Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

helt enig.

 

Fast reply knappen medfører at brukere ikke tenker seg om. Det blir for lett å svare. Dette medfører spam.

 

For øvrig er jeg av den oppfattning at alle ikke faglige utdypende svar er spam. Hell, dette svaret her er jo spam.

 

Kanskje vi bør fjerne de fleste moderatorene også? Det er jo bare fåtallet av de som er faglige dyktige. De fleste av de spammer jo bare forumet.

Lenke til kommentar
Hvis man skal opprettholde 14-tegns-regelen, er det i mine øyne like greit å fjerne fastREPLY knappen...

5047192[/snapback]

? Du kan jo skrive så langt og så informativt du bare vil i fastreply-feltet. Å fjerne den er helt hjernedødt, da det medfører unødvendig mye klikking..

 

At vi har denne 14-ords regelen trenger ikke å gå utover andre ting.

Lenke til kommentar
tenke på i Humor kategorien då.

før skrive folk slik:

LOL :)

 

no må folket skrive:

Ja, den var morsom.

 

Det blir jo helt teit.

 

Vegard :)

5047030[/snapback]

Eller man siterer innlegget man svarer på.

 

Sier det nok en gang. Jeg er overrasket over hvor vanskelig enkelte brukere vil ha det til. SITER innlegget man svarer på og du har løst problemet. Hvor vanskelig er det å skjønne det?

5047186[/snapback]

 

Trode unødvendig quoteing var som spam å regne jeg. Kanon ide. Her etter oppfordrer jeg alle til å quote innlegget de svarer på

Lenke til kommentar
Hvis man skal opprettholde 14-tegns-regelen, er det i mine øyne like greit å fjerne fastREPLY knappen...

5047192[/snapback]

? Du kan jo skrive så langt og så informativt du bare vil i fastreply-feltet. Å fjerne den er helt hjernedødt, da det medfører unødvendig mye klikking..

 

At vi har denne 14-ords regelen trenger ikke å gå utover andre ting.

5048061[/snapback]

 

 

Nei herlig. Den holder jo roden i forumet. Det er jo selvfølgelig mye bedre å quote slik at forumet blir oversiktlig

Lenke til kommentar

Kutt ut spamming og unødvendig quote bare fordi du syntes forslaget var dumt og vil protestere, Øivind. Neste gang blir det advarsel.

 

Det går fint an å skrive 14 tegn uten å quote. Som sagt har jeg aldri hatt behov for å skrive under 14 tegn selv og lurer på hvorfor andre ser på det som et problem. Skal man skrive "Ja" eller "nei" kan man også si hvor sikker man er på at svaret er riktig. "Ja, det er jeg helt sikker på", eller "ja, jeg tror det". Skal man svare på hvilken film en spesiell skuespiller er med i, kan man svare "Han er med i Face/off" for eksempel. Er det virkelig så vanskelig? å skrive noen få tegn ekstra?

Lenke til kommentar
Trode unødvendig quoteing var som spam å regne jeg. Kanon ide. Her etter oppfordrer jeg alle til å quote innlegget de svarer på

5048118[/snapback]

Det er da overhode ikke unødvendig sitering når man siterer det man svarer på. Det som derimot ER unødvendig sitering er å ta med ting som ikke har noe med det man svarer på. Dette er typisk sitat inni sitatet. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Ja det er så vanskelig.

 

Smileys ble lagd med det formålet at vi skal kunne uttrykke oss med kun ett!! tegn.

 

Dessuten overraskende nok er det å spare tid viktig for alle. Og selv om brukere bor her inne gjelder det å spare tid på å svare.

 

Så enkelt er det.

5048212[/snapback]

 

Smileys er laget for det formål å uttrykke en følelse eller sinnstilstand i forhold til det man har skrevet. Hvis man spøker, kan man legge til en lattersmiley etterpå, slik at alle forstår det er en spøk. Sier man noe som kan misoppfattes om man ikke smiler samtidig, så er det vanskelig å få frem dette i skrift uten å legge til et smilefjes. Kun en smiley kan si veldig lite, og det er ytterst ytterst sjelden at det blir et meningsfullt innlegg om man ikke skriver noe i tillegg.

Lenke til kommentar
Ja det er så vanskelig.

 

Smileys ble lagd med det formålet at vi skal kunne uttrykke oss med kun ett!! tegn.

 

Dessuten overraskende nok er det å spare tid viktig for alle. Og selv om brukere bor her inne gjelder det å spare tid på å svare.

 

Så enkelt er det.

