Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Det er ikke exFat i seg selv som er ustabilt for min del, derimot exFat i Linux. Ytelsene er ikke i nærheten av av de jeg får med NTFS, men her er det vel snakk om at man må inngå et kompromiss. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Såvidt meg bekjent så er det ingen som har native-støtte nei og det er visst vanskelig å lage noe tredjepartsløsning ettersom at Microsoft holder tilbake på informasjon. Tuxera lager vel noe, men det koster vel sikkert deretter.

Lenke til kommentar

Jeg er helt skråsikker på at jeg har sett et Thunderbolt til FireWire 800-adapter enten her eller der. Har lett i massevis av nettbutikker, inkludert Apple Store, men jeg finner det ikke noe sted!

 

Trenger sårt FireWire 400 eller 800 til enten Thunderbolt eller USB. Gjerne USB 3.0.

Lenke til kommentar

Jeg er helt skråsikker på at jeg har sett et Thunderbolt til FireWire 800-adapter enten her eller der. Har lett i massevis av nettbutikker, inkludert Apple Store, men jeg finner det ikke noe sted!

 

Trenger sårt FireWire 400 eller 800 til enten Thunderbolt eller USB. Gjerne USB 3.0.

Det skal være en thunderbolt-->firewire adapter rundt hjørnet: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1394031

Lenke til kommentar

Skal du ekstern harddisk til Mac, pass på at du skaffer en med USB3.0 om det er en 2012-modell, eventuelt en med FireWire 800 + USB2.0 om det er en tidligere enn 2012-modell om du ikke ønsker at overføring skal gå unødvendig tregt.. Du har også utgaver med Thunderbolt, men de koster skjorta og mangler gjerne mulighet for USB så du vil finne dårlig med støtte på noe annet enn Mac fra 2011 og senere.

 

Verdt å merke seg at samtlige "Mac-kompatible" eksterne harddisker mangler USB3.0 så det kan virkelig være verdt bryet å formatere selv istedenfor å betale ekstra for en løsning med tregere grensesnitt bare fordi den kommer HFS+ formatert fra fabrikk.

Lenke til kommentar

takk for svar folkens :) tenker det blir lettest (og billigst) å bare kjøpe en hvilken som helst harddisk på f.eks. elkjøp og heller formatere den selv, ettersom jeg trenger at den er kompatibel med både mac og pc (og derfor likevel må formatere den for det ene eller det andre). linux har jeg forøvrig enda ikke hatt noe å gjøre med i hele mitt liv, så jeg tenker jeg får ta det "problemet" senere :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor Chrome ser totalt ræv ut på de nye retina-skjermene?

 

Vet ikke om man kan se det på bildet av lumske grunner, men på skjermen min ser jeg alt innhold i Chrome som lav oppløsning/ute av fokus-ish.

 

post-161752-0-66556100-1342476679_thumb.png

 

Bytt til Chrome Developer Channel, siste offisielle versjon har ikke støtte for retina enda.

 

Tusen hjertelig takk. Nå er alle mine sorger kun et vagt minne.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor Chrome ser totalt ræv ut på de nye retina-skjermene?

 

Vet ikke om man kan se det på bildet av lumske grunner, men på skjermen min ser jeg alt innhold i Chrome som lav oppløsning/ute av fokus-ish.

 

post-161752-0-66556100-1342476679_thumb.png

Du bruker nightly build av chrome right, bruker du vanlig chrome vil ikke tekst etc være crisp

 

Edit; Jeg burde kanskje lese helt nederst på sida før jeg svarer :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg har altså omsider bestemt meg for å gå for en macbook pro. Jeg tror at jeg i utgangspunktet klarer meg fint med 4GB ram (tror dere at det holder for photoshop/imovie-bruk, noe programmering o.l.?), men om jeg nå skulle ombestemme meg, hvordan får man skiftet til 8GB og hvor mye vil det eventuelt koste å gjøre det selv, og hos apple?

 

Edit: eventuelt, bør jeg bare trå til med 8GB med en gang?

Endret av sofieoyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...