva jeg hadde valgt.

 

I slike tilfeller holder det å svare GX eller 193p (2 eller 4 tegn)

 

Jeg har nemmelig liten eller ingen personlig interesse i å måtte svare på alt og alle, og når jeg gjør det så vil jeg holde det kort. Ikke kaste bort for mye tid og krefter.

 

!4 tegns regelen er kun et irritasjonsmoment :D

Lenke til kommentar

Har overhodet ikke merket noe til denne 14tegnsregelen. Men så er ikke jeg den som loller og sms'er mest heller. Hvis denne regelen kan føre til færre meningsløse spam-innlegg som bare består av feks. én smiley eller ett eller annet idiotisk "1337" uttrykk, ja da støtter jeg regelen fullt ut. Utvid den gjerne!

Lenke til kommentar
Så brukerne her inne ønsker hovedsaklig ikke lange innlegg, der jeg drar ut i det vide og det brede. Men en som spør om han skal ha NEC 1970 GX eller Samsunt 193p, er ikke ute i begrunnelsen. Han er bare ute etter hva jeg hadde valgt.

 

I slike tilfeller holder det å svare GX eller 193p (2 eller 4 tegn)

 

Jeg har nemmelig liten eller ingen personlig interesse i å måtte svare på alt og alle, og når jeg gjør det så vil jeg holde det kort. Ikke kaste bort for mye tid og krefter.

 

!4 tegns regelen er kun et irritasjonsmoment :D

5027660[/snapback]

 

Men nå er det også sånn at forumet brukes av andre enn deg og denne skjerm-kjøperen. Andre brukere kan være interessert i å lese en begrunnelse for hvorfor nettopp GX eller 193p blir hjertelig anbefalt av deg.

 

Alternativt kan du skrive "Jeg ville valgt GX.". :)

Lenke til kommentar
Hvorfor?

Jeg er enig med Blib og Ingardj, denne regelen er en flott ting. Det er alltid mulig å begrunne svaret sitt, eller skrive et mer utfyllende svar. Dermed blir forumet lettere å lese

 

Helt enig, det blir mye lettere å lese.

 

Men nå er det også sånn at forumet brukes av andre enn deg og denne skjerm-kjøperen. Andre brukere kan være interessert i å lese en begrunnelse for hvorfor nettopp GX eller 193p blir hjertelig anbefalt av deg.

 

Alternativt kan du skrive "Jeg ville valgt GX.". :)

 

Hvorfor...? :hmm:

 

Man vil jo slippe slike poster også.

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Syns det bare er moderatorer og deg som syns dette er en topp ide jeg Vice :)

 

Ellers er jeg ikke videre overrasket over kunnskapsnivået. Det er ikke slik at når man fjerner denne regelen så kommer folk til å poste kun smileys og tretegnssvar.

 

Forumet fungerte meget godt før denne regelen kom, og nå som den er her fører den kun til frustasjon og irritasjon.

Lenke til kommentar

Det er i enkelte tilfeller mulig å poste innlegg som er gode på under 14 innlegg, men det skader aldri å utdype svaret en smule. Dermed kan andre forumbrukere vite hvorfor du anbefaler akkurat denne skjermen. Dermed kan de useriøse innleggene skilles ut fra de seriøse.

 

Det hadde vært flott å slippe å innføre en slik regel som 14-tegns-regelen, men det har seg slik at det er mange brukere som misbruker muligheten for å poste korte innlegg, ofte kun for å få +1 postcount.

Lenke til kommentar
Den var skrevet nettopp som en demonstrasjon.

5027952[/snapback]

Hadde noen postet et sånt innlegg i en vanlig tråd, 14-tegns-regelen eller ei, så er min mening at det går under spam. Du sier bare at du er enig. Men hvorfor er du det? Har du akkurat samme mening som han du quoter, så kan du enkelt skrive "jeg er enig med deg", det er 14 tegn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...