Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vanlig at det tar litt tid å installere OSX fra USB drevet man får, når man har fiksa optibay? Den står og henger ved 33-35min..

 

 

Er det mulig for Time Machine å ta backup til to forskjellige eksterne harddisker samtidig?

 

Nei, den blir forvirret og alt går til helvete :(

Bedre å bruke TM på en HD, og f.eks. SuperDuper på en annen.

 

Hva er det SuperDuper gjør? Et backup-program på lik linje som TM?

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å skaffe meg et LCD Cinema Display av den gamle typen, uten svart ramme, altså brukt. Jeg ser at de starter på 2k på Finn; er det noe dere ville invistert i?

Slik som denne? Jeg har en slik (takk, :love:), og jeg er kjempefornøyd.

 

Du fikk den gratis da. Jeg er ikke sikker på om jeg ville betalt for en, selv om den gjenstår som en av de best designede skjermene til dags dato.

Lenke til kommentar

Dere som har kjørt to harddisker i en MBP, har dere fått til å sette den ene disken i dvale?

 

F.eks hvis man har en SSD med OSX i optibay, så kjører den andre disken samtidig uten at den trenger det.

 

Finnes det programvare som ordner dette? Prøvd å google litt, men det ser ut som at det er litt delte meninger.

Lenke til kommentar

Dere som eier en apple tv. Hva bruker dere den til? :)

 

Jeg vurderer å kjøpe en når/hvis jeg får ny tv, og da har jeg planlagt å koble macen til tven og bruke ipaden til å styre musen (mobile mouse)

Er det andre ting enn airplay (eller hva det heter) som er bra med apple tv?

 

Siste spørsmål. Kommer kanalene mine inn på boksen, så det blir derfra jeg styrer tven, eller blir apple tv som en ps3/xbox at jeg må skifte "kanal"?

 

Jeg har MacBook Pro tidlig 2011 15" Vil jeg mærke til lag osv når jeg ser på film eller spiller steam spill på storskjerm?

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe en når/hvis jeg får ny tv, og da har jeg planlagt å koble macen til tven og bruke ipaden til å styre musen (mobile mouse)

Er det andre ting enn airplay (eller hva det heter) som er bra med apple tv?

 

Du kan bla. leie og se film, høre på musikk, podcast, surfe på YouTube, Vimeo etc.

 

De kuleste funkskjonene får du definitivt når du jailbreaker. Da kan du få inn bla. nettleser, XBMC (støtter alle filtyper).

 

Siste spørsmål. Kommer kanalene mine inn på boksen, så det blir derfra jeg styrer tven, eller blir apple tv som en ps3/xbox at jeg må skifte "kanal"?

 

Kanalene kommer ikke inn på ATVen, det blir; som du sier slik som med PS3 og Xb360.

 

Jeg har MacBook Pro tidlig 2011 15" Vil jeg mærke til lag osv når jeg ser på film eller spiller steam spill på storskjerm?

 

Definitivt film, spill kommer helt an på hvilket.

 

-------

Er det noen her som har erfaring med videoredigering (Final Cut etc.) og ikke dedikert grafikk, altså Intel HD Graphics 3000, og evt. opp mot en 32"?

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å lese litt i tv-tråden for å forstå litt bedre hvordan den brukes, jeg mistenker nemlig at du blander kortene litt her. Apple tv har ingenting med vanlig tv å gjøre, det er en boks som lar deg streame media fra din pc/mac eller en nettverksharddisk og videre til din tv/hifi-anlegg, du trenger altså ingen kabel mellom anlegget og din pc/mac.

 

Det finnes apps både for ipad og iphone som lar deg gjøre mye morsomt med tv-en og ja det er mye mer enn airplay som er bra med den. Som sagt, les litt i tråden og se om du blir klokere, så kan du ta eventuelle videre spørsmål der :)

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt over dette så mye før nå, men jeg merker hvor positivt det er å ha produkter, der software & hardware er utviklet av samme selskap.

 

Hadde en liten morro sak med samboer før hu skulle på jobb i dag, satt på kontoret, og fant en filmtrailer, hun var i stua, og jeg sendte bare traileren til TV'en. For meg, så var dette umulig for kort tid siden, det var fram med laptopen, inn med hdmi kabelen, etc etc. Eller jeg måtte dra kabler til den stasjonære. Nå funker bare alt, og det er utrolig deilig.

 

Med xbmc blir også alt enda litt bedre, da kan jeg sende alt mulig fra youtube til xbmc med extension i google chrome kalt (tubetotv)

 

Vise bilder, musikk, video fra ipad/iphone på tven? Null stress, tar 2 sekunder. Du må kanskje langt inn i ecosystemet til apple, men er herlig hvordan produktene snakker med hverandre

Lenke til kommentar

Det gikk opp et lys for meg i dag når jeg skulle for første gang ta meg en joggetur med mine nye tettsittende "løpebukser", de har jo ingen lommer.. Før har jeg alltid brukt treningsbukser fra Adidas, disse som er litt mer baggy hvor du faktisk har lommer og da har jeg stort sett hatt telefonen i lomma eller i hånd når jeg er ute å løper, førstnevnte fungerer dårlige på tettsittende løpebukser når de ikke har lommer.

 

Sliter med overbelastning og blodsirkulasjon i beina når jeg jogger mye, derfor har jeg vært nødt til å bytte bukser så nå er jeg i marked for armbånd eller andre løsninger på hvordan jeg kan oppbevare en iPhone 4 når jeg er på joggetur uten å nødvendigvis måtte holde den i hånda heler tiden. Ser jo at det finnes diverse fra Belkin og andre med tilbakemeldingene på disse hos Amazon og andre er heller dårlige, og jeg er normalt relativt kresen når det kommer til caser til mobiltelefoner, kjæresten har blant annet case fra Piel Frama i ekte lær til sin iPad og det endte vi opp med etter å ha testet ut en god del andre løsninger som vi ikke var helt fornøyd, så ja vi er noe kresne og pirkete kan du si men er samtidig mer enn villig til å betale for løsninger som vi blir fornøyde med.

 

 

Så er det noen som har gode tips til kvalitetsløsninger innenfor armbånd til iPhone 4? Eller eventuelle andre gode løsninger og produkter som vil la meg oppbevare min iPhone 4 når jeg er ute på løpeturer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...