Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en macbook Pro mid2010 som av Humac ble diagnotisert med vannskade, og bevis med et bilde av hovedkortet som viste et eller annet guffe på det. Tenkte ikke noe mer over det og betalte for å få pcen ut, men så tenkte jeg at det er da helt urelatert til skaden min og åpnet opp pcen min for å se om det faktisk var noe på hovedkortet, og riktignok, nei, det var helt fint. Hva burde jeg gjøre med dette?

 

Den svarte gummiknotten under forsvantet også. Leste noe om at dette var en kjent problem og at det var noe de kunne fikse eller jeg kunne bestille et slikt kit selv ved å taste inn serienr og litt mer. Prøvde det, men fikk beskjed at min mac ikke var en del av det programmet?

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha råd må du nesten utdype litt mer. Hvordan "faller laptopen din fra hverandre" og hvilken laptop er det (kan levetiden forlenges med en SSD og tweaks i OS f.eks?). Og hvor mye penger har du å bruke.

 

Laptopen min faller fra hverandre i den forstand at deler begynner å dette av, den vil kun lade dersom laptopen er skrudd av(inngangen er herpa). Er en Packard Bell EasyNote TM85. Kan strekke meg til maks 6500 ca. Har ikke så mye peiling på pc for å si det mildt, så tweaks i OS og sånt forstår jeg lite av :tease:

Lenke til kommentar

Du får også 600 gavekort gjennom å bestille som vanlig student på apple side.problemet er jo bare at de sjekker

 

Feil. Du får også 600kr i gåvekort med linken til studentorget.

Har kjøpt rMBP, så kan garantere det. Har heller ikkje sendt nokon studentbevis e.l.

Tror du ikke forstod hva jeg skrev.

 

Les en gang til.

 

Viktige stikkord: også, vanlig student (altså ikke studenttorget)

Bruker du vanlig (altså igjen, ikke studenttorget, må du bevise at du er student)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Man vil kunne oppleve at bilder på f.eks web ser rare ut på et retina-display, ettersom skjermen skalerer det opp. I digitale medier er det ofte slik at de skal være så små/ressurs-effektive som mulig, dermed blir det sånn. Er ikke akkurat "normen" at folk sitter med oppløsning på 2880x1800.

Lenke til kommentar

Oppdaterte nylig fra Lion til Mountain Lion.

 

Brukte en wallpaper som var beregnet på et dual screen setup før, og med Fit Screen option croppet den bare bildet slik at det passet min oppløsning. Det fungerte fint i Lion og fungerer like fint as we speak på Windows i bootcamp. Men på Mountain Lion ble bildet veldig uskarpt og dårlig kvalitet som wallpaper. Kan noen med ML være så vennlig å sjekke om de får samme problemet eller om wallpaperen ser helt OK ut? Bruker denne.

 

Dersom det er min Mac only må jeg nesten bare anta at oppgraderingen gikk med noen bugs og heller installere en clean versjon ...

Lenke til kommentar

Noen her som bruker File Browser appen til iPad? Kort fortalt er det en app hvor man kan flytte filer mellom local og remote (f.eks time capsule, dropbox etc).

 

Noen som vet hvordan jeg kan få satt det opp slik at jeg kan få tilgang til min Time Capsule hjemme med iPaden over internett (altså eksternt)? Tanken er å legge alt av filmer/tv-serier etc over på TC, for så å kunne streame disse over nett direkte til min iPad.

 

Det fungerer helt ypperlig lokalt, men har ikke fått til eksternt enda. Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar

Har formatert harddisken og reinstallert Mountain Lion nå - får samme problemet ang. wallpaperen. Merkelig.

 

Er det noen andre som gidder å teste ut om de opplever det samme? Sitter på en mid-2009 MBP her, mulig Retinamacer ikke opplever samme problemet pga oppløsningen, men dette funket jo supert i Lion så hva i all verden har skjedd i Mountain Lion da?

Lenke til kommentar

Min Retina er ventet i morgen :)

 

En ting jeg har tenkt på, er hvordan jeg best kunne overføre innholdet på min eksisterende laptop m/Ubuntu 12.04 til macbooken.

 

Fant ut en bra løsning som kan være interessant for flere her; Ved bruk av et partisjonskloneprogram som Clonezilla og emuleringsmaskinen Virtualbox kan man lage et image av eksiterende linuxpartisjon, installere virtualbox på macbooken, så bare mounte dette imaget. Dermed har man alle instillinger - en perfekt kopi av den forrige maskinen, og man kan forsette å bruke "den gamle laptopen" som normalt i et vindu på en nye laptopen og flytte over det man trenger i ro og mak etterhvert som behovet dukker opp.

 

Linux skal virke uten problemer, siden den elegant tilpasser seg ny hardware.

 

For windowsbrukere: https://www.virtualb...Migrate_Windows

Endret av Guybrush Threepwood
Lenke til kommentar

Igår kveld begynte plutselig min trackpad å oppføre seg merkelig, den registrerer ikke at jeg klikker og når jeg forsøker å scrolle så virker det som at den velger å tro at jeg sekundærklikker. På en måte virker det som at den konstant registrerer et vanlig klikk med en finger og at dette henger igjen. Noen som har vært borti det og vet hva det kan skyldes? Kan det ha kommet støv under pekeflaten som gjør at den blir ekstra sensitiv eller noe?

 

Macbook Air mid 2011.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...