Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da vitterlig ikke sånn at hvis man får et dumt spørsmål, så svarer man dumt. Det burde iallefall ikke være det. Et "ja" eller et "nei" kan i mange tilfeller være det brukeren er ute etter, men det skader ingen å quote spørsmålet eller skrive "ja, det synes jeg". Er du for lat til å gjøre det, så ikke svar.

Lenke til kommentar
Dessuten @kd: Det er da ingen som skriver KUN LOL på dette forumet vel?? Da får de jo advarsel osv!

5027542[/snapback]

Jo, det er faktisk mange som skriver "ja", "nei", "ok", "takk" eller bare poster en smiley. Slike poster ødelegger forumet, men heldigvis har det blitt inført regler mot for korte poster. Hurra for det!

5027598[/snapback]

 

Kan du si meg hvorfor ett svar som: Ja, Takk, Den andre, en link, osv. er svar som ødlegger forumet? Blir dumt å skrive: Ja det er det jeg mener, nei er min mening, Okay sier jeg!, Jeg takker for linken, Nei jeg mener den andre osv.

 

Blir bare masse dårlig lesestoff spør du meg... jeg er langt fra enig at et kort ordentlig svar er bedere en man skal skrive begrunnelese for alt man slriver...

Lenke til kommentar

Det beste er selvfølgelig at man utdyper svaret sitt, men for å unngå å bryte regelen kan man enkelt bare skrive setningen litt lenger enn bare "ja". Grunnen til at korte, ubegrunnede svar (ja, også av typen "jeg synes det, ja") ødelegger forumet er at forumet også fungerer som et oppslagsverk. Hvis andre brukere ved en senere anledning forsøker å få info ved å søke på forumet, så ender han/hun opp med å få masse svada-svar som er av null interesse.

Lenke til kommentar
Herregud... har du virkelig lest gjennom 50 sider med mine innlegg for å finne noen innlegg under 14 tegn? Da står du virkelig på for å "felle" mine påstander.

5054732[/snapback]

Hahaha... :!: Nei, jeg trykket på finn innlegg av dette medlemmet, og klikket på side 50 (for å være sikker på at jeg så innleggene før regelen kom), og vips var det 3 eksempler på første siden jeg så. 3 eksempler på hvorfor en slik regel er dum.

Nå har jeg forklart hvorfor det ikke hadde vært noe problem for meg om regelel var innført på det tidspunktet.

 

Tilfeldig at du trykket på akkurat den siden hvor jeg "brøt" denne regelen. For ordens skyld sjekket jeg 13 av mine siste sider, og ikke ett eneste innlegg her var under 14 tegn (sjekk gjerne selv). Ei har jeg siden regelen kom fått beskjed om å skrive flere tegn.

 

Som sagt... ser ikke at denne regelen er et stort problem for mange, selv om jeg kan forstå at de som har til vane å skrive meget korte svar kan irritere seg over dette.

Lenke til kommentar
Om jeg har en skjerm og jeg synest denne er bra og så spør noen om denne er bra, da må jeg vel kunne ha mulighet for å svare JA uten å sette meg inn i hva som gjør skjermen bra, hovedsaken er vel at jeg har sagt at jeg er fornøyd med denne  ;)

Personlig mener jeg du burde utdype et svar. Om jeg spør om skjermen er bra, og du svarer ja, sier det absolutt ingen verdens ting da jeg ikke vet hva du vektlegger i din vurdering av en skjerm. En begrunnelse er i et slikt tilfelle en nødvendighet. Et "ja" eller "nei" svar, er i dette tilfellet fullstendig verdiløst.

Lenke til kommentar
Med kun 14 tegn trenger du ikke "sette deg inn i" hva som er bra med skjermen. En utfyllende setning er mer enn nok. "Ja, jeg synes den er bra", er innenfor grensen, selv om heller ikke dette svaret er særlig konstruktivt.

 

Vel det sier akkurat like lite/mye som et enkelt ja.

Er det feks en som spør " funker disse brikkene på dette kortet" hvorfor skall en da ikke ha mulighet for enkelt og greit svare ja eller nei på noe slikt :hmm:

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal man da måtte skrive en begrunnelse, når det holder i lange baner med et ja eller nei??

Forumet har forlengst fåt alt for mange regler/forbud, snart må man vel annsette en advokat for å sjekke om det man skrev er lovlig eller ei før en poster.

ærlig talt dette var vel i utgangspunktet ment som et forum for alle, der en skulle kunne ha det trivelig med en del seriøs prat og litt useriøst, men etterhvert som reklamepenger og nye eiere har entret arenaen har dette blitt visket elegant ut til fordel for paragrafer og disiplin.

Synd men jeg vet at jeg ikke er alene om å synest at dette er gått for langt, noe bla "flukten" av gode moderatorer viser .

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg virkelig å bli lei av å måtte svare på det samme gang på gang. Det stemmer at det i enkelte tilfeller kan være nok med et "ja", "nei" eller et annet kort svar, men dette er svært få tilfeller. Uansett, i disse tilfellene er 14-tegns-regelen beklagelig.

 

I majoriteten av postene vil 14-tegns-regelen være en god ting, ettersom den etter en innkjøringsperiode (hvor de fleste blir vant til regelen) vil begrense korte, idiotiske svar som kan kategoriseres som ren spam.

 

Det finnes ingen regler som ikke har både fordeler og ulemper, 14-tegns-regelen er intet unntak. Det er bare snakk om å prioritere. I denne saken har forumstyret prioritert bekjempelse av spam på forumet fremfor å la folk svare kort og lite beskrivende. Jeg mener at det er riktig vurdering av forumstyret.

Lenke til kommentar

Snekker`n: Okey, så har du ingenting imot at det blir en kategori hvor alle tråder postes (ev. at feilposting er heeeeeelt ok) og emnefeltet kan man drite i. Bumping er fine greier, spam er flott og avatar som blinker i takt med signaturen er dritkult :yes:

 

Ærlig talt, litt struktur og krav må man ha. Det er ikke bare å valse frem. Er man faktisk interessert i å hjelpe andre så kan man søren meg klare å poste noe mer vettugt enn en smiley eller ja/nei.

Lenke til kommentar
Snekker`n: Okey, så har du ingenting imot at det blir en kategori hvor alle tråder postes (ev. at feilposting er heeeeeelt ok) og emnefeltet kan man drite i. Bumping er fine greier, spam er flott og avatar som blinker i takt med signaturen er dritkult :yes:

 

Ærlig talt, litt struktur og krav må man ha. Det er ikke bare å valse frem. Er man faktisk interessert i å hjelpe andre så kan man søren meg klare å poste noe mer vettugt enn en smiley eller ja/nei.

5062637[/snapback]

 

Nå er det en viss forskjell på å snyte seg og å fjerne hele nesen da :roll:

Lenke til kommentar

Leste kjapt gjennom tråden nå, og herregud; vitsen, da? Skal dere ha denne, etter min mening, idiotiske regelen, så innfør sanksjoner mot de som bryter den, i det minste. Det ser ikke spesielt mye smartere ut med tråder fylt med "Jepp. 14 tegnsregel.". Jeg kan heller ikke forstå at det med akkurat 14 tegn skal føre til noe. Hva så om noen skriver "Ja, det tror jeg, da." istedenfor "Ja.". Vil dere tvinge frem innlegg med gode begrunnelser, så innfør en femtiordsregel eller noe slikt.

 

Hva med å avskaffe den i off-topic-forumet, hvor den veldig ofte er jævlig irriterende? Der har vi en del bildetråder, undersøkelsestråder hvor en for eksempel spør om høyde, påmeldinger til diverse utholdenhetstester, og så videre.

 

Lage en poll? Blir for dumt av Ernie å konkludere med at snaut 20 brukere av forumet er mot regelen, fordi det er 20 stykker som har uttykt det i denne tråden. Hvor mange har i denne tråden uttrykt at de er for regelen? Ikke særlig mange flere.

 

Mulig jeg gjentar dritt andre har sagt, men det får så være.

 

Daniel :)

Endret av sosohal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...