Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke noen grunn til å ha et kraftig skjermkort i laptoppen, bortsett fra hvis man gamer. Macbookene kommer med thunderbolt, så hvis du venter litt så kan du kjøpe MSI GUS II. Den lar deg bruke et desktop skjermkort når du trenger det. Hvis du ikke vil vente til det kommer ut (det virker som det er vaporware) kan du lage din egen boks. Selv venter jeg på en oppgradert versjon av disse kortene, som går rett til thunderbolt uten masse overganger. Bplus kommer med et sånt kort om noen uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, jeg mente kraftigere enn 650m. Men hvis 650m ikke kraftig nok, så går det ann å bruke ekstern gpu (noe som jeg har tenkt å gjøre). Eneste ulempen er at den trenger egen strømledning og en ekstern skjerm. Så den ender nesten opp som en stasjonær, når man gamer.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har ett lite delemma. Jeg har i dag en 13 tommer gått brukt MacBook 13 2ghz fra 2008. Jeg har nå fått ett tilbud på den for 4000 kr. Jeg vurderer å selge den, da jeg ønsker en kraftigere laptop og vurderer i kjøpe MacBook pro 15 tommer med retina display , men jeg driver å lurer meg selv i argumenter for å kjøpe den. Den kommer primært til å bli brukt i skole sammenheng på høyskolen.

 

De største argumente mine er lengere baterilevetid tid og en støre å bedreskjerm som jeg innbiller meg blir lettere og mindre krevende for øynene og lese i fra.

 

Så mitt spørsmål er egentlig. Tror dere jeg får enn mer effektiv bruker opplevelse i studier og fritid men ny laptop kontra den gamle ?

 

Ps beklager skrive feil skriver fra en telefon med brukket display.

Lenke til kommentar

Må si det å remuxe / transcode / konvertere hele film og serie biblioteket fra MKV til MP4 er noe av det mest geniale jeg har gjort på en stund, det å bare kunne spille av alt rett på Apple TV (Gen3) uten noe som helst snikksnakk og oppnå fantastisk bildekvalitet er rett og slett snasent!

 

Førsteinntrykket av MacBook Pro 15" Retina nå mens jeg har konfigurert ene maskinen, og nå kjører restore til den andre (hvorfor konfigurere to ganger..) er at skjermen er noe vannvittig skarp, trodde ikke jeg skulle oppleve så stor forskjell som jeg faktisk gjør og ei heller merker jeg noe som helst til hakking ved scroling i Safari heller når jeg kjører 1920x1200 skalering, ikke er ikoner eller tekst for smått for øynene mine heller! :w00t:

Lenke til kommentar

Må si det å remuxe / transcode / konvertere hele film og serie biblioteket fra MKV til MP4 er noe av det mest geniale jeg har gjort på en stund, det å bare kunne spille av alt rett på Apple TV (Gen3) uten noe som helst snikksnakk og oppnå fantastisk bildekvalitet er rett og slett snasent!

 

Førsteinntrykket av MacBook Pro 15" Retina nå mens jeg har konfigurert ene maskinen, og nå kjører restore til den andre (hvorfor konfigurere to ganger..) er at skjermen er noe vannvittig skarp, trodde ikke jeg skulle oppleve så stor forskjell som jeg faktisk gjør og ei heller merker jeg noe som helst til hakking ved scroling i Safari heller når jeg kjører 1920x1200 skalering, ikke er ikoner eller tekst for smått for øynene mine heller! :w00t:

 

Er det en spesiell grunn til at du valgte å konvertere biblioteket kontra å jailbreake a-tvn? Du har sikkert en grunn men jeg kan definitivt anbefale en jailbreak, boksen er så utrolig mye mer når du åpner den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...