Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen


Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Irriterer meg voldsomt over den 14 tegn regelen som er innført. Mange spørsmål kan besvares med ja eller nei. Her kan jeg finne hundre av eksempler.

 

Når jeg skal ha noe informasjon er det ofte greit at jeg får et bekreftende ja, og da er det flott at andre også bare svarer ja (flere som svarer gjør meg trygg).

 

Dessuten er vi jo nerder alle sammen. Vi har mangel på sosiale antenner og vi klarer godt å uttrykke oss med forkortelser og få ord.

 

LOL, ROFL, OMG, 1337 er ikke uttrykk som kommer fra den virkelige verden. Derimot er dette uttrykk som nerds bruker for å kommunisere. Vi trenger ikke 14 tegn for å utrrykke noe. Typisk nerdesamtale:

 

- ASL?

-VA R D?

- R DU MANN?

- LOL, NEI

- OMG!

- 1337

 

Her har de så vidt utvekslet noen få ord, men nerdene skjønner at dette er en erotisk historie allerede.

 

 

Uansett syns jeg forumet minner meg mer og mer om reklameduden i finn.no sine reklamer.

 

Typsike svar for tiden:

 

ja, det har du helt rett i....

nei, det er ikke helt rett...

 

 

Gi oss muligheten til å kommunisere med enstavelse ord nå. Vil gjerne ikke være nøtt til å uttrykke meg mer enn nødvendig. Dessuten er alle mine hoobier bare på tobokstavsord: TV, ØL, PC og QC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterer meg også over denne regelen.

Det ser ikke ut som man får noe straff om man går rundt den. (Da jeg synes dette er unødvendig, men anyway)

 

Latterlig. [B] [/B] [B] [/B] [B] [/B] [B] [/B] [B] [/B] [B] [/B]

Fra meg fårekommer det ganske ofte korte og greie svar. Noen ganger hender det at jeg svarer bare Ja - Nei, eller Latterlig.

 

 

PS: Genial tittel ;)

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Vel tilbakemeldinger er til for å brukes, og derfor melder jeg tilbake at jeg mener denne regelen er bare helt bak mål.

 

Jeg er garantert ikke alene. Selv er jeg lite intressert i å lese lengre avhandlinger på ulike svar. Leser stort sett deler av innleggene om de blir for lange...

Lenke til kommentar
Endelig må folk begrunne meningene sine og det blir mindre fjas.

Hvorfor må folk begrunne meningene sine så mye da?

Om jeg f.eks skriver latterlig i en tråd. Forventer ikke at alle vil vite hvorfor. Men hvis noen spør hvorfor, blir jeg å svare de på en onklig måte.

 

Også dette med å poste et enkelt bilde (eller fil, whatever) i en tråd.

Lenke til kommentar
Vel tilbakemeldinger er til for å brukes, og derfor melder jeg tilbake at jeg mener denne regelen er bare helt bak mål.

5024924[/snapback]

Er ingen som mener noe annet her. Jeg bare argumenterer mot synspunktene dine, jeg har ikke nevnt noe om at du ikke burde gitt tilbakemeldingen... :dontgetit:

 

Det at et bilde kunne "tellt" som 14 tegn i telleren er meg også helt greit. Forstår folk som blir irritert over den regelen i de tilfellene.

 

Det at folk må begrunne meninger/skrive mer utfyllende føler jeg at fører til et mer sakelig forum med mindre tulleposter som egentlig ikke fører debatten noe steds. Kan ikke huske sist jeg valgte å lese en tråd fordi jeg ønsket å se 10x"latterlig" nedover. Waste of scrolling :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Har aldri opplevd korte svar som noko stort problem her på forumet, ser derfor ikkje at det er nødvendig med ein sånn regel.

 

Om folk ikkje har behov for å skrive 14 teikn så blir det sjåande sånn ut:

Jepp! (14 tegn!)
Ja! ..............

Det er lett å bruke 14 teikn utan å gje ein betre forklaring enn du kan med 2 teikn.

 

Smashing emnetittel forresten :!:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Endelig må folk begrunne meningene sine og det blir mindre fjas.

Hvorfor må folk begrunne meningene sine så mye da?

Om jeg f.eks skriver latterlig i en tråd. Forventer ikke at alle vil vite hvorfor. Men hvis noen spør hvorfor, blir jeg å svare de på en onklig måte.

 

Også dette med å poste et enkelt bilde (eller fil, whatever) i en tråd.

5024941[/snapback]

Enig.

 

Denne regelen ble litt for maktsyk for meg også.

Vi har jo regler for alt den skal beskytte.

Bumping av tråder (ikke lov)

Telletråder (ikke lov)

Og spamming (ikke lov)

- Er dette virkelig så utbredt at dere vil få 70% av brukerne her sure?

- Mangel på moderatorer?

 

Hvordan kan korte svar/kommentarer skade/irritere til døden?

Et svar er et svar, begrunnelse får du om du spør (som oftest).

 

Jeg håper noen kommer å begrunner denne regelen med skikkelig gode motargument!

Utenom "JA (14 tegn)" som svar til spørsmålet mitt.

 

PS: Dere kunne kanskje brukt denne regelen kun på Poll-tråder?

Lenke til kommentar

Jeg syns faktisk at 14-tengs regelen er utrolig dumt. Hvis man absolutt skal ha en slik regel er det bedere å sette den ned til 5-6 ord.

 

Korte setninger kan ofte være bedere en lange setninger...

 

Hvis noen spør etter en URL, så er det jo litt dumt å måtte begrunne hvorfor man limer inn den linken...

 

Hvis man for eksempel skal være høflig og takke for hjelpen. Da er ofte "Takk skal du ha" et greit nokk svar...

 

 

Jeg orsker ikke å nevne alle eksempelene...

Det enkleste er ofte det beste...

 

Jeg ville fjernet denne regelen eller i verstefall satt 5 ord som en grense...

Lenke til kommentar
Jeg syns faktisk at 14-tengs regelen er utrolig dumt.  Hvis man absolutt skal ha en slik regel er det bedere å sette den ned til 5-6 ord. 

 

(...)

 

Jeg ville fjernet denne regelen eller i verstefall satt 5 ord som en grense...

5025216[/snapback]

Det blir vel heller å sette den opp?! 5-6 ord er bare enda dummere, spør du meg.

 

Nei, jeg liker ikke regelen. Hvis moderatorene ser seg litt rundt, så vil de oppdage flere steder med "(og her må man ha 14 tegn, ja)" og lignende. Jeg synes ærlig talt at det er mer idiotisk enn korte svar. Og da mener jeg ikke slike svar som oivind_dahle kommer med.

 

Det er ganske lett å unngå, men det er bare tungvint å gjøre det slik!

[left]Ja, enig![/left]

Lenke til kommentar

Synes denne regelen er grei, å skrive en setning for å så begrunne svaret tar ikke for lang tid.

 

Enkelte ting er greie å få bekreftet med ett ja eller nei, men en begrunnelse er grei å ha, selv om det kanskje sier seg selv at det skjer så er det ikke alle som kommer på det med en gang.

 

Har ikke eksempler nå, men har opplevd dette flere ganger :p

 

EDIT: glemte ordet "så"

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Vel jeg synes at regelen kan halveres til 7 tegn...

5027383[/snapback]

Hvorfor?

Jeg er enig med Blib og Ingardj, denne regelen er en flott ting. Det er alltid mulig å begrunne svaret sitt, eller skrive et mer utfyllende svar. Dermed blir forumet lettere å lese, mer interessant å lese og vi slipper problemet med folk som poster "LOL!1" eller en :lol:-smiley bare for å få +1 postcount.

Lenke til kommentar

Faen ass.... For det første, er det UFATTELIG treigt å måtte skrive 14 bokstaver, når alt du trenger er 4 eller 5! Jeg har idag brukt forumet i 5 minutter, men har greid å bli irritert MANGE ganger!

 

14 regelen MÅ bort... Ellers tror jeg ikke at jeg gidder noe særlig...

 

 

Dessuten @kd: Det er da ingen som skriver KUN LOL på dette forumet vel?? Da får de jo advarsel osv!

 

 

Dessuten, tror jeg det er ytterst få som kun tenker på å få opp postcount...

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...