Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring her med å få amerikansk netflix på Apple TV? Stort sett derfor jeg bruker AirPlay mirroring de gangene jeg må. Orker ikke plugge Macen i med HDMI og speiler heller trådløst.  

Vil helst gjøre det uten å betale for tjenester som Unblock-Us (student, så jeg har mer enn nok av månedlige utgifter :p). På macen funker Hola fint. Er det noen slike løsninger til ATV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Pro-tip: Unblock-Us pluss amerikansk abonnement på Netflix koster omtrent det samme som det norske abonnementet. Kanskje en tier mer per måned, men er marginalt.

Man trenger ikke eget Amerikansk abonnement for Netflix. Det er nok med VPN-tilgang til USA.

 

Han mener vel at i steden for å betale 79 for et norsk abbonement kan man betale 79 for amerikansk abbonement inkludert Unblock-US. Da får man norsk og amerikansk Netflix til samme prisen for det norske. Pluss/minus en tier som han sier.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man betale i dollar når man kan betale i norske kroner? Du får ikke tilgang til det amerikanske innholdet uten VPN uansett. Netflix har ikke egne abonnement for hvert enkelt land. Man har tilgang til det innholdet som er tilgjenglig der man befinner seg. Jeg bor i USA nå og bruker min vanlige konto fra Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg skjønner det riktig så er det slik at amerikansk Netflix er billigere enn det norske. Den prisforskjellen kan man da bruke på VPN og gjøre at man får tilgang på amerikansk innhold. Norsk innhold får man tilgang til uansett da man befinner seg i Norge.

 

Da har man valget mellom 

 

1: ca 79 kr for amerikansk Netflix abbonement (kjøpt i dollar) + Unblock Us (Norsk og amerikansk (pluss andre lands?) Netflix)

2: 79 kr for norsk Netflix (uten VPN/Unblock Us) (Bare norsk Netflix).

 

Nå er ikke det relevant for meg, da det ikke virker som jeg får overtalt eieren av kontoen til å gjøre det. Får bare koble i HDMI kabelen eller speile trådløst og kjøre det via Hola!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg registrerte meg i sin tid på US Netflix og har betalt 55 kroner eller noe i mnd. Siden den gang, sikkert noe mer nå med den svake kronen da.

 

 

Men bruker det i grunn svært lite, har vel vært støttemedlem for de meste med unntak når det kommer en Netflix serie som interesserer meg. Unblock Us kommer jo uten om selvsagt, men dette har jeg stoppet pga 0 bruk.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Om man vil spare ti kroner, be my guest. Unblock US koster $5 per måned i tillegg til Netflix-abonnementet. Poenget mitt er at det er ingen forskjell på en norsk og en amerikansk Netflix-konto.

Nei, og det er det heller ingen som har påstått.

 

Som uTukt har skrevet over, poengerte jeg at kombinasjonen av amerikansk Netflix-abbonement til 8 USD pluss Unblock Us-abbonementet til 5 USD per måned, totalt 13 USD per måned, ender opp med å koste litt mer enn et norsk Netflix-abbonement til 79 kroner måneden. Og det var nettopp det spørsmålet var -- hvordan få tilgang til amerikansk Netflix på direkte på Apple TV (helst) uten å betale mer per måned.

 

(Da jeg registrerte meg sparte jeg vel en femkroning per måned, men med utviklingen var dollaren den siste tiden er det litt dyrere nå.)

Lenke til kommentar

Ære være Gud i det høgste..

 

Herregud så kjedelig det er å sitte å vente på at klokka skal bli levert. Har sittet i sofaen i 4 timer nå, og klarer ikke å gjøre en dritt arbeid. 

 

Hører rykter om at det er viktig at klokka og mobilen har bluetooth på og må være veldig nært hverandre gjennom hele setupen, ellers så kan klokka ryke. Tviler på at det er sant, men tar ingen sjanser. Hadde jo vært katastrofe for Apple. 

Lenke til kommentar

Kunne du gjort en liten unboxing av esken(

10835243_899380563457638_895404752394425

 

11143707_899380556790972_280862884777715

 

 

 

 

Bruker forresten Apple Watch som remote til Apple TV nå. Artig som f. Klokken er vanvittig deilig nå. Prosessen fra å åpne esken til den var 100% gikk fort og knirkefritt. Australske Siri kan av og til slite med å forstå noen av ordene mine på iPhone, men på Apple Watch har hun ikke bommet en eneste gang. Allerede merket hvor mye enklere og nesten bedre det er å sende meldingen via klokken, overraskende nok. 

Endret av iBMTJ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går det ikke ann å sette Siri til US english, siden det er litt nærmere norwenglish?

Jeg snakker norsk australsk, så Siri US forstår ingenting av det jeg sier. Men det er mulig å skifte ja. 

 

Har hatt noen telefonsamtaler i dag hvor jeg har brukt Apple Watch istedet for telefonen, og det har gått knirkefritt. Spesielt hvis jeg sitter, så er det som en drøm. 

 

Er egentlig bare veldig positivt overrasket over hele produktet. Håper det kommer 8 mai til Norge, så folk kan oppleve det selv. 

 

Nå mangler bare Apple pay. 

Endret av iBMTJ
Lenke til kommentar

8. Mai har jeg null tro på tatt i betraktning tilgangen og at selv Apple Store i USA ikke vil ha tilgang før Juni. Her snakker vi August - September i Norge tipper jeg.

Andre runde er ryktet å være 8 mai. Norge pleier å være del av andre runde. Men tiden vil nå vise. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...