Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen


Anbefalte innlegg

som sagt, kommer ikke ut for problematikken selv med å måtte skrive noe ekstra for å omgå 14tegnregelen, men det er irriterende nok å måtte se alle som poster dritt ekstra for å gjøre det. Da mener jeg det likesågodt er bedre å bare fjerne den helt. Hvis alle skulle rapportere dem, skaper ikke det utrolig mye mer jobb for moderatorene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om alle rapporterer dem vil nok de som har funnet ut at dette er en god løsning finne ut at det ikke er det allikevel ;)

 

Mulig resultat er sletting av innlegg, "muntlig"/PM advarsel, advarsel/warn og event. om ikke noe annet hjelper suspensjon fra forumet.

 

Vi setter stor pris på om dere rapporterer inn alle regelbrudd dere skulle komme over :)

(meld gjerne ifra om dobbelposter og innlegg der inneholdet er slettet slik at vi får fjernet disse)

 

Edit:

Merket meg en som brukte spørsmål på bilmerke/type tidligere i tråden.

Mot og da bare skriver merke/type kan du legge til "Det er (vel)", "Er det ikke" og du er fort oppe i 14 tegn ;)

Endret av am3k
Lenke til kommentar
oivind_dahle: Ærlig talt, nå drar du ting svært langt her.

 

- Ikke medfører bedre kvalitet på forumet
Jo, folk er nå nødt til å i det minste skrive 14 tegn for å poste, og ikke minst får man virkelig luket ut useriøse svar når man oppretter tråder. Klarer man ikke å begrunne et svar så er man overhode ikke seriøs.

Men folk begrunner ikkje innlegga meir, dei berre fører til eit par unødvendige teikn for å omgå regelen

- Ikke medfører mindre spam
Har du noe som backer opp den der?

Synest den medfører meir Spam eg. Ein som skriver "Enig" eller "Ja" tar ikkje store plassen. Dersom alle skal føye til (14 tegn) eller anna unødvendig tekst så blir det faktisk meir spam. Eit innlegg er ikkje spam sjølv om det er under 14 teikn.

- Er til irritasjon for en rekke brukere
Fordi man ikke har kapasitet til å taste inn 14 tegn? Ærlig talt, verdien i brukere som ikke klarer å svare med minst 14 tegn er på atomstørrelse.

Alle kan skrive 14 teikn, men når det ikkje er behov for det, kvifor tvinge oss til å skrive 14 teikn?

- Kan umulig håndheves
Joda, hvis folk raporterer inn innleggene så.

Så moderatorane skal bruke tida si på å håndheve denne loven? Trenger eit par til då ja. Uansett, kva er rett og kva er feil? Er det feil å skrive "(14 tegn)" i staden for eit par punktum eller unødvendige ord?

- Gjør at folk blir mindre sikre i sine kjøp, da man ikke lenger får så mye aksept som man kanskje kunne tenke seg
Når baserte man kjøp på dårlig begrunnede innlegg?

Eg vil heller ha bekreftelse frå 5-6 stykk som skriver "ja" eller "enig" enn 2 svar som er "begrunna" med 14 teikn. Dersom du kallar eit innlegg på 14 teikn eit "velbegrunna" svar så begynner eg å lure på kva du tenker på

- Er bare et bevis på at det sitter en del umodne personer som dikterer regeler og normer som vanskelig lar seg gjennomføre i praksis.
Eller et bevis på at folk ikke klarer å skrive velbegrunnede svar.

Korleis kan du seie om eit svar er velbegrunna eller ei? Er ikkje alle emner som har spørsmål som krever lange svar.

En ting forumstyret bør tenke på er:

De unødvendige lover svekker de nødvendige.

De nødvendige i dette tilfellet er nå de som skriver mer enn 14 tegn når de poster uannsett, så hvor du får det der fra er for meg en gåte.

Eg vil heller ha 5-6 stykk som bekrefter eit utsagn i ein tråd enn eit dårleg emnefelt. Dersom alle innlegg som har 14 teikn der eit par ikkje har noko med saken å gjere skal rapporterast og modererast så må nok hw oppbemanne ein smule.

5038621[/snapback]

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Det hele koker vel ned til at dersom du ikke har lyst, gidder, orker, ønsker blablabla... å få ned stusselige 14 tegn, så er det sikkert bedre at du dropper hele innlegget. Tenk over om posten din virkelig er nødvendig. Husk at forumet ikke er ment å være en chattekanal. Til det finnes vel egen tjenester såvidt jeg vet.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
oivind_dahle: Ærlig talt, nå drar du ting svært langt her.

 

- Ikke medfører bedre kvalitet på forumet
Jo, folk er nå nødt til å i det minste skrive 14 tegn for å poste, og ikke minst får man virkelig luket ut useriøse svar når man oppretter tråder. Klarer man ikke å begrunne et svar så er man overhode ikke seriøs.

Men folk begrunner ikkje innlegga meir, dei berre fører til eit par unødvendige teikn for å omgå regelen

Du sier at folk ikke begrunner innleggene sine mer, skal man liksom fjerne denne regelen siden folk ikke gidder å føye seg da?

- Ikke medfører mindre spam
Har du noe som backer opp den der?

Synest den medfører meir Spam eg. Ein som skriver "Enig" eller "Ja" tar ikkje store plassen. Dersom alle skal føye til (14 tegn) eller anna unødvendig tekst så blir det faktisk meir spam. Eit innlegg er ikkje spam sjølv om det er under 14 teikn.

I de fleste tilfellene hvor det brukes kun ett ord i et innlegg, er det sjeldent noensomhelst informasjonsverdi i selve innlegget.

- Er til irritasjon for en rekke brukere
Fordi man ikke har kapasitet til å taste inn 14 tegn? Ærlig talt, verdien i brukere som ikke klarer å svare med minst 14 tegn er på atomstørrelse.

Alle kan skrive 14 teikn, men når det ikkje er behov for det, kvifor tvinge oss til å skrive 14 teikn?

Jeg synes dette nesten kan sammenlignes med 3-ords-relegen i emnetittelen, har vært påstått av flere at de kan lage en god nok emnetittel på 3 ord. Hva er godt nok? Kan man ikke like gjerne utbedre svaret sitt ved å føre på litt? Jeg skjønner at det kanskje i noen tilfeller ikke er noe poeng, men jeg kan ikke se for meg at innlegget isåfall heller vil ha noe for seg.

- Kan umulig håndheves
Joda, hvis folk raporterer inn innleggene så.

Så moderatorane skal bruke tida si på å håndheve denne loven? Trenger eit par til då ja. Uansett, kva er rett og kva er feil? Er det feil å skrive "(14 tegn)" i staden for eit par punktum eller unødvendige ord?

Trenger den egentlig å håndheves idetheletatt? Brukerene har valget mellom å gi innleggene sine mer verdi, eller bruke tiden på å rable ned noe uten mening. Å håndheve regelen ville vært veldig vanskelig :)

- Gjør at folk blir mindre sikre i sine kjøp, da man ikke lenger får så mye aksept som man kanskje kunne tenke seg
Når baserte man kjøp på dårlig begrunnede innlegg?

Eg vil heller ha bekreftelse frå 5-6 stykk som skriver "ja" eller "enig" enn 2 svar som er "begrunna" med 14 teikn. Dersom du kallar eit innlegg på 14 teikn eit "velbegrunna" svar så begynner eg å lure på kva du tenker på

Hvorfor skal folk absolutt poste idetheletatt hvis de ikke har tid til å begrunne svaret sitt litt?! Det er ikke noen som sier at man trenger akkurat 14 tegn for å gi en god nok begrunnelse på svaret sitt, men jeg tror ikke folk tenker så veldig mye over at dersom de legger til en begrunnelse på svaret sitt, så gir det veldig mye mer verdi enn om de svarer "ja/nei". Men kanskje folk tenker tanken når de får beskjed om at de må føre på mer for å få postet innlegget?

- Er bare et bevis på at det sitter en del umodne personer som dikterer regeler og normer som vanskelig lar seg gjennomføre i praksis.
Eller et bevis på at folk ikke klarer å skrive velbegrunnede svar.

Korleis kan du seie om eit svar er velbegrunna eller ei? Er ikkje alle emner som har spørsmål som krever lange svar.

Her referer jeg til det samme jeg sa ang. 3-ords-regelen.

En ting forumstyret bør tenke på er:

De unødvendige lover svekker de nødvendige.

De nødvendige i dette tilfellet er nå de som skriver mer enn 14 tegn når de poster uannsett, så hvor du får det der fra er for meg en gåte.

Eg vil heller ha 5-6 stykk som bekrefter eit utsagn i ein tråd enn eit dårleg emnefelt. Dersom alle innlegg som har 14 teikn der eit par ikkje har noko med saken å gjere skal rapporterast og modererast så må nok hw oppbemanne ein smule.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente ang. sammenligningen til dårlig emnefelt :) Jeg klarer ikke helt å se for meg at man skal kunne håndheve denne regelen, men dersom folk synes det er for mye bry å føre på 14 tegn i hvert innlegg, så kan de heller la være å svare, og heller vente med å poste til de finner et innlegg der de faktisk har noe å tilføre.

 

Vice: Du har helt rett :)

5038621[/snapback]

5042803[/snapback]

Lenke til kommentar
Faen ass.... For det første, er det UFATTELIG treigt å måtte skrive 14 bokstaver, når alt du trenger er 4 eller 5! Jeg har idag brukt forumet i 5 minutter, men har greid å bli irritert MANGE ganger!

 

Det sier kanskje litt mer om deg enn reglene på forumet? Jeg har ikke så lenge jeg kan huske hatt behov for å skrive innlegg kortere enn 14 tegn. Tror faktisk aldri jeg har gjort det. Skjønner ikke at noen kan ha behov for det opptil flere ganger om dagen (sier ikke dette som moderator, men som bruker).

 

Skal jeg si noe som moderator, så kan det enkelt å greit være at vi har fått mye positive tilbakemeldinger fra brukere som har irritert seg grønn over alle yngre brukere på forumet som er store tilhengere av poster kun med en smiley, eller "setninger" på ett ord som ikke begrunner svaret. Nå har vi fått en stor økning i begrunnede svar. "Ja" er sjelden godt nok, og er det det, så kan man fylle ut med en ekstra setning som tar 5-10 sekunder å skrive.

Lenke til kommentar
tenke på i Humor kategorien då.

før skrive folk slik:

LOL :)

 

no må folket skrive:

Ja, den var morsom.

 

Det blir jo helt teit.

 

Vegard :)

5047030[/snapback]

 

Synes LOL er teit jeg. "Ja den var morsom :w00t: " er faktisk mye bedre enn LOL. De som vil kan også skrive hva de syntes var morsomt.

 

Men seriøst... hvorfor gi tilbakemelding med "Lol" om man ikke har noe annet å skrive? Da bruker man unødvendig mye tid på det også.

Lenke til kommentar
Er det ikke koselig å få tilbakemelding på en av morsomhetene sine da?

 

Hvis jeg synes en vits er så morsom at jeg ler ut høyt, burde da jeg få lov til å gi den tilbakemeldingen til brukeren om at jeg gjorde det?

5047108[/snapback]

 

Er da ingen som nekter deg og gjøre det?

Men kan du ikke da skrive noe ala "Lo som jeg nesten tissa på meg" mot "lol"?

Lenke til kommentar
tenke på i Humor kategorien då.

før skrive folk slik:

LOL :)

 

no må folket skrive:

Ja, den var morsom.

 

Det blir jo helt teit.

 

Vegard :)

5047030[/snapback]

Eller man siterer innlegget man svarer på.

 

Sier det nok en gang. Jeg er overrasket over hvor vanskelig enkelte brukere vil ha det til. SITER innlegget man svarer på og du har løst problemet. Hvor vanskelig er det å skjønne det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...