5048212[/snapback]

 

Hmm... Så med andre ord ville det da være en god idè og fjerne smilys fra forumet og dermed eliminere problemet som du og flere har? :ermm:

 

Jeg har problemer med og se det store problemet her. Det er ikke akkurat slik at det blir avkrevd en avhandling av deg, kun 14 små tegn...

 

Edit:

For de som glemmer dem så lett:

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Utrolig at dette forumet skal ha så sinnsykt mange regler og nettetikketter. Dessverre er forumet styrt av unger, og det viser seg også i forumet.

 

Når jeg til dags dato ikke har sett en eneste endreing på bakgrunn av at brukerne ønsker dette, er det lite håp for at det har skal skje noe også.

 

Det er vel ingen hemmlighet at de mest populære moderatorene blandt brukerne har trukket seg tilbake. Det være Invictius, Tom waits for Alice, Desertglow og andre (deriblandt meg selv).

 

Som moderator kunne ikke en gang jeg alle reglene, og måtte flere ganger be ulike moderatorer roe seg litt ned. Dessverre er forumet tilbake i den perioden der moderatorene håndhever med makt, og skjuler seg bak regler. Afseth satte nettop et eksempel ved å true med advarsel. Jeg er forsåvidt også mot advarsel systemet også.

 

Jeg er ikke videre imponert over standarden på intraforumet heller, kanskje derfor jeg ikke var særlig aktiv der.

 

Forumet er for meg blitt et minne om gamle nazityskland.

Et sted hvor det innføres nye regler uten at det er demokrati rundt det.

Hvor reglene håndheves med jernhånd

Hvor hele systemet baseres på at brukere skal passe på hverandre og tyste på hverandre.

 

 

Synd at man ikke ser at dette er et forum og ikke et oppslagsverk som enkelte moderatorer tror det er. Jeg takker med dette for min deltagelse på hw, og kommer til å be en moderator som jeg har godt forhold til om å sperre min bruker, slik man gjorde med KnickKnack.

 

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Utrolig at dette forumet skal ha så sinnsykt mange regler og nettetikketter. Dessverre er forumet styrt av unger, og det viser seg også i forumet.

Bare synd at det er så mange fjortisser og unger som er brukere også. Det er nettopp derfor vi må opptre som "unger" og være litt mer strenge enn vi kunne vært på et forum utelukkende bestående av voksne personer. Man kan jo se hvordan f.eks mobilforumet så ut før vi tok en opprydning der. 80% off-topic tråder om hvilken mobil onkelen til moren din har og slike ting. Det er neppe av spesiell interesse for de som ønsker å bruke forumet til noe relativt nyttig.

 

Det er vel ingen hemmlighet at de mest populære moderatorene blandt brukerne har trukket seg tilbake. Det være Invictius, Tom waits for Alice, Desertglow og andre (deriblandt meg selv)..

Bra at du har selvtilliten i orden ihvertfall :) Grunnen til at Tom waits for Alice trakk seg, skal jeg ikke gå nærmere inn på, men det var en god grunn... og det var absolutt ikke at han synes alle andre moderatorer gjorde en dårlig jobb. Andre har også hatt andre grunner, så kanskje greit av deg å drive litt research før du uttaler deg... og får du ikke tak i grunnen, så får du slutte å slenge ut påstander som kan gi inntrykk av noe helt annet enn det som faktisk er tilfellet.

 

Som moderator kunne ikke en gang jeg alle reglene, og måtte flere ganger be ulike moderatorer roe seg litt ned. Dessverre er forumet tilbake i den perioden der moderatorene håndhever med makt, og skjuler seg bak regler. Afseth satte nettop et eksempel ved å true med advarsel. Jeg er forsåvidt også mot advarsel systemet også.

Jeg "truet" med advarsel for å hindre at du fortsatte å spamme tråden slik du var i god gang med. Angående å be andre moderatorer roe seg ned... selv om du slenger ut uriktige påstander om andre moderatorer, og en admin kommer med bevis i form av en logg som motbeviser din påstand, så fortsetter du å hakke på vedkommende og slenge ut løgn om den moderatoren. Det sier vel litt mer om deg enn enkelte andre moderatorer. Nok om det...

 

Forumet er for meg blitt et minne om gamle nazityskland.

Et sted hvor det innføres nye regler uten at det er demokrati rundt det.

Hvor reglene håndheves med jernhånd

Hvor hele systemet baseres på at brukere skal passe på hverandre og tyste på

Det er akkurat dette brukere med mange advarsler sier også. Lurer litt på hvorfor det stort sett er de som mener dette...

