Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min retina display med tax free og studentrabatt, 256 SSD, 8GB RAM og 2.3 GHz :) Helt utrolig deilig, og til en bra pris også når jeg får skatt tilbake! Eneste jeg må si er at den blir ganske varm rett over tastaturet nærme displayet og under, og batteriet ser ikke ut til å være 7 timer dessverre... 3-4 timer maks ser det ut som dessverre. Ellers er den helt fantastisk, det er den. :)

Lenke til kommentar

Fikk min retina display med tax free og studentrabatt, 256 SSD, 8GB RAM og 2.3 GHz :) Helt utrolig deilig, og til en bra pris også når jeg får skatt tilbake! Eneste jeg må si er at den blir ganske varm rett over tastaturet nærme displayet og under, og batteriet ser ikke ut til å være 7 timer dessverre... 3-4 timer maks ser det ut som dessverre. Ellers er den helt fantastisk, det er den. :)

 

Gratulerer med ny mac, batteriet blir nok bedre jo mere du bruker pc-en.

Lenke til kommentar

Takk! Ja, har hørt det, får håpe på det! Men er det "dårlig" å la batteriet gå helt ned til 0 prosent også lade opp til 100 igjen? Er det bedre å bare plugge inne når batteriet begynner å nærme seg 10-20 prosent?

Det siste. Li-Ion batterier liker ikke å bli tømt helt.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva jeg kan få for imac min?

 

Her er spes: Prosessor 3,4 GHz Intel Core i7

Hukommelse 12 GB 1333 MHz DDR3

Grafikk AMD Radeon HD 6970M 2048 MB

Programvare Mac OS X Lion 10.7.4 (11E53)

 

Jeg har innstallert full office 2012, og iWEB.

 

Trenger en bærbar mac og ikke denne Imac, men vil jo ikke selge den til gibort pris heller.. hehe

 

 

Håper noen kan si hva jeg kan forlange feks på finn.no eller er det andre steder som oxo jeg kan legge denne ut for salg.

 

hilsen

 

bjørn

Lenke til kommentar

Jeps, stemmer det. Merker faktisk stor forskjell mellom min og min samboers identiske mba, der den ene i begynnelsen ble utladet før den ble ladet opp mens den andre har blitt ladet kontinuerlig mens det har vært behov for det (dvs fra 10-40% og oppover)

Bør man da lade den helt opp igjen, eller går det greit å plugge strømadapteren i ved hver anledning - selv om den ikke lades opp til 100%. Og er det snakk om en "innkjøringsperiode" der man bør være ekstra påpasselig med det, eller går batteriet åt skogen så snart man begynner å flate batteriet?

Lenke til kommentar

Jeps, stemmer det. Merker faktisk stor forskjell mellom min og min samboers identiske mba, der den ene i begynnelsen ble utladet før den ble ladet opp mens den andre har blitt ladet kontinuerlig mens det har vært behov for det (dvs fra 10-40% og oppover)

Bør man da lade den helt opp igjen, eller går det greit å plugge strømadapteren i ved hver anledning - selv om den ikke lades opp til 100%. Og er det snakk om en "innkjøringsperiode" der man bør være ekstra påpasselig med det, eller går batteriet åt skogen så snart man begynner å flate batteriet?

Det siste, igjen :wee:

Klattlading er det beste for moderne lithium-baserte laptopbatterier. Å tømme batteriene er ikke anbefalt.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Må bare legge til at konstant lading når man har nådd 100% er ikke bra for et lithium-basert batteri. Batteriet holder seg bedre hvis det får lov til å "jobbe" jevnlig. Med andre ord, lad opp batteriet til 90-100%, bruk laptopen og lad den opp igjen ved jevne mellomrom. Mange korte oppladninger er bedre enn få lange.

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det etter å ha lest litt om Lithium-ion batterier :)

 

http://en.wikipedia....ium-ion_battery

Avoid deep discharge and instead charge more often between uses, the smaller the depth of discharge, the longer the battery will last.
Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Akkurat sendt inn bestilling på ny Mac! Som følger!

 

15" MacBook Pro med Retina-skjerm

2,7 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,7 GHz

16 GB 1600 MHz DDR3L SDRAM

768 GB flash-lagring

 

Den råeste altså. Dette blir artig!

 

 

Og i den sammenheng lurer jeg på hvor mye jeg kan få solgt min "gamle" MacBook for. Følgende specs:

 

MacBook Pro 17"

CPU: 2.3 GHz Intel Core Quad i7 Sandy Bridge 2820QM

RAM: 8 GB 1333 MHz DDR3

GPU: AMD Radeon HD 6750M 1024MB

SSD: Corsair ForceSeries 3 256GB

HDD: Western Digital 5400RPM, 1TB

Jeg har da byttet ut DVD-ROM med en harddisk.

Lenke til kommentar

Akkurat sendt inn bestilling på ny Mac! Som følger!

 

15" MacBook Pro med Retina-skjerm

2,7 GHz firekjerners Intel Core i7, Turbo Boost opptil 3,7 GHz

16 GB 1600 MHz DDR3L SDRAM

768 GB flash-lagring

 

Den råeste altså. Dette blir artig!

Syke faen :p

For et beist!

Lenke til kommentar

Hmm, som jeg nevnte blir min nye retina macbooken veldig varm ovenfor tastaturet og under selve macen, men kan det være dette som gjør at batterilivet sliter? Har prøvd å lade som Solaar og dere andre sa, og det er greit, men det er litt drøyt hvordan en "7 timer batteri" varer bare nok til å se noen få 30 min episoder av Curb Your Enthusiasm liksom. Hadde 40 prosent igjen i går kveld, og prøvde å se 2 episoder ferdig (30 min hver) og det gikk nesten, men ikke helt! Det er bare 60 minutter av video. Samme gjelder surfing osv, batterprosenten renner ned mens jeg bare sitter og surfer; ingen video osv. Er dette klagesak, spesielt siden den blir ganske varm og alt, eller kommer batteriet helt ærlig til å bli veldig mye bedre snart?

 

Hva sier dere, dra innom butikken eller ikke?

 

EDIT: Elsker Retina'en ellers, vil virkelig ikke levere den inn og vente 3-4 uker osv da. :(

Endret av tc47
Lenke til kommentar

tc47: Det høyres ut som du har vesentleg dårlegare batteritid enn det eg får. Eg kan fint sjå filmar/TV-seriar (både flash, HD og kva det måtte vere), redigere bilete og elles bruke maskina i timesvis. Har rett nok ikkje teke tida på kor lenge batteriet varer, men er i alle fall vesentleg betre enn det du beskriver. Så personleg hadde eg teke turen innom Eplehuset. Greitt å gjere det i rimeleg tid før du reiser tilbake til studiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...