Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort en liten observasjon angående hakking når man scroller i nettleser på de nye retina-Mac'ene. Det hakker som bare faen for meg i Chrome, men Safari fungerer ganske knirkefritt. Men jeg opplever problemer med hakking når jeg går inn i Mission Control eller Launchpad. Hakker som bare faen til tider, og det synes jeg er alt annet enn akseptabelt på en så utrolig dyr datamaskin. Håper inderlig at det kommer en programvareoppdatering som fikser på dette snarest, ellers blir det en ildsint e-post til Apple. Ikke at det kommer til å hjelpe, men noe må jeg jo gjøre.

 

Og et spørsmål angående programvareoppdatering i Mountain Lion. Når jeg trykker meg inn på programvareoppdatering øverst til venstre så blir App Store åpnet. Er dette det nye stedet for programvareoppdateringer for operativsystemet også?

Lenke til kommentar

Er det slik at Facebook integrasjon ikke kommer før litt senere? Kan ikke se det på min installasjon :)

Det er ikke i osx facebook intergrasjon skal komme. Det mener jeg å husker at er i ios.

 

Kommer til OS X også, har developer utgaven selv as we speak.

 

Og et spørsmål angående programvareoppdatering i Mountain Lion. Når jeg trykker meg inn på programvareoppdatering øverst til venstre så blir App Store åpnet. Er dette det nye stedet for programvareoppdateringer for operativsystemet også?

 

Stemmer

Lenke til kommentar

Apple har rota det med utdeling av kode til ML, så det kan fort ta fleire dagar. Mange som 1) enda ikkje har fått tilsendt kode etter å ha venta i 24+ timar, eller 2) får tilsendt kode som ikkje fungerer. Tilbakemeldingane frå support varierer frå at folk må vente alt frå 24 til 72 timar, og opp til ei veke. Sjølv venter eg framleis på ny kode. Hadde vore raskare å få tilsend DVDen i posten ...

Ai, kjipt.

 

Hvilke muligheter har man forresten når man oppgraderer OS på mac? Kan man beholde applikasjonene man har instalert i Lion?

Lenke til kommentar

Apple har rota det med utdeling av kode til ML, så det kan fort ta fleire dagar. Mange som 1) enda ikkje har fått tilsendt kode etter å ha venta i 24+ timar, eller 2) får tilsendt kode som ikkje fungerer. Tilbakemeldingane frå support varierer frå at folk må vente alt frå 24 til 72 timar, og opp til ei veke. Sjølv venter eg framleis på ny kode. Hadde vore raskare å få tilsend DVDen i posten ...

Ai, kjipt.

 

Hvilke muligheter har man forresten når man oppgraderer OS på mac? Kan man beholde applikasjonene man har instalert i Lion?

 

Bare å trykke seg fram til ML i App Store og laste ned. Følg de farlig lette instruksjonene på skjermen, og vips har du Mountain Lion med alle apper, instillinger og filer som var der før. Jeg anbefale å ta sikkerhetskopi uansett, hvem vet hva som kan skje, men jeg har akkurat gjennomført den prosessen vellykket. Fungerer perfekt.

Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt og oppdatert til Mountain Lion. Brukt det en times tid uten å merke forskjell annet enn at docken forandret litt farge, navnet mitt oppe til høyre har fetere skrift(?) og den varsel-menyen som jeg enda ikke har fått noen fatning med.

Håper det viser seg noe som gjør det verdt 140 kr, ellers hadde jeg heller sett Batman en ekstra gang.

(Og ja, jeg visste delvis på forhånd hva som ventet meg)

Lenke til kommentar

Var akkurat innom Eplehuset på Sandvika og rasket med meg en AppleTV. Kjekt med AirPlay mirroring og hva annet den har å tilby!

 

Forresten så søkte jeg om å få mitt gratiseksemplar av ML, men jeg var ikke så tålmodig at jeg gadd å vente, så jeg kjøpte det i App Store. Nå fikk jeg akkurat en e-post om at jeg har fått en redeem-kode, men den får jeg da ikke brukt. Om noen skulle ville ønske å få et gratiseksemplar av meg så er det bare å sende en PM. Vet ikke om jeg bryter noen regler ved å gi bort koden, men hva er vel livet om man ikke lever litt på kanten?

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en liten observasjon angående hakking når man scroller i nettleser på de nye retina-Mac'ene. Det hakker som bare faen for meg i Chrome, men Safari fungerer ganske knirkefritt. Men jeg opplever problemer med hakking når jeg går inn i Mission Control eller Launchpad. Hakker som bare faen til tider, og det synes jeg er alt annet enn akseptabelt på en så utrolig dyr datamaskin. Håper inderlig at det kommer en programvareoppdatering som fikser på dette snarest, ellers blir det en ildsint e-post til Apple. Ikke at det kommer til å hjelpe, men noe må jeg jo gjøre.

 

Og et spørsmål angående programvareoppdatering i Mountain Lion. Når jeg trykker meg inn på programvareoppdatering øverst til venstre så blir App Store åpnet. Er dette det nye stedet for programvareoppdateringer for operativsystemet også?

Hvilken oppløsning kjører du? best for retina, 1680x1050 skalert eller 1920x1200 skalert

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en liten observasjon angående hakking når man scroller i nettleser på de nye retina-Mac'ene. Det hakker som bare faen for meg i Chrome, men Safari fungerer ganske knirkefritt. Men jeg opplever problemer med hakking når jeg går inn i Mission Control eller Launchpad. Hakker som bare faen til tider, og det synes jeg er alt annet enn akseptabelt på en så utrolig dyr datamaskin. Håper inderlig at det kommer en programvareoppdatering som fikser på dette snarest, ellers blir det en ildsint e-post til Apple. Ikke at det kommer til å hjelpe, men noe må jeg jo gjøre.

 

Og et spørsmål angående programvareoppdatering i Mountain Lion. Når jeg trykker meg inn på programvareoppdatering øverst til venstre så blir App Store åpnet. Er dette det nye stedet for programvareoppdateringer for operativsystemet også?

Hvilken oppløsning kjører du? best for retina, 1680x1050 skalert eller 1920x1200 skalert

 

1920x1200 hovedsaklig, men også uskalert oppløsing (med SwitchResX)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...