Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg nettopp bestilt meg en Macbook Air 13" :)

 

Tenkte jeg skulle bytte ut en store tunge 17" HP Laptopen min. Aldri hatt Mac, så blir sikkert en grei opplevelse (Har både iPhone og iPad fra før).

 

Kjøpte den fra eplehuset.no, med "frakt over natten" rundt kl 20:30, vil jeg få den imorgen eller bestillte jeg for sent på dagen?

 

Fikk epost idag om at pakken blir sendt ut idag, så jeg får den sannsynligvis i morgen. Dvs 350kr rett i dass :wallbash:

Da får du jo "frakt over natten", da jo.

At du tolket det som "pakkes og sendes umiddelbart etter at du har klikket på 'Bekreft ordre'", det må du nok ta på egen kappe.

Ikke det som er poenget.

Poenget er at om jeg hadde valgt "hjem på døren", så hadde pakken blitt sendt samme dag, motatt pakken samme dag og spart 350kr.

Hadde jeg derimot bestilt macbooken tidligere på dagen, så hadde jeg mest sannsynlig fått den dagen etter.

Lenke til kommentar

Kjøper du det i Apple Store får du alle programmene på disk (DVD), og du får med manualer og slikt. I App Store får du kun programmet, digitalt.

Man får ikke tilfeldigvis Pages \ Numbers osv Mac (gratis), om man allerede har kjøpt iPad versjonen? :whistle: Hadde ikke gjort noe for min del..

Lenke til kommentar

Poenget er at om jeg hadde valgt "hjem på døren", så hadde pakken blitt sendt samme dag, motatt pakken samme dag og spart 350kr.

Så du mener at "hjem på døren" ville ha gitt raskere levering enn "frakt over natten"?

Det høres ikke helt sannsynlig ut.

Raskere nei. Men pakken ville ha blitt sendt \ mottatt på samme dag på begge frakt metodene.

Lenke til kommentar

Posten kom med Macbook Air'en min kl 07:00 på døren idag morges :w00t:

 

Så langt veldig fornøyd.

Gratulerer, den maskinen er helt utrolig sexy!

Takk. Må si jeg liker den veldig godt.

 

Hvordan er batteriet på den? Er det 'skadelig' om jeg har strømpluggen mye i, selvom batteriet er 100%?

Lenke til kommentar

Nei, det gjelder dagens batterier.

Det kan sikkert kalles å "mosjonere" batteriet, men bruk 30-50%, og unngå å tømme det helt hver gang ellers sliter du unødig på batteriet.

 

30-50% ned er nok å anbefale.

 

Edit: Fjernet et overflødig ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Poenget er at om jeg hadde valgt "hjem på døren", så hadde pakken blitt sendt samme dag, motatt pakken samme dag og spart 350kr.

Så du mener at "hjem på døren" ville ha gitt raskere levering enn "frakt over natten"?

Det høres ikke helt sannsynlig ut.

Raskere nei. Men pakken ville ha blitt sendt \ mottatt på samme dag på begge frakt metodene.

Det høres fortsatt ikke sannsynlig ut. Jeg tviler på at pakken ville ha blitt plukket opp av Posten ute hos avsenderbedriften tidsnok til at den ville ha blitt sortert og fordelt i tide til å rekke å bli kjørt ut "på døren" samme dag. Det kan jo hende du bor så strategisk til i forhold til avsender og Postens fasiliteter at det faktisk kan skje, men jeg tillater meg å tvile inntil det motsatte er bevist ...

Lenke til kommentar

Det høres fortsatt ikke sannsynlig ut. Jeg tviler på at pakken ville ha blitt plukket opp av Posten ute hos avsenderbedriften tidsnok til at den ville ha blitt sortert og fordelt i tide til å rekke å bli kjørt ut "på døren" samme dag. Det kan jo hende du bor så strategisk til i forhold til avsender og Postens fasiliteter at det faktisk kan skje, men jeg tillater meg å tvile inntil det motsatte er bevist ...

Ja, du kan tvile så mye du vil, men slik er det nå altså. :)

Lenke til kommentar

Det høres fortsatt ikke sannsynlig ut. Jeg tviler på at pakken ville ha blitt plukket opp av Posten ute hos avsenderbedriften tidsnok til at den ville ha blitt sortert og fordelt i tide til å rekke å bli kjørt ut "på døren" samme dag. Det kan jo hende du bor så strategisk til i forhold til avsender og Postens fasiliteter at det faktisk kan skje, men jeg tillater meg å tvile inntil det motsatte er bevist ...

Ja, du kan tvile så mye du vil, men slik er det nå altså. :)

Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor du mener det MÅ være slik.

 

Du bestilte på kvelden på tirsdag, så både hjem på døren og ekspress over natten ville blitt sendt ut neste virkedag - altså onsdag.

Med ekspress over natten garanterer de levering neste morgen (torsdag for deg), og da prioriterer de pakken på bilene, flyene etc. Den prioriteres også under sorteringen, slik at den kommer fort gjennom alle slike prosesser.

 

En hjem på døren-pakke sender derimot som en vanlig pakke, og følger det vanlige tidsskjemaet. Den kommer med andre ord lengre bak i køen enn ekspress over natten-pakkene, og alle gangene jeg har bestilt lignende har det tatt et par dager. Som nebrewfoz sier over her, så kan det hende at du er kjempeheldig og faktisk får pakken like fort som ekspress over natten, men det tilhører sjeldenhetene.

Lenke til kommentar

En hjem på døren-pakke sender derimot som en vanlig pakke, og følger det vanlige tidsskjemaet. Den kommer med andre ord lengre bak i køen enn ekspress over natten-pakkene, og alle gangene jeg har bestilt lignende har det tatt et par dager. Som nebrewfoz sier over her, så kan det hende at du er kjempeheldig og faktisk får pakken like fort som ekspress over natten, men det tilhører sjeldenhetene.

Jepp, du har nok rett at "hjem på kvelden" blir nedprioritert fremfor "ekspress over natten". Men alle gangene jeg har handlet fra eplehuset, så har de sendt pakken dagen etter, slik at jeg får pakken på døren dagen etter der igjen. Samme gjelder hos både Komplett.no og Netshop. Posten er raskere på levering nå enn for noen få år siden. Iallefall er det min oppfattelse.

 

Godt mulig jeg har hatt veldig flaks hver gang, men lite sannsynlig. Er nok bare posten som gjør en god jobb. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...