Lenke til kommentar

forum.hardware.no anno 2002: diskusjon > moderering

www. diskusjon.no anno 2005: moderering/regler > diskusjon

 

Var mye kjekkere her for et par år siden, når det faktisk var diskusjons og meningsutveksling som var det viktigste i forumet. Nå er det ikke innleggene som er det viktigste lenger, det er at innlegget er i riktig kategori, har riktig tittel, har riktig lengde, har riktig innhold (ikke off-topic), ikke inneholder smily etc som er viktigst.

 

Til neste år må vel alle innlegg godkjennes av moderator før de blir lagt ut.

 

Hva er det helt store problemet med at en person poster en smily? Jeg bryr meg ikke en døyt om innlegget, men registrerer at vedkommende hadde en mening. Dere som maser om at folk poster smilys for å få +1 postcount: Hvem er det nå som er opphengt i postcount? Den som poster smilien, eller dere som bryr dere om at de får en post mer? Hvorfor gjør det noe at de får +1 hvis postcount er uvesentlig?

 

Merker at jeg bruker mindre og mindre tid i forumet etterhvert som tiden går, og nye regler innføres. Synes hardware gjengen kan titte litt på neowin.net og plukke opp litt tips derfra. Det er et forum som er på størrelse med diskkusjon.no (litt større), men blir moderert på en utrolig mye bedre måte, uten at de må innføre enn hel haug av tullete regler.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Til neste år må vel alle innlegg godkjennes av moderator før de blir lagt ut.

 

Det kan faktisk bli tilfellet om den nye Vær Varsom-plakaten blir vedtatt. Da er alle norske diskusjonsforum forpliktet til å godkjenne hvert enkelt innlegg før det blir publisert. Jeg ser det som uutholdelig for et forum, spesielt for et så stort forum som dette som har mange tusen innlegg hver dag. Men det går på norske lover... forumledelsen i seg selv kommer aldri til å innføre en slik regel ut fra egne ønsker (har hørt dette fra folk i ledelsen selv) da det vil medføre alt for mye arbeid samt at ingen gidder å være aktiv på et forum der det kan ta lang tid fra en skriver et innlegg til det faktisk blir publisert.

Lenke til kommentar
Det er jo bare teit, veldig teit...

 

Hvorfor skal alle innlegg godkjennes? For å hindre uønskede innlegg o.l?

5049665[/snapback]

 

Tror folk med alt for lite å gjøre begynte å prate om dette etter at en eller annen redaktør eller et nettsted ble dømt for å publisere ulovlig materiale på et av sine forum, selv om det var en bruker av forumet som publiserte det. Rettens begrunnelse var at nettstedet selv var ansvarlig for alt som var/ble skrevet på deres sider.

 

Jeg også synes det er teit, og regner med store protester fra både her og der om dette blir innført i Vær Varsom plakaten. Seriøst... har man litt vett i hodet så vet man at dette ikke er holdbart.

Lenke til kommentar
Til neste år må vel alle innlegg godkjennes av moderator før de blir lagt ut.

 

Det kan faktisk bli tilfellet om den nye Vær Varsom-plakaten blir vedtatt.

5049617[/snapback]

 

jaja, da må dere ansette folk for å godkjenne poster da! samt de må ha penger for jobben og, oi, da blir det et betalingsforum og!

 

atter en gang så har HW.no gjort det

Lenke til kommentar
Det er vel ingen hemmlighet at de mest populære moderatorene blandt brukerne har trukket seg tilbake. Det være Invictius, Tom waits for Alice, Desertglow og andre (deriblandt meg selv)..

Bra at du har selvtilliten i orden ihvertfall :) Grunnen til at Tom waits for Alice trakk seg, skal jeg ikke gå nærmere inn på, men det var en god grunn... og det var absolutt ikke at han synes alle andre moderatorer gjorde en dårlig jobb. Andre har også hatt andre grunner, så kanskje greit av deg å drive litt research før du uttaler deg... og får du ikke tak i grunnen, så får du slutte å slenge ut påstander som kan gi inntrykk av noe helt annet enn det som faktisk er tilfellet.

For ordens skyld: Undertegnede var klar tilhenger av strengere(!) moderering. Mange av de innstramminger som ble foretatt mens jeg var moderator skjedde med mitt bifall og aktive deltagelse. Det la jeg heller aldri noe skjul på. Hvis jeg allikevel var en populær moderator, så er det kanskje en pekepinn om at folk flest faktisk satte pris på et velfungerende forum.

 

Å tro at et "samfunn" på ca 70 tusen mennesker skal fungere uten lover og regler, og helt uten noen som håndhever disse reglene er meningsløst. Hardware er i så måte ett av de mer veldrevne forum jeg har vært medlem av.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...