Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en god converter for mac som kan konvertere MKV til iProdukt venlig format?

 

Helst gratis og ingen begrensning på 3 min max eller noe : )

Mulig du kan bruke VLC?

 

Need4video kan også convertere til nesten alt av formater, men usikker på om de har Mac versjon. Koster også noen dollar.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper veldig lite fra sider jeg ikke vet om eller hørt om før, så det jeg kjøper til min pc er enten fra steam eller appstore osv, ingen 3. parts sider jeg ikke vet om jeg kan stole på.

 

Fant faktisk en app på appstore som funker supert. Den heter SmartConverter og er gratis : )

Lenke til kommentar

Nå finner du det meste på steam, appstore eller lignende (vil jeg si) har vertfal for det meste funnet det jeg vil ha på en av de tjenestene.

Jeg mente ikke at jeg ikke kjøper fra andre sider enn de som mange bruker eller noe, men jeg er veldig kritisk til å legge fra meg bank info på enkelte nettsider som vil ha meg til å kjøpe programmer til ditt og datt ;)

Endret av D02
Lenke til kommentar

Nå finner du det meste på steam, appstore eller lignende (vil jeg si) har vertfal for det meste funnet det jeg vil ha på en av de tjenestene.

Jeg mente ikke at jeg ikke kjøper fra andre sider enn de som mange bruker eller noe, men jeg er veldig kritisk til å legge fra meg bank info på enkelte nettsider som vil ha meg til å kjøpe programmer til ditt og datt ;)

De aller fleste slike sider har som oftest paypal støtte. Da handler du iallefall trygt siden du blir flyttet over til paypal sine sider når du betaler. Legge fra jeg kort info på lumske sider er ikke lurt nei, hehe.

Lenke til kommentar

Hold inne alt når du starter maskinen, så velger du hvilket OS du skal boote ;)

Ah ok. Takk for tipset. Fant nettopp ut at jeg kunne velge OSX i Boot Camp programvaren i Windows 7. :)

--

 

Liker Macbook Air'en virkelig godt nå. :) Den har igrunnen erstattet iPaden min også :whistle:

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Hold inne alt når du starter maskinen, så velger du hvilket OS du skal boote ;)

Ah ok. Takk for tipset. Fant nettopp ut at jeg kunne velge OSX i Boot Camp programvaren i Windows 7. :)

--

 

Liker Macbook Air'en virkelig godt nå. :) Den har igrunnen erstattet iPaden min også :whistle:

Haha. For meg er det nesten motsatt(har MBP) har ikke brukt noen pc siden jeg fikk ipaden i går bortsett fra å overføre noen filmer. Pc-n er ikke erstattet, men bedre å sitte med en iPad når man er syk enn en varm pc i sengen: p

Lenke til kommentar

Haha. For meg er det nesten motsatt(har MBP) har ikke brukt noen pc siden jeg fikk ipaden i går bortsett fra å overføre noen filmer. Pc-n er ikke erstattet, men bedre å sitte med en iPad når man er syk enn en varm pc i sengen: p

Hehe.

MacBook Air utgir knapt noe varme (imo), så er veldig behaglig når du har den på fanget eller over dyna. Lett som ei fjær er den også.

Lenke til kommentar

For meg så blir stasjonær (Windows) til tyngre ting som spilling, organisering av nettverkslagring og diverse.. MacBook Pro 17" når jeg skal drive med litt diverse produktivt forskjellige steder i huset og ikke vil sitte stasjonært foran den stasjonære, samtidig bruker jeg MacBook Pro 17" i senga osv på kvelden da det er snasent med stor skjerm, med høy oppløsning og bra kvalitet samt et tastatur når jeg skal drive med litt forskjellig, det er mest behagelig og effektivt.

 

MacBook Air 13" brukes kun som maskin når jeg skal drive med kun nettsurfing og ikke trenger 17" skjerm med god oppløsning og kvalitet og / eller ikke gidder å drasse med MacBook Pro 17" rundt i huset også fungerer den utmerket som maskin jeg tar med på turer når jeg skal bort så jeg har maskiner dit jeg eventuelt skal ettersom den er mye enklere å få med seg enn å drasse med meg en MacBook Pro 17".

 

iPad brukes kun "on-the-fly", ergo når jeg sitter på bussen til og fra jobb, til å lese VG til frokosten og litt sånne ting og som en kamerat jeg har på fanget når jeg ser på fotballkamper osv.. Til alt annet "PC-bruk" her hjemme så går det fremdeles stort sett i den stasjonære for tunge ting og MacBook Pro 17" for alt mulig annet og ved noen få anledninger MacBook Air 13" da jeg føler at det å sitte på en iPad om det ikke er noe helt helt basis som helt enkel nettsurfing eller lese avisa rett og slett er mer kronglete enn så sitte på en bærbar, med skikkelig tastatur og operativsystem.

 

 

 

Men det er jo meg og mine vurderinger og preferanser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Noen som har en god converter for mac som kan konvertere MKV til iProdukt venlig format?

 

Helst gratis og ingen begrensning på 3 min max eller noe : )

Miro Video Converter. Finnes i AppStore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...