Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskinen sliter jo ikke med 1080p filen sånn sett, er bare varmen som gjør opplevelsen dårlig. Kanskje det har noe med filen å gjøre ja. Den du nevner der, RamGuy, er det eksempel på det man bare kan kjøpe på iTunes store, eller er det noe man kan finne spesifikt når man laster ned en film?

 

Hvilken fil var det du spilte av da? Skulle tro det var lett match for nvidia kortet å aksellerere, som førte til minimal cpu-bruk. Husker det var noe med at noen gamle x264 filer ikke støttet grafikkort-aksellerering, mens andre igjen støttet dette. Noen som kan oppklare/utdype?

 

Var en 1080p Inception MKV, hvordan skal jeg finne mer info om filen? :p Finner ikke noen flere detaljer når jeg går inn på "Get Info" på filen.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hei Runar! :D når kommer du hjem??

 

Jeg trives med iPad og mb air. Er avhengig av bærbar mac, men ellers så støtter jeg tanken din! Blir nok heller en docking-løsning hjemme for den bærbare for meg :)

 

Innimellom merker jeg behovet da men.. Gosh, dyr hobby..

 

Hey! Jeg kommer hjem på onsdag. :) Jeg må vise deg casen jeg har kjøpt!

 

Jeg lurer på om jeg skal prøve å gjøre meg mindre avhengig av bærbar maskin. Jeg har funnet et par gode (men dyre) iPad-apps som har potensiale til å erstatte det meste jeg gjør på MacBook-en, men det må vente til jeg får litt bedre råd.

 

Dyr hobby, ja! :(

Lenke til kommentar

Kjæresten trenger en skoleryggsekk til MacBook Pro 15" Retina, som har plass til endel skolebøker, som gir god ryggstøtte, ikke ser helt forferdelig ut og som er slitesterk og gjerne halvveis vannavstøtende.

 

Noen som har noen gode tips? Eventuelt gode butikker / nettbutikker som selger dette?

Det meste på Apple.no ser ut til å ha lite plass til skolebøker osv.. Jeg liker Crumpler men det ser dessverre ut som utvalget deres i Norge har blitt heller labert.

Lenke til kommentar

Hei Runar! :D når kommer du hjem??

 

Jeg trives med iPad og mb air. Er avhengig av bærbar mac, men ellers så støtter jeg tanken din! Blir nok heller en docking-løsning hjemme for den bærbare for meg :)

 

Innimellom merker jeg behovet da men.. Gosh, dyr hobby..

 

Hey! Jeg kommer hjem på onsdag. :) Jeg må vise deg casen jeg har kjøpt!

 

Jeg lurer på om jeg skal prøve å gjøre meg mindre avhengig av bærbar maskin. Jeg har funnet et par gode (men dyre) iPad-apps som har potensiale til å erstatte det meste jeg gjør på MacBook-en, men det må vente til jeg får litt bedre råd.

 

Dyr hobby, ja! :(

 

Høres bra ut! Vi må finne på noe når du er hjemme igjen :)

 

Hvilken case har du sett på? Kjøpte bare vanlig skinn smart cover til min jeg, vurderer keyboard-case fra logitech i tillegg..

 

Det optimale for min del hadde vært en iMac 27" som jeg kan koble mb airen til med thunderbolt. Vi får se hva Apple kommer med i høst!

 

tc47: det stemmer. Du har forøvrig samme muligheter med Chrome nå :)

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Hei Runar! :D når kommer du hjem??

 

Jeg trives med iPad og mb air. Er avhengig av bærbar mac, men ellers så støtter jeg tanken din! Blir nok heller en docking-løsning hjemme for den bærbare for meg :)

 

Innimellom merker jeg behovet da men.. Gosh, dyr hobby..

 

Hey! Jeg kommer hjem på onsdag. :) Jeg må vise deg casen jeg har kjøpt!

 

Jeg lurer på om jeg skal prøve å gjøre meg mindre avhengig av bærbar maskin. Jeg har funnet et par gode (men dyre) iPad-apps som har potensiale til å erstatte det meste jeg gjør på MacBook-en, men det må vente til jeg får litt bedre råd.

 

Dyr hobby, ja! :(

Dyr hobby? Trodde Mac var noe vi kjøpte til kjerringene våre .p

Jaja kjerringer er jo en slags hobby :D

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med Mail. Jeg har brukt Mail i alle tider for å lese e-post, men nå når jeg oppgraderte til ML fungerer ikke Mail lenger. Jeg kan motta nye epost, men programmet gidder ikke laste inn gamle eposter. Dette går helt fint i Outlook for Mac med akkurat de samme serverinnstillingene. (exchange)

 

Noen som har vært borti det? Løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...