Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

OK, da får jeg nok gjøre det. Forresten, når det er 100 prosent igjen, så er maksimum jeg har sett så langt 5 timer, 15 min igjen (varer aldri så lenge men har stått bare det maksimum liksom, bør vel stå 7 timer maksimum) - dette er til og med med brightness på halvparten osv og ingen video spilt eller noe, bare surfing.

 

Kanskje et dumt spørsmål, men er det alltid bedre å gå på eplehuset i byen selv om man har kjøpt på f.eks ED Bergen (Apple reseller ala. Humac) eller må man gå til butikken den er kjøpt på uansett? Vurderer det, må ha en uten disse probelemene, og føler også den blir kanskje litt for varm. Selv om den ikke akkurat blir altfor varm da; men batteriet får meg til å føle at 18 000 blir for mye for dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor kjøpte du maskinen?

 

Når du skal klage på en dead-on-arrival maskin må du ta den med dit du kjøpte den. Andre forhandlere kan selvfølgelig gi deg råd og tips, men ettersom dette ikke er en ordinær reklamasjonssak er det tryggest å gå rett på selger.

 

Hadde det vært snakk om en reparasjon ville saken stilt seg noe annerledes, men i og med at det er et nytt produkt bør du kreve ombytte.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Mener at doa-perioden er på hvertfall ei uke. I ditt tilfelle med batteriproblemer vil jeg kanskje tro de har litt skjønn på det uansett. Men ikke vent noe særlig lenger, gå dit i morgen om du har mulighet!

 

Flott om du poster her når du har hørt hva de sa. Interessant å høre :)

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Dead On Arrival (DOA) Product: System Failure Out of the Box

An Apple-branded hardware product is considered DOA if it shows symptoms of a hardware failure preventing basic operability upon its first use out of the box. If you

believe that your product may be DOA please call Apple Care Technical Support at

1-800-APL-CARE (1-800-275-2273) within 30 calendar days of the invoice date. Apple Care Technical Support will determine if the product is DOA and offer you one of the following options:

 

Replacement: The same product that you ordered will be shipped to you at Apple's expense. An Apple Store sales support representative will contact you within 24 hours of your call with the replacement product delivery time, and the process to return the DOA product.

 

Service: You may have the product repaired; however, once serviced the product is no longer eligible for replacement.

 

Product must be deemed DOA by Apple Care Technical Support within 30 calendar days of the invoice date in order to receive a replacement unit.

 

DOA Terms and Conditions

• This DOA policy only applies to Apple-branded hardware products currently offered on the Apple Store. As new products are offered Apple reserves the right to determine whether or not this policy applies.

• This DOA policy does not apply to third party products which do not bear the Apple brand name. You may call the manufacturer directly with any third party product issues.

• If the product is deemed DOA by Apple Care Technical Support more than 30 calendar days after the invoice date, Apple's standard product warranty will apply.

• If the product is deemed by Apple Care Technical Support NOT to be DOA, Apple's standard product warranty will apply.

• Shipping will be arranged at Apple's expense for all products determined by Apple Care technical support to be DOA.

 

Apple reserves the right to test returned DOA product. If the condition of the product is misrepresented by the customer, Apple may impose a $400 handling fee.

 

 

Tviler vell på at du stiller noe dårligere i Norge, heller tvertimot.

Lenke til kommentar

Men er litt redd for at dette kanskje ikke helt blir DOA bare pga. batteriet på en måte "funker" men bare presterer verre enn den skal. (Mye verre da, det skal jo sies) Får vel bare høre med dem, men hovedproblemet mitt nå er jo at jeg reiser på ferie nå til fredagen, og må nesten ha med varen til tax free..... og er ikke tilbake før slutten av juli, og da er det vel for sent til å kreve DOA-statusen osv, siden dette med 30 dager nevnt i posten over meg. Hmm, vanskelig situasjon altså.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jaaada, tror du skjønte hva jeg mente. Jeg synes det er drøy prioritering å kjøpe en datamaskin til 30 000.

 

Men det er nå en gang slik at noen har mer penger enn andre. Og har man råd til det er det jo ingen sak :)

 

Det spørs jo helt hvorfor man kjøper. Om man lever av arbeidet man får gjort på maskinen, er plutselig 30 000 en rimelig lav sum å investere, selv årlig, for å få gjort arbeidet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...