Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen


Anbefalte innlegg

Til neste år må vel alle innlegg godkjennes av moderator før de blir lagt ut.

 

Det kan faktisk bli tilfellet om den nye Vær Varsom-plakaten blir vedtatt.

5049617[/snapback]

 

atter en gang så har HW.no gjort det

5049965[/snapback]

 

Gjort hva? Stilt seg åpne til å ta følgene av en eventuell ny Vær Varsom-plakat og slik innføre strengere rutiner ethvert forum med redaktøransvar og respekt for seg selv burde?

 

Når det gjelder modereringen generelt synes jeg denne er akkurat slik den skal være. Men nå bikker jeg snart 22 og tilhører kanskje den eldre og mer konservative andelen av forumbrukerne. Selv om jeg bare har vært her et drøyt år har jeg funnet meg godt til rette med reglene, retningslinjene og håndhevingen av disse. Følgelig kan jeg heller ikke uttale meg hvorvidt alt faktisk var så mye bedre under krigen som mange tydeligvis mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jaja, da må dere ansette folk for å godkjenne poster da! samt de må ha penger for jobben og, oi, da blir det et betalingsforum og!

atter en gang så har HW.no gjort det

Er da vel ikke hw.no sin skyld om Vær Varsom plakaten blir endret? Hw.no har da ingenting med den å gjøre. Den er det våre kjære politikere som styrer.

 

Så hva mente du med at "atter en gang så har hw.no gjort det"?

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Mener dere særiøst at alle innlegg må godkjennes kanskje til nesten år? :confused:

5050190[/snapback]

Hvis politikerne får det som de vil det, så ja. Forslaget til lovendring har imidlertid fått sterk kritikk, men det har ikke alltid hjulpet før. Men nå er det ikke Vær Varsom plakaten vi diskuterer her. Jeg burde ikke dratt frem den til å begynne med.

Lenke til kommentar
Er da vel ikke hw.no sin skyld om Vær Varsom plakaten blir endret? Hw.no har da ingenting med den å gjøre. Den er det våre kjære politikere som styrer.

5050181[/snapback]

Politikerene styrer da vitterlig ikke "Vær Varsom"-plakaten. Det er PFU som står for den ;)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Er da vel ikke hw.no sin skyld om Vær Varsom plakaten blir endret? Hw.no har da ingenting med den å gjøre. Den er det våre kjære politikere som styrer.

5050181[/snapback]

Politikerene styrer da vitterlig ikke "Vær Varsom"-plakaten. Det er PFU som står for den ;)

5050218[/snapback]

OT

Enig med Ernie. Afseth du er på gyngende grunn nå. Du kan ikke blande sammen den lovgivende makt og PFU, det er to helt forskjellige ting.

/OT

 

Forum trenger noen retningslinjer. Men det å tro at minimum 14 ord i hvert innlegg vil stoppe spam, tror jeg er mot sin virkning. Jeg er også enig i at et samfunn trenger lover og regler, men når disse reglene blir for rare og kunstige så vil det komme protester.

 

For mye regler vil også føre til at forumet ikke blir så bra som før, folk gidder ikke å poste i et forum som er overregulert. Det er vel snart nok regler på dette forumet nå.

 

Edit: Så Afseth svarte før jeg postet denne posten.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Politikerene styrer da vitterlig ikke "Vær Varsom"-plakaten. Det er PFU som står for den ;)

5050218[/snapback]

 

Jo, sant det :) Men hw.no har allikevel ikke noe med PFU å gjøre annet enn at de må følge det som pålegges av de.

5050331[/snapback]

HW er overhode ikke pålagt å følge den plakaten. De følger den fordi den inneholder etiske retningslinjer for hvordan pressen bør oppføre seg, og disse retningslinjene ser man seg enig i. Om plakaten blir endret til også å si at man bør kontrollere innleggene på et forum før de blir postet. Ja, så vil aldri HW være pålagt å følge den. Straks regjering/storting kommer opp med en lov er saken derimot anderledes.

 

Men det var et stykke OT.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Ja det har skjedd mye rart her de siste månedene ja men dette tar jo kaka....Hvem er det som finner på alt slikt viss vass? Sitter det et eller annet fjortisråd og driver dette forumet eller er det voksne mennesker? Jeg gir meg ende over for maktsyke mindreårige....

5050477[/snapback]

Beklager å si det men vi har ingen maktsyke fortisser her, alle moderatorer som tas inn nå er minst 18 år. Og alle vi som er i forumets styre har drevet på med dette i noen år, selv har jeg drevet på med dette i snart 4 år, så litt erfaring har vi.

 

Forøvrig er det bestemt at vi skal ha en grense, men det kan være at vi kommer til å senke grensen for antallet tegn, men det er ikke avklart enda.

 

Men hvorfor mener akkurat du at det er vissvas? det er jo litt greit å vite.. :)

Lenke til kommentar
Men hvorfor mener akkurat du at det er vissvas? det er jo litt greit å vite.. :)

5050499[/snapback]

 

Jeg kan slenge inn min grunn til at tegn-regelen er vissvass:

 

Det er ganske naivt å tro at når en bruker får en feilmelding om antall tegn når "Ja" postes, så tenker vedkommende automatisk "Oj, dette innlegget var ikke så bra skrevet. Jeg får vel skrive et litt bedre innlegg, med gode begrunnelser".

 

I de aller fleste tilfeller vil brukeren heller tenke "Faens drit. får vel slenge på et par ........ eller [annen lur måte å unngå dette] slik at det blir nok tegn."

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Eksempler tatt fra innlegg for noen minutter siden det Lurifaksen er inne på.

 

Toyota carina...

 

sdajdhsdafhsldfajshdflks

 

Ja, det stemmer (Jævlige fjorten tegns regel :mad: )

 

Mod'sene skal da telle antall ord i et innlegg og hvis det er 13 ord så får brukeren en advarsel er helt latterlig. Gratulerer. Bra prioritering

Lenke til kommentar

Neste tråd jeg leser inneholder ikke mindre enn to slike innlegg (av 17):

 

*Bestilt 14 tegn*
Pluss porto.. (hælvettes regel)

 

Dette problemet har to løsninger:

1. Ta bort begrensningen

2. Opprette enda en regel, som straffer de som legger til "14-tegn blabla". (slik som de gjorde med "3-ordsregelen")

 

Kjenner jeg hw styret godt nok, velger de den siste løsningen, slik at det blir ekstra mye arbeid.

Lenke til kommentar

Det som burde fikses er feilmeldingen som kommer frem dersom man ikke har 14 tegn. Å bare skrive at "innlegget må inneholde minst 14 tegn" er tydeligvis å overvurdere enkelte brukeres intelligens.(I følge info som har kommet frem her i tråden).

Trolig burde feilmeldingen inneholde en setning som forklarer at det er for å hindre spam og unødvendige innlegg.(Evt. en enda mer detaljert forklaring for de aller aller tregeste.)

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Lurifaksen: I de aller fleste tilfeller vil brukeren heller tenke "Faens drit. får vel slenge på et par ........ eller [annen lur måte å unngå dette] slik at det blir nok tegn."

 

Det er jeg helt enig i, 14 tegns reglen har allerede gitt utslag i en form som man egentlig hadde tenkt å unngå, spam.

 

Vice: Det som burde fikses er feilmeldingen som kommer frem dersom man ikke har 14 tegn. Å bare skrive at "innlegget må inneholde minst 14 tegn" er tydeligvis å overvurdere enkelte brukeres intelligens.(I følge info som har kommet frem her i tråden).

Trolig burde feilmeldingen inneholde en setning som forklarer at det er for å hindre spam og unødvendige innlegg.(Evt. en enda mer detaljert forklaring for de aller aller tregeste.)

 

Du kan skrive 14 tegn, men da vil det bli sett på som spam. Da vil du jo igjen få advarsel :p Men enda et fint eksempel på hvor uheldig en slik regel er,

Lenke til kommentar

Hadde forumbrukerne brukt like lang tid på å skrive noe fornuftig i resten av trådene som de gjør på å klage på småtteri så hadde dette forumet virkelig tatt av.

 

Herregud, jeg kan ikke skrive :dremel: i en post lenger!11

 

Slutt og syt, Ueland og driftgutta gjør en strålende jobb.

 

PS: Kan dere ikke få replyknappen til å se ut som et rosa helikopter? :